vrijdag 21 juli 2006

American Airlines

Gisteren kwam Ron met "leuk" nieuws. Wij gaan in september met een cuise vanaf Fort Lauderdale en vliegen hier vandaan naar Miami om daar te komen. Hebben die vlucht een week of 3 geleden geboekt. En vandaag dus Ron's leuke nieuws. De vlucht was meer dan de helft goedkoper geworden. He gatverre..... Wij betaalden 220,- dollar en nu kon je voor 98,- naar Miami die dagen. Nou dat is lekker was mijn eerste gedachte. Weer 200,- dollarkes te veel betaald. Het leven is soms hard. Maar bij nog eens goed bestuderen van de website van American Airlines zag ik een embleempje, Lowest fares garanteed. Ik er op geklikt. En daar kwam een hele riedel voorwaarden te voorschijn. Ik had namelijk wel eens op een cruise forum gelezen dat iemands vluchttarieven naar beneden waren gegaan en daar geld voor terug had gekregen. Maar, dat zal vast niet van toepassing zijn op onze tickets. Daar zit vast weer een addertje onder het gras. Dus ik heb met verdiept in de voorwaarden en er stond dus in dat bij bepaalde tickets je het verschil terug zou krijgen. Hmmm, het werd interessanter. Toch maar even een belletje er aan wagen. Dit belletje werd een bel, want er was een lange wachttijd, maar toen ik eenmaal een pratend iemand aan de andere kant van de telefoon had gekregen, ging het vrij snel. Ik vertelde wat er aan de hand was en ze zei: Ok, ik ga het even voor u checken. Even later kwam ze terug aan de telefoon en ze vertelde inderdaad dat de vliegprijs aanzienlijk was gedaald en dat ze me 90,- per ticket kon terug geven. Dus in totaal 180,- dollar! Er gingen wel wat kosten vanaf, maar vond het nog een berg geld eerlijk gezegd. De 180,- krijgen we overigens niet terug gestort, maar in de vorm van een waardebon die we weer kunnen gebruiken als we met American Airlines vliegen. Al met al was dit een zeer lucratief telefoontje geweest.
Daarna verder aan het bellen geweest, want ik had via via begrepen dat als je hier een auto huurt in Amerika je de CDW (Collison Damage Waiver) van je eigen autopolis transferable is op je huurauto. Leek mij een heel vreemd verhaal. En in NL kennen wij echt zoiets niet. Zo ook wel mooi zijn ook zeg! Dus geloofde er geen snars van. Temeer omdat de CDW toch zo'n 20,- per dag kost bij een autohuur bedrijf. En dat zou heel wat geld kunnen schelen. Ik dus gebeld naar onze tussenpersoon van onze autoverzekering. En die vertelde het verhaal zo als of dit de normaalste zaak van de wereld was. En ze begreep mijn ongeloof niet zo heel erg en ik geloofde op mijn beurt haar niet zo erg. Maar na drie keer herhalen bleek het dus echt zo te zijn. Echter was dit alleen geldig in Amerika. Europa viel hier buiten. Jeetje, nooit geweten! En ook maar moeilijk te bevatten, want het is toch een heel ander voertuig. Maar als het echt zo is, dan er maar van profiteren toch?
Maar.... nou hoorde ik weer via onze bank, dat als je je autohuur betaald met je creditcard, dat zij ook die CDW als een gratis service aanbieden? Het moet niet gekker worden. Wat raar toch allemaal en zo onlogisch. Maar wel heel leuk als het echt zo zou zijn. Natuurlijk ook weer allemaal voorwaarden en alleen maar voor auto's in een bepaalde klasse, maar wel dus waar. En ook in Europa, op een paar uitzondering na zoals Ierland. Maar Nederland viel wel in de verzekerde categorie. Mmmmm, toch wel een heel vergaande service van die bedrijven hier hoor.
Maar ik klaag niet en heb stiekumpjes al een doel gevonden waar ik mijn 180,- dollar vlieg tegoed aan ga besteden ;-)

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo dat is weer lekker in de eigen portemonnee :-)) Vertel waar zit je stiekumpjes over te denken Peet????

Groetjes en een fijn weekend,

Anoniem zei

Kip ik heb je ! Da's maar weer mooi meegenomen. Toen wij onze auto verkochten, hebben we ook de verzekering voor de huurauto gebruikt, ideaal ! Ik weet NL is zo slecht nog niet, maar als je twee jaar in the states hebt gewoond, dan eh....hoef ik niet meer uit te leggen. Maar jullie gaan weer een leuk tripje maken. Groetjes uit een warm Zevenhuizen !

Anoniem zei

Heel goed, dat Ron dat soort dingen was opgevallen en dat jij aan de regeltjes dacht. Z'on telefoontje is dan zeker de moeite waard. Van welk volgend vlucht droom je van? Voor onze komende vakantie huren we ook een aantal keer een auto en die hoeven we dus niet apart te verzekeren, Frank heeft daar voor de zekerheid ook een paar keer achteraan gebeld, want het is gewoon een hele goede en goedkope regel. Maar wij als Nlers nemen niet zomaar alles voor zoete koek aan...
Fijn weekend, Groetjes de buren
ps waar gaan de honden heen, tijdens jullie cruise?

Nel zei

Nou dat is weer lekker verdiend ! Wat leuk zeg een cruise maken. Staat ook op m'n verlanglijstje, ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren.

Anoniem zei

Hallo Allemaal,
Het was weer een poosje terug dat ik je blog gelezen had ,(veel te warm voor de PC).
Maar ik ben weer helemaal bij, je maak nog wat mee daar. groetjes Toos

Petra zei

@ Yvonne
Zo is het maar net. Beter in mijn knip dan in die van American Airlines toch?
We willen nog heel graag een keertje naar de Niagara falls.

@ Mary-Ann
Ja het is toch wat. Het is gewoon echt waar....
Nee ik snap je helemaal, meid.

@ Patricia
Ja wij NL-ers willen graag "ff checken". Ik ga begin september voor 10 dagen naar NL. En dan vliegt mijn moeder met me mee terug en zij heeft "gevolunteerd" om op de hondjes te passen. Lief he?

@ Nel
We zijn drie jaar geleden ook een keer wezen cruisen en dat beviel ons heel goed. Dus vandaar nog een keertje. Toen naar de Oosterse Carribean en nu Western Carribean.

Marcel zei

Ja, dat van die verzekering wist ik inderdaad. Dat is reuze handig. Van die vliegtarieven is iets om te onthouden. Je weet maar nooit. Christine wil ook graag weer eens op een cruise; ze heeft er ooit een gedaan met haar oma. Ook al lijkt het me op voorhand niks, ooit zal ik er wel aan moeten geloven. Ben dus wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Anoniem zei

Handig om te weten van die verzekering :)