maandag 13 juni 2011

Schandalig

Nou dit is eigenlijk nog niet voor gekomen... Meer dan een week tussen een blogje.... Schandalig niet? Wat heb ik allemaal uit gespookt? Foto's, vooral veel foto's. Foto's maken en foto's "oppoetsen", zoals ik iemand onlangs zo mooi hoorde zeggen. De foto's van de homecoming heb ik vandaag afgekregen en daar heb ik via een speciaal programma een slideshow van kunnen maken.



Het blijft een speciaal moment....

Verder foto's van Marleen & family ge-edit. We waren op zoek naar echte Amerikaanse plekjes dit keer en het wordt niet Amerikaanser dan Krispy Kreme Doughnuts natuurlijk. Dit is bij de ouder vestiging in Raleigh. Deze donuts boer komt ook nog eens uit NC, dus heel toepasselijk niet?





Deze foto is in downtown Raleigh genomen. Waar vind je tegenwoordig nog zo'n "pay-phone". De meisjes vonden het in ieder geval reuze grappig. Zomaar een hoorn aan een draadje!



Verder hadden we de poolparty. En Sharon had gevraagd of ik foto's wilde maken die avond. Dus was bewapend met mijn camera naar de poolparty gegaan. Zij nodigen zowat de hele buurt uit en het is altijd reuze gezellig. Echt het begin van de zomer.



Maar terwijl iedereen buiten staat, zien we een hete lucht ballon aan komen vliegen. En net als hij boven onze wijk is, gaat hij ineens als een speer naar beneden. Iedereen natuurlijk kijken!
Het huis met de pijl er boven is dus ons huis en het leek echt net alsof de landing in onze tuin ging plaats vinden hoor! Wat een raar gezicht.



Afijn bijna iedereen aanwezig op de party, zo als ik al zei zowat de hele wijk, ging dus op de ballon af. De arme ballonvaarder wist vast niet wat hem overkwam. Wat een mensen zo in ene om hem hen.



Uiteindelijk is hij geland op het veldje wat net achter onze tuin is. Echt knap stuurmanschap (noem je dat zo bij hete lucht balonnen?) Als ik er in had gezeten had ik met een beetje geluk zo in het meertje geland ;-)



Hier nogmaals ons huis op de achtergrond. Wat dicht bij he?



Nou verder zijn we naar Cars & Coffee geweest vorige week zaterdag. De titel zegt genoeg. Autos die vroeg in de morgen bij elkaar verzamelen onder het genot van een bakkie koffie. Door het mooie weer waren er een heleboel! En dus alweer foto's gemaakt.
De kentekens van de aanwezige Corvettes zijn het leukste vind ik altijd.


De dag erna weer een fotosessie. Dit keer wel vroeg, maar het leuke is degene waarvoor ik foto's maakte nam me erna mee uit ontbijten. Altijd leuk! Zo kom je nog eens ergens.

Dit weekend had ik weer twee fotosessies. Echt, het wordt nu echt wat met me hoor! En aankomend weekend weer! Het is zo leuk hoe mensen me nu weten te vinden. Heb het er gewoon druk mee. Zo druk dat de blogjes achter lopen.

Verder heb ik afgelopen zaterdag 's ochtends vroeg tussen al het foto nemen door nog de Race for the Cure gelopen. Dit jaar was het de 15e keer dat het hier in Raleigh gehouden werd. En er liepen 25.000 mensen mee. 25.000!!!



Ongelooflijk veel. Het geeft mij zoveel inspiratie om hier aan mee te doen.



Zoveel sterke mensen die bij elkaar komen. En die van iets negatiefs, het zo kunnen draaien naar iets positiefs. De verbroedering, of moet ik zeggen verzustering in dit geval? Al heb ik zaterdag geleerd dat mannen ook borstkanker kunnen krijgen. Veel kippenvel momenten en ook veel leuke momenten. Vooral onderweg tijdens het lopen.



De Race for the Cure is 5 kilometer lang en langs de weg wordt je door veel mensen op originele wijze toegejuichd. En zelfs ook onderling.

Ik ben nog steeds niet goed in de heuveltjes hier. En mijn tempo zakt dan echt terug zeg maar. Maar bij de langste heuvel werd ik gewoon omhoog gepraat door de dames die achter me liepen. Zo bijzonder.

Heb een filmpje aan elkaar geplakt van de stukjes van onderweg. Niet misselijk worden, tijdens het kijken, want ik was natuurlijk wel aan het wandelen tijdens het filmen, hahaha.



Tot zover maar weer even deze update!

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Elke zei

Knappe foto's weer! Mijn man komt ook telkens mee genieten van ze.
Maar ik vind het nog veel knapper dat je die race gelopen hebt!!! Je houdt het goed vol!

Kristel Holsbeek zei

Wow idd weer knappe fotos en blijkbaar nog veel leuke fotos te gaan;-)
Heel goed van je dat je die vijf km hebt gedaan!!! Proficiat (filmpje is idd om een beetje ziek van te worden hihihi)

Anoniem zei

Super, dat je weer hebt meegelopen.

Groetjes,
Kaar

Marchiena zei

Ja hoor daar is ze weer! ik begon je blog al te missen. Ik vermoedde al dat je het druk had.
Je hebt de foto's mooi opgepoetst, je klanten zullen er wel heel blij mee zijn.
Super dat je weer meegelopen hebt. Zo te zien waren er nog meer deelnemers dan vorig jaar of lijkt het maar zo? In Nederland wordt er momenteel ook de ene na de andere race gelopen of gefietst voor het goede doel. Steeds meer mensen nemen er aan deel. Het is ook heel erg emotioneel, vooral de ontlading bij de finish.
Wat zouden de hondjes gek hebben gekeken als de ballon in jullie tuin terecht was gekomen:-D

Ineke zei

Wat leuk dat je het steeds drukker krijgt met reportages maken (had ook niet anders verwacht hoor!).
't Zal je toch maar gebeuren dat er zo'n ballon in je tuintje landt, gelukkig maar dat die nog net dat open stukje haalde.

Anna zei

Wat een belevenis die luchtballon, wel spannend waar die gaat landen!!
Je ben weer erg actief geweest deze week , knap hoor dat je weer heb mee gelopen op de cruiseboot kon je ook mee wandelen/lopen.

Anja zei

Wat goed dat je de 5 km hebt gelopen!
Keer op keer geniet ik van je foto’s, ik kan me heel goed voorstellen dat je het steeds drukker krijgt met reportages maken.

Natasja Valentijn zei

Wat een schitterende foto's maak je toch! Echt waanzinnig!
Goed dat je hebt meegelopen! Petje af, hoor!