maandag 30 april 2012

Nog meer naar het zuiden

Nou hier het vervolg verder van het weekend. Vanuit Myrtle Beach zijn we na een ontbijtje in het hotel verder richting het zuiden gereden. Bestemming voor die dag zou Charleston in South Carolina worden. Maar we wilden even lekker met de hondjes nog langs een strand of zo lopen.

Dus namen we een afslag naar Murells inlet. Miep gaf aan dat er allemaal water was die kant op, dus vast ook een strandje. Nouw.... niet echt. Meer bagger en daar lopen de hondjes lekker in, maar ik stukken minder.

Wel zagen we de mooiste vogels in dit gebied. Het was duidelijk afhankelijk van eb en vloed. En nu dus laag water.

Ik vond de uitvinding op de foto van hierboven wel mooi. We stonden dus bij een soort van kano te water laat plaats. En deze mannen hadden dus hun fuiken op de kano's gebonden en haalden zo heel wat krabben uit het lage water.

Het zicht was wellicht iets minder tijdens het kanoen, maar beter dan vast zitten met een grotere boot lijkt me.

We moesten dus op zoek naar een ander strandje en dat werd Litchfield. En wat een heerlijk strand zeg. Het was dus eb en het had een heerlijk hard strand. Dat liep heerlijk. Super mooie huizen stonden er ook aan het strand. Echt niet verkeerd.

Was echt even genieten om een heel stuk weer langs het strand te lopen. De hondjes (lees Connor) hebben weer even lekker kunnen plonzen ook. Opvallend was dat er hier wel veel kwallen lagen aan het strand. Daar is het denk ik niet lekker zwemmen overigens.

Hierna hebben we bij de Subway een broodje gekocht en in de koeltas gedaan en zijn richting Georgetown gereden. Ondanks dat het wel een fabrieks stadje was, was de harborwalk daar wel erg leuk. Niet groot, maar zat restaurantjes en terrasjes. Ware het niet dat wij al een Subway broodje gescoord hadden. Ron had zijn hengeltje mee genomen dezer dagen. Jawel hij heeft er een hobby bij. En dus vanaf de boardwalk gooide hij een paar keer uit en ik en de hondjes genoten van de haven en de mensen aanwezig.

Het was wel grappig want je zag de vissen zo uit het water springen. Wat dat betreft had Ron beter een schepnetje mee kunnen nemen dan een hengel. Want ze beten niet echt.

Hierna zijn we richting Charleston gereden en hebben we bij het hotel ingecheckd. Het hotel lag net aan de andere kant van de brug in Mt. Pleasant.

We kregen een keurige kamer en reden daarna over de imposante brug naar Charleston. Waar het bizar druk was, konden we wel stellen. We vonden een parkeer plekje in het French Quarter van Charleston bij een parkeer meter. Altijd iets minder, want je zit dan niet echt gemakkelijk. We konden er maar voor een half uur in gooien. Dus we zijn eerst naar het Waterfront park gelopen. Daar staat de ananas fontein (symbool voor Charleston) en was er een heerlijk briesje. Tussen de gebouwen lopend was het behoorlijk warm inmiddels. En dat het warm was, bleek wel bij de fontein. De kinderen waren er heerlijk in aan het zwemmen. Mooi gezicht!

De hondjes vonden het hier ook heerlijk. Er was van alles te zien en we hadden een plekje in de schaduw gevonden.

Er lag ook nog een cruiseboot van Carnival in de haven, die op het punt stond om te vertrekken. Een klein stukje verderop was er nog een fontein en daar ook veel kinderen genietend van het mooie weer. Zo leuk om te zien.

We liepen daarna een eindje verder naar de pier om het grote cruise schip te gaan vertrekken.

Was wel grappig, Stace had net een heerlijke paal gevonden op die pier en tilt zijn poot op. En tegelijkertijd vertrekt de boot en er volgt een enorme toeter dat hij vertrekt. Nog nooit zwaaide zijn poot zo hoog de lucht in! Hij schrok zich werkelijk het rambam ervan. De held! Hij heeft in ieder geval op die pier zijn pootje niet meer in de lucht gedaan. Even erna vonden we een plekje in een schommelbankje. Zo relaxed!

Ondertussen begonnen wel alweer de buiken te knorren en liepen we de stad hierna in. En bij het eerste terras waar we het vroegen, waren we hartstikke welkom.

