zaterdag 13 oktober 2007

En toen was het al weer zaterdag....

De temperaturen zijn de afgelopen dagen wat naar beneden gekukeld. Vooral 's nachts is het een stuk frisser. Wat inhoudt dat we weer eens lekker de ramen open kunnen zetten en er weer een fris windje naar binnen waait. Echt ik ben inmiddels best al aan de warmere temperaturen gewend, maar zo aan het eind van de zomer snak ik toch wel naar een lekkere frisse wind. En vanaf donderdag was het zo ver. Overdag is het nog steeds zo'n 24 graden in de middag. 's Morgens nog wel een stuk frisser hoor. Vooral ook voor de honden is het weer even lekker adem halen. Lekker rennen en niet gelijk over verhit raken ;-)

Wat is er in de afgelopen dagen nog meer gebeurd. Allereerst had onze tv woensdagavond besloten een eind aan zijn leven te maken. Met een zacht, maar triest plofje, vond hij het welletjes en besloot er mee op te houden. Heeeeeel vervelend!
Dus ook nog op jacht geweest naar een nieuwe tv van de week. En allemachies, wat zijn die dingen tegenwoordig groot. Ik viel van de ene verbazing in de andere. Afijn na winkel nummer drie, toch weer terug naar winkel nummer 1 (zal je altijd zien) en daar een tv gekocht. Het is weer even wennen, allemaal nieuwe knopjes en andere geluidjes, maar we kunnen fijn tv kijken!

Verder werden we vanochtend wakker met een krantekop in onze zaterdags krant over Nederland. Er stond al een klein stukje op de voorpagina zelfs! En dan zul je denken, dat dat wel wereld schokkend nieuws moet zijn geweest wil het op de voorpagina staan. Voor mij was het niet zo schokkend, maar wellicht voor de andere lezers wel? Zo zie je maar weer hoe de wereld het kikkerlandje bekijkt, want het ging om het verbod van "funky mushrooms".

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Niet de gewone mushrooms, maar de "funky ones". Eigenlijk moest ik er ook wel weer om lachen. Waarom haalt Nederland nou hier weer de krant met iets "funky's". Ik had namelijk niks gelezen in de krant toen Balkenende Wallstreet mocht sluiten vorige week. Maarja, dat is niet zo heel schokkend natuurlijk, want elke dag doet iemand anders dat. En wie is in hemelsnaam "Balkenende"??? Ik hoor ze het denken. "You were prime minister of what country???". "The Netherlands, you say mister ex-prime minister?. Is that next to Denmark?". Ha ha ha en ik kan me de reactie en het gezicht van Balkenende er al ook wel een beetje voorstellen. Nee Balkenende haalt de voorpagina niet. Volgens mij stond het zelfs niet bij het economische nieuws ergens onderop of zo. Daarentegen de Nederlandse "funky mushrooms" zijn HET nieuws. Afijn, weer eens wat anders dan de klompen en de molentjes, niet waar?

Verder lag er later nog veel leuker nieuws in onze brievenbus. Vorige week toen we naar de parade of homes gingen, stond er in 1 van de huizen die we bezocht hebben een man en die vroeg of ik een formuliertje in wilde vullen. Elk weekend zou er een Lowes gift card van $100,- weggeven worden. Hij was erg vriendelijk en hij had gehoord dat Ron, Erna en ik een andere taal spraken. En toen volgde een beetje het zelfde verhaal als hier boven met Balkenende. "Next to Denmark???" Dus in de tussentijd dat ik het aan het uitleggen was had ik nog een smiley op het briefje getekend. Verder had ik er helemaal niet meer aan gedacht, want ik win namelijk nooit wat. Maar vanmorgen lag dus de giftcard van de Lowes in de brieven bus. Helemaal leuk!!! Was er hartstikke blij van en heb hem in gedachte al tien keer uitgegeven. Eerst dacht ik oh leuk voor plantjes, want ze hebben er ook een tuincentrum bij hier. En toen dacht ik oh, de kerst komt er ook aan. En ze hebben altijd leuke kerstspulletjes. En zo verander ik vast nog wel een paar keer voordat ik hem uitgeef ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Verder een rustig zaterdagje en even geen plannen vandaag. Gewoon ons eigen dingetje. Met de hondjes om ons heen!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Toch wel leuk iets winnen zo onverwachts!!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je prijs!!
Next to Denmark?...dat wordt ons ook vaak gevraagd.

Anoniem zei

Wat grappig dat de Nederlandse paddo's de krant in NC halen. En inderdaad dan te bedenken dat 80 % niet eens weet waar het ligt. Ook hier in NY niet..

Dat is nooit verkeerd so'n gift card. Altijd handig..

gr petra

Jasmino zei

Leuk zo'n cadeaukaart, ik kan ook altijd eindeloze plannen maken waaraan ik het ga uitgeven. Plantjes of kerstspullen? OMG, dat zou ik ook niet weten hoor ;-)

Veel plezier ermee!

Anoniem zei

Zo zeg leuk een prijs!
En vorige week nog zeggen dat je nooit wat wint hahahaha.
Misschien is dit het begin.
Enne je kan het maar 1 keer uitgeven dat weet je.

Erna

Anoniem zei

Leuk zo`n prijs, gefeliciteerd!
Zo`n dagje lekker je eigen ding ding doen is ook errrrruuuug prettig ;-)

Annemiek zei

leuk zeg, prijs gewonnen. Ben benieuwd wat het zal worden.
Ik moet zeggen dat mij nog nooit gevraagd is of NL naast Denmark ligt :)
Wat zijn nu precies die funky mushrooms?