woensdag 19 september 2012

Echt geen held!

Gistermorgen...., ik doe de achter deur open om wat frisse lucht binnen te laten en daar zag ik hem zitten. Met grote uitpuilende ogen. Gif groen en grote zuignappen aan zijn poten. In 1 reactie zwiepte ik de deur dan ook weer dicht. Achter glas is het veel veiliger om zo een schepsel te aanschouwen.

Het was een kikker... Een vreselijk groene kikker. Die het nodig vond om mij deze ochtend te verrassen met zijn aanwezigheid in onze porch. En dat, dat had hij gerust kunnen laten. Want ik hou in het algemeen niet van kikkers. Een gewone pad niet, maar een gifgroene versie met zuignap pootjes al helemaal niet.

Dus ik hanteerde in 1e instantie een struisvogel strategie. Iets wat vanzelf komt, gaat vast ook weer vanzelf weg. En begon aan mijn ontbijtje binnenshuis. Wat overigens net zo lekker smaakte als dat ik hem buiten nuttigde toch? Hierna toch nog even checken. Maarja het ding zat er nog steeds. Dus dan eerst maar even met de hondjes aan de wandel. En ik verliet het huis aan de voorkant met de hondjes.

Bij terug komst liet ik de stappers nog even lekker rennen in de tuin en gooide voor het vertier wat tennisballen met ze. En toen was ik het toch helemaal vergeten Ik wilde wat water voor ze gaan pakken. Liep de porch in stond toen oog in oog met Groenmans. En ik zei al, die had erg uitpuilende ogen. Bij het realiseren van mijn aanwezigheid op zo'n kleine afstand verergerde de ogen van het beestje zich tot über puilend en ik griezelde toen ik ineens zijn aanwezigheid weer herinnerde.

Het was duidelijk de struisvogel theorie had niet gewerkt. Het ding vond het gezellig in de porch. En deed geen aanstalten om het vertrek te verlaten. Wat nu? Eerst weer veilig de porch verlaten en daarbuiten bedenken wat te doen. En zo herinnerde ik me dat mijn moeder vorige week ook een kikker buiten de porch had gezet met een handdoek. Goed idee. Dat zou mij ook zo maar kunnen lukken. Dus ik omgelopen en weer naar binnen gegaan via de voordeur.

Daar een badlaken gepakt. Hoe groter, hoe beter, hoe veiliger niet? En via de voordeur mijn doelwit beslopen. Ik vond het vreselijk eng, maar het ding had zich in al die tijd nog geen centimeter verplaatst, dus dacht die zal niet zo vaart nemen. Nou........, dat had ik even verkeerd ingeschat!

Terwijl ik de handdoek de ring in werp springt Groenmans echt met een mega sprong vooruit! Yikes! Gatverdamme! En het geluid bij landing was helemaal jak. Die zuignappen werken echt he? Je hoorde ze gewoon op de grond vastzetten. Eeeeewwwww.... Heel voorzichtig haal ik het badlaken weer naar me toe en deed nog een poging..... Maar nu nog erger... Het ding sprong omhoog en zuigt zich vast tegen de glazen porch deur. Flatssssssch! Echt waar, dat geluid erbij! Gatver! En zo had ik er dus nog een probleem bij! Hoe kom ik nu weer het huis in?

Stel je voor dat ik de deur open en hij springt er af, dan zit hij binnen! Dat was helemaal geen optie. Dus...... ik gooi wederom de handdoek naar hem toe en hij springt inderdaad van de deur af maar zo op het stenen muurtje van de porch. Zo dan! Wat een acrobaat zeg! En bedenk me dat ik het beestje echt niet te pakken ga krijgen met mijn vangacties. Maar ik vind hem echt nog te dicht bij de voordeur zitten en gooi dus nog 1 keer het badlaken zijn kant op. Maar mis dus vreselijk zijn richting. De adrenaline deed geen goed in al mijn vangpogingen. Maar, wat doet Groenmans? Hij springt gewoon spontaan geheel uit eigen beweging op het laken. En steekt nog net zijn middel vinger niet naar me op. maar zijn puiloogjes spraken boekdelen.

Hij was er duidelijk niet van onder de indruk. Mijn gehele badlaken actie niet. Nahnanananaaaa. Je krijgt me toch lekker niet te pakken! En ga lekker uit protest op je handdoek zitten..... Wat een rotbeest zeg! Heb het daar helemaal niet op. Springt zomaar onuitgenodigd de porch in en gaat mij bij de vangpogingen nog zitten uitdagen ook! Was er helemaal klaar mee en vond dat afstand tussen mij en Groenmans de beste oplossing leek. Hoe meer, hoe beter in dit geval. En hoopte dat Groenmans mijn verwensingen aan hem gericht, tot zich ging nemen en het gebouw zo spoedig mogelijk ging verlaten. Ook zonder mijn handdoek hulp. Heb daarop de heren aangeriemd en via de voordeur zijn we het huis weer binnen gekomen. Ik bedoel frisse lucht is ook "higly overrated" toch? Zo heel erg nodig is dat nou ook weer niet.


Later die ochtend krijg ik een mailtje van Ron. "Wat ben jij aan het doen dan?". We hebben sinds kort een beveiligings camera en die had mijn actie mooi vast gelegd. Met badlaken en al. Door alle schrik heb ik geen tel meer aan dat ding gedacht. Maar alles was dus vast gelegd. En het erge was, Groenmans was geen eens op die beelden te zien geweest. Dus ik kon nou ook niet meer zeggen dat ik werd bedreigd door een enorme grote gif groene gekleurde kikker. Zo groot was ie dus helemaal niet geweest, hahaha. Alhoewel.... die ogen..., levens gevaarlijk! :-)
Groetjes Petra
 

22 opmerkingen:

Anoniem zei

nou peetje ..... je blog is weer SPRING levend ...wat een return !!!lol ....ben je hem nu kwijt of zit ie je nog te hypnotiseren ?
xxine

Petra zei

Ben hem kwijt..... Toen Ron thuis kwam was hij niet meer te vinden. En nu zie ik hem ook niet meer... Moet zeggen ook geen prettig idee, hahaha.