En dus namen we met de hondjes buiten op het terras plaats en hebben we heerlijk gegeten. Echt een aanrader dit restaurant. Alles was vers gemaakt. We hadden verse flounder die heerlijk gebakken was op een super vers broodje en als toetje had ik lekkere frambozen mouse en Ron zelf gemaakt ijs. Echt zalig! Het was ook leuk om op hun terrasje te zitten, want je zag er van alles voor bij komen.

Hierna zijn we terug gereden naar het hotel. Waar de honden direct neer ploften! Die waren versleten. Wij zelf inmiddels ook wel hoor. Maar nu de hondjes toch zo lekker lagen te snurken zijn we even bij het zwembad van het hotel gaan zitten. Het water voelde er heerlijk! Even bijkomen van zo'n daagje op touw.

Tegen half 8 hebben we de hondjes weer ontwaakt en zijn we naar de haven van Charleston gereden. Welke vlakbij het hotel was. Daar hebben we de zonsondergang gekeken. Welke best mooi was. In die haven ligt ook een enorm groot vliegdek schip dat dienst doet als een soort van museum en daar boven op was net een trouwerij gaande. Wel apart om met zonsondergang op zo'n enorm schip te trouwen.

De volgende dag zijn we weer op zoek gegaan naar een strand. En net 1 dorpje verder dan Mt. Pleasant is Sullivans island en daar liepen we dus het strand op. En wat bleek...... we zagen allemaal losse hondjes! Rennend en spelend op het strand!

Eigenlijk nog een beetje verbaasd over wat we zagen, vroeg ik voor de zekerheid maar even hoe dat werkte aan iemand. En zij vertelde me dat tot 12 uur dit strand een off-leash strand is. Dus dat de hondjes hier legaal los mochten. Nou.... daar waren die van ons wel blij mee! Want dat mag dus op veel plaatsen niet.

Connor ging compleet uit zijn dakkie. Hij had al snel een nieuwe Labrador vriend. Die overigens niet graag zijn bal wilde delen met hem. Maar dat maakte Connor niks uit. Die rende gewoon met hem meer! Mooi om te zien!

Ook hier lag het langs de branding bezaaid met kwallen. Raar gezicht om zo massaal te zien.

Na een uurtje honden strand voor de hondjes, zijn we terug gereden naar de haven van Mt. Pleasant. Daar was een soort van pier over de marshes. Hartstikke leuk gedaan. En je kon best een eind komen. We liepen daarover zo de haven in en zagen een visserboot hun dek schoonmaken en de aanwezige pelikanen vonden het super om alles wat in het water terecht kwam op te eten. En terwijl we daar naar stonden te kijken zagen we ook dat er dolfijnen in de haven zwommen.

Ook die wilden de vis natuurlijk! Zo gaaf!!!!

Ron heeft hier ook weer wat staan vissen en ik heb lekker foto's lopen maken en de hondjes lagen in de schaduw een beetje bij te komen van alle actie van het strand.

Het bleek dat er die dag de blessing van de schepen was in Charles in het park waar wij gisteren hadden gezeten. Vele versierde bootjes kwamen langs varen. Echt leuk om te zien.

Ook deze boot met wel 6 labradors aan boord!! Zo grappig! Het was net of ze de scene van diCaprio uit de Titanic naspeelden.

En deze viskano kwam ook langs. Heel apart!

En deze groep met kanoers...

Ook onze hondjes kregen hier ook weer genoeg aandacht en ondanks ze lagen te pitten, maakte ze toch nog even tijd voor wat fotoposes. Lekker stel.

Ook dat hebben we dit afgelopen weekend natuurlijk weer gehoord. Iedereen wil ze even aaien en op de foto zetten!

En dan waren er natuurlijk nog de pelikanen! Gave vogels vind ik dat. Wel lekker brutaal ;-)

Verderop stond ook een man te schilderen en ik vraag me af hoe hij al dat wat gaande was heeft kunnen vast leggen. Ik was er al flink mee bezig en ik maakte foto's! Dus laat staan schilderen. Wel knap hoor!

Hierna zijn we weer op huis aan gereden en zat het weekendje er weer op. Wat was het lekker geweest er even zo uit!

Groetjes Petra

Yvonne zei

Prachtige foto's van een heerlijk weekend weg! Jullie zijn weer bijgetankt!

Car zei

Je foto's zijn weer prachtig. Vooral de kinderen die met water spelen. Dat zouden die ouders eens moeten weten dat dit zo is vastgelegd.

Kristel Holsbeek zei

Ja idd ik ben het volledig met Car eens...ik als moeder zou het zonden vinden dat soort foto (prachtige!!) niet te hebben van mijn kids!!
Prachtige fotos....
Een vraagje toch als je zo gaat wandelen moeten jullie honden vast zijn? OF mag je er los mee lopen?

Anoniem zei

Wat een geweldige foto's weer. Echt super ! Jullie hebben heerlijke dagen gehad. haha moet wel lachen om het vis verhaal van Ron. Dim ging vorig jaar ook vissen in de vakantie. Bij onze 2de villa zaten we toen aan water. Dim daar geduldig zitten met een hengeltje. Nou het leek wel of de vissen hem aan het uitlachen waren. Die sprongen zo uit het water omhoog, maar zijn hengeltje lieten ze met rust :-)

Groetjes Nancy :-)

Wat een heerlijk weekend.
Die foto van de kinderen die met water spelen wint van mij al zo de eerste prijs geweldig.
groetjes ma

Anoniem zei

Ik moest echt schateren bij het verhaal over Stacey die zijn pootje licht juist op het moment dat de boot begint te toeteren, ik zie het helemaal voor me hier. Bruno zou precies hetzelfde kunnen gebeuren :-)) Heerlijk om jullie verhalen te lezen, en vooral je foto's te bekijken!

ma zei

ben weer hellemaal bij``was net een sprookje`` zo veel mooie foto``s en ron now veel plezier op de moter``zie je snel petra``zit op de laptop van romy ``liefs ma

Annemiek zei

Wat een super reisjes en super foto's. Zo kunnen wij ook even mee genieten!

duijsensfamily zei

Wat een gave foto's alweer en een prachtige omgeving!!! Die van die kids in dat fontein zou ik eens insturen voor een wedstrijd, is heel bijzonder!
En wat mooi groen is het daar overal. Ik woon duidelijk op de verkeerde plek!
Super!
Gr. Claudia

Ineke zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad en wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt.

Hoe gaat het nu met je hand?

Zeker weten Yvonne

Dank je wel Car

Dank je wel Kristel. Onze honden lopen veelal vast. Maar op een leeg strand smokkelen we nogal eens.

Petra zei

Zo ging het dus hier ook Nancy! Zo lullig gezicht. Ze deden nog net niet nananananaaaaa

Thanks moeders!

Hij schrok zich echt het ongans Jacqueline. Zo'n dom gezicht.

Petra zei

Goed hoor zo achter de computer!
Nog een weekje!

Inderdaad dat kan altijd zo makkelijk via internet Annemiek

Petra zei

Charleston en omgeving is echt heel leuk Claudia!

Dank je wel Ine. Mijn hand gaat steeds iets beter. Buigen gaat niet echt spontaan nog maar we blijven aan de gang met de oefeningem.

Cisca zei

Wij willen ook nog een keer heel graag naar Charleston, het ziet er zo mooi uit!

Maar waarom ik reageerde, wat gaaf die dolfijnen! Ik wist echt niet dat die soms zo dichtbij komen. Mijn oudste zou helemaal gek worden, zij vindt dolfijnen helemaal geweldig.

Petra zei

Charleston vind ik echt heel leuk. De stad is leuk en in de omgeving is er ook veel leuks te zien. Zo gingen we de vorige keer naar twee plantations en vuurtoren.
Nu lekker strand en ja..... Dolfijnen in de haven.....
Zoooo leuk.
We zagen ze trouwens ook bij her Waterfront park in Charleston zelf langs zwemmen. Echt vakantie vind ik dat ;-)

Anja zei

Wat een heerlijke trip hebben jullie gemaakt en ik heb genoten van je prachtige foto’s.

Dank je wel Anja!

Anna zei

Leuk weekend geweest zie ik, lekker genoten.
Weer prachtige plaatjes geschoten.
Mooi weer gehad kon niet stuk zo te zien .

Marjon zei

Wat een leuke trip hebben jullie gemaakt.Geweldig die dolfijnen samen met de pelikanen.Je foto's zijn weer prachtig!!

Bibi zei

Nou ben ik zo nieuwsgierig naar die man zn schilderij, je hebt er zeker geen close up van he?;-)