Anoniem zei

Zal ik even komen om hem buiten te zetten ?
Of wie wil hem kussen en vind de prins van haar dromen :-)
Groetjes ma.

Petra zei

Ja het luktejou wel dus misschien een idee.:-)

Lisette en Larissa zei

hihi!!! sorry wil je niet uitlachen maar is weer zo leuk beschreven!! Persoonlijk vind ik kikkers niet eng (de jonkies zelfs leuk)maar als het een spin geweest was had ik hetzelfde gedaan!! En bij ons is het weer spinnentyd heerlijk smorgens de deur uitlopen in de spinrag!! Groetjes Lisette en Larissa

Elke zei

Toen hij op de handdoek zat, had je die handdoek een ruk moeten geven, hups naar buiten! (maar stel je voor dat hij bij die aktie pardoes op je rug springt!)

Yvonne en Rob zei

Ha, ha ik lig in een deuk, kan me wel voorstellen dat je het een eng beest vind, ik ben ook voor alles bang wat kruipt,springt ed, dus het is helemaal niet erg dat je het een engerd vond. Wel grappig dat je man alles heeft gezien.
Grtz.Yvonne

Yvonne zei

Hahaha leuk zo'n vastgelegde actie Peet! Gezien de beschrijving had ik hem ook misschien wel een beetje eng gevonden, maar je vond hem vast zo eng dat je er geen foto van durfde te maken :-)

Anoniem zei

Ha ha ha, een heerlijk ochtendje vermaak voordat ik de hele dag naar opleiding mag. Thnx! Het enige dat nog ontbrak was een springactie in jouw richting, maar wellicht had je dit dan niet meer zo grootmoedig kunnen schrijven ;-))

Anoniem zei

Te grappig geschreven weer, glad you are back.......wisten de honden er geen raad mee??Hoop gauw op een update of die nog is teruggekomen :-)
Groetjes, Evelyn

Nel zei

aaggghhh wat een story, ik ben ook zo bang voor dat spul. Kan me het helemaal voorstellen. Maar ik wil m'n katten wel opsturen die hebben 3 van de vier kikkers die al jaren in de vijver verbleven, naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Er zit er nu nog één in, maar die is ze te slim af.

Nog niet teruggezien ?

Petra zei

@yvonne &Rob
Ja die lag helemaal in een deuk van de beelden ;-)
@Yvonne
Nee geen voorwerp om gezellig een kiekje van te schieten. Bovendien door de camera lijkt hij nog groter!
@ jasmino
De sprong op de handdoek was mijn richting uit. Was er gelijk klaar mee, hahaha. Kikker had totaal geen ontzag!
@Evelyn
Stace stond ook veilig opgesteld achter vrouwtje. Heb ik ook niks aan. Ze zouden er zo naast gaan slapen denk ik. Ron zag er gisteren eentje bij de hottub. Ook al niet zo een prettige plaats voor een ontmoeting met Meneer Groenmans.
@nel
Ja stuur maar langs. Die virervoeters die hier rondlopen doen er helemaal niks mee :-)

Kristel Holsbeek zei

Bedankt voor je leuke blog smorgens vroeg!!! Mijn dag kan goed beginnen;-))
Weet je dat je vergeten bent een prachtige foto te maken, vermits hij heel stil zat?
Hihi hopelijk is hij nu ver weg van jou...

Anoniem zei

Hahhaah geweldig, jammer dat je geen foto hebt gemaakt, door je verhaal lijkt hij enorm.
Zie je helemaal gaan door de porch met je handdoek.

Erna

ElMarStel zei

Whahahahaha, moest gelijk aan mijn ochtendbezoekje in de tuin denken een aantal weken terug en ben blij dat ik niet de enige angsthaas ben, wat kikkers betreft en wat ik zelf dan eigen nog het vervelendst vind is dat zo'n kikker dan opeens weg is!!!!! yeah right....die heeft zich gewoon weer verstopt om mij nogmaals te laten schrikken.

Anoniem zei

OMG je kaplaarzen vergeten aan t doen dat was t. En ik dacht al toen ik betrapt werd met de camera dat ik een kikker hoorde.... Zou t dan toch? Wat zal broer gniffelen als ie je zo bezig ziet. En btw t mooie weer is op hier dus ook klaar met lekker buiten eten, helaas.
Oh ja als t niet lukt 12 dec zoek ik nog n reismaatje maar of je t zolang redt met Groenmans??? Kus Ann

Anoniem zei

Hallo Petra,

Ik typ maar wat, meer een test of ik het snap hoe ik een berichtje kan plaatsen.
Groet, Conny

Cardboard Fan zei

Hahahaaa en je staat er weer mooi op ook:-)

Anoniem zei

Als ik beloof vaker te reageren schrijf je dan snel weer een blogje ;-).
Groetjes, BiancaF

Petra zei

Ahhh, da's lief Bianca! Zit in een blogdipje denk ik. Zal mijn best gaan doen!

Anoniem zei

Dat snap ik helemaal Petra, maar ik mis je blogjes wel. Hoe is het trouwens met je hand?
groet, BiancaF

Petra zei

Mijn hand zit weinig verbetering in. Dr.sam stelde een nieuwe operatie voor, maar heb even gepast. Kijk het nog wel even aan hoe het verder gaat.