zondag 14 oktober 2007

Voor wandelen

Over twee weken organiseer ik hier in Raleigh rondom Lake Johnson een bearded collie wandeling voor de Carolina's Bearded Collie club.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En om te voorkomen dat we verkeerd lopen (dat zou pas echt scary zijn) en om te kijken hoe lang we er ongeveer over doen hebben Ron, ik en de hondjes vanochtend de wandeling voorgewandeld. We zijn in ieder geval niet verdwaald en geen heksen tegen gekomen ;-) Het eerste stuk is wel vrij pittig denk ik. Flinke heuvels, maar daarna wordt het alleen maar makkelijker. Ik hoop dat het een beetje wil gaan lukken over twee weken. Het was er in ieder geval wel weer heel mooi en heerlijk wandelen!



Had mijn fototoestel mee genomen in de hoop wat herfstachtige foto's te kunnen maken. Maar helaas de verkleuring van de bomen is hier nog niet zo ver. Al heb ik het idee dat met de koudere nachten van van de week, het er wel aan zit te komen. Ook wel geteld 1 paddestoel gezien en die dan ook maar meteen op de foto gezet.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Het is hier op het moment veel te droog en daardoor denk ik geen grote hoeveelheden paddenstoelen te zien. (niet te verwarren met de funky ones van gisteren) Wel een labrador heerlijk zien plonsen in het meer. Met een grote plons dook hij zijn stok achterna. En bracht hem daarna keurig bij zijn baas.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Foto's hiervan maken, met Stace aan mijn ene arm, was wel een uitdaging, want die vond die stok ook wel interessant eigenlijk.
Ook zagen we nog wat anders in het water en dat waren bootjes en hun baasjes. Moest zo lachen dat ze allemaal tot aan hun knieen het water in gingen, als een stel kleine kinders. Maar serieuze business hoor, want het was de modelboot regatta. Alle bootjes moesten ook voordat ze mee konden doen, gewogen en gemeten worden. We hebben er nog even bij staan kijken.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit is trouwens de hele route rondom Lake Johnson.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Die wij lopen is 3 mile lang en zoals gezegd in het begin best steil toch wel. Maar nu we hem tegen de klok in hadden gelopen viel het mee. Normaliter lopen we hem andersom, maar dan zijn de heuvels toch nog wat steiler, vond ik.
Vind het ook afwisselend lopen, want je loopt een stuk door een meer begroeid stuk.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En dan de dam over....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En dan weer een meer bebost stuk....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En dan langs het visitors center en dan de brug over.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hoop dat de mede wandelaars het ook leuk zullen vinden. In ieder geval hebben Stace en Connor nog een wandeling voor de boeg over twee weken. Stace deed het tijdens de wandeling ook heel goed trouwens. Hij was weer helemaal blij en zijn snuffelige ikje, zoals altijd. Dus dat was ook heel fijn om te zien weer.
Voordat we trouwens bij Lake Johnson waren, kwamen we langs Sunset Lake. Vanochtend waren we ook weer vroeg op pad en toen we langs Sunset Lake reden, zagen we zo'n mooie mist er nog hangen. Dus daar ook nog even gestopt om te kijken.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Best spooky al zeg ik het zelf, hi hi hi.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Maar doordat er weinig wind was, was de weerspiegeling in het water echt heel mooi. Bij Johnson lake trouwens ook.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Afijn de route is bekend nu en nu nog wat kleine dingetjes regelen en we kunnen gaan wandelen de 27e !

Groetjes Petra

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige foto's weer en met die wandeling gaat het helemaal goed komen zo te zien.
Aan Ron zijn trui te zien was het vast niet zo heet als het begin van de week toen we eigenlijk wilde wandelen.

Erna

Petra zei

@ Erna
Ja precies het was nu iets van 15 graden. Ideaal wandel weertje ;-)

Anoniem zei

Wat leuk Petra en de foto's zijn schitterend. Volgens mij kun je aardig met photoshop overweg. De poster is ook zo professioneel. Super hoor.

Nel zei

Dat wordt een mooie wandeling, wat een prachtige omgeving. Komen er veel deelnemers ? of moet iedereen zich nog opgeven ?

De voorbereiding is in ieder geval tiptop.

Jasmino zei

Wat een prachtige foto's! Die foto van die paddestoel is geweldig met die mooie rand. Hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag? VOlgens mij kom ik bij jou een cursus "randjes maken" volgen!!!

Petra zei

@ Jasmino

Dat randje op de paddestoel foto heb ik gemaakt in PSP XI. Je kan dan een "depth of field" aanmaken en alles om je selectie heen wordt dan waziger. Je kan daar zelf ook nog de sterkte van in stellen.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Inderdaad hele mooie foto's. Het viel mij inderdaad heel erg op toen ik vorige week door de zuidelijke staten reed dat alles er nog zo groen was. Hier zijn al vele bomen kaal, bruin oranje en rood. Heel apart dat je in een dag rijden zoveel verschil in natuur kunt zien hier.

gr petra

Anoniem zei

Weer waanzinnig mooie foto's!!
Wat betreft de wandeling, iedereen zal het naar hun zin hebben in zo'n omgeving. Wordt een geslaagde dag.

Groetjes, Kaar

kastelke zei

Petra, spijtig dat ik niet in de buurt woon, want ik denk dat jullie een hele fijne wandeling gaan maken! (en ons harig bolletje zou niet eens zo heel erg als vreemd kuiken opvallen tussen jullie beardies). ;-)
Veel plezier!

Anoniem zei

Wat zouden we graag mee wandelen ;-))
Prachtige foto`s joh en die uitnodiging, helemaal top!

Annemiek zei

Dat wordt vast een leuke wandeling samen met de beardie club. Het ziet er mooi uit. Prachtige foto's!

Petra zei

@ Nel
Bij een wandeling geef je je meestal niet op. Je moet immers zelf lopen ;-)
Maar ben wel benieuwd of mensen het hier ook leuk vinden om te doen. Dus het is door het niet weten wel spannend inderdaad.

@ Elke
Ja inderdaad ze kan zeker mee lopen hoor! Met al dat aanwezige haar zie je het verschil bijna niet meer.

Anoniem zei

Dat ziet er erg leuk uit!!
Wij komen ook ;-)....
Hahaha...was het maar waar! (Wanneer komt er eens een vliegtuigmaatschappij waar we zo met de hondjes in kunnen stappen!:-)

Mooie foto's Petra!

Anoniem zei

Ziet er leuk uit de aankondiging van de wandeling en zo te zien wordt het vast een succes!!! Heerlijk dat Stace weer zo lekker in zijn doen is:-)))

Anoniem zei

Wat leuk om zo'n bearded collie wandeling te organiseren. Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Hier zijn de bomen al verkleurd in rood, oranje, en geel.

Guus zei

Mooie foto's Petra!

Dat park is vlak achter mijn werk, en ik ga er vaak hard lopen.

Anoniem zei

Wat is het weer prachtig, je foto's zijn erg mooi.
Ik denk dat ze het wel een mooie wandeling vinden.
Ik zou hem ook wel willen lopen met de Nordic stokken.
Jullie genieten er lekker van met zijn vieren.
Groetjes Toos

Petra zei

@ Guus
Hey dat is dus bekend terrein voor je! Het loopt heerlijk he?

ann en ron zei

Nou laatste stop is bereikt. Gaan we vanavond en morgen van genieten. Rond twee uur richting Jacksonville, auto inleveren en de trein opzoeken. We hopen je donderdag te zien. Ron heeft alleen een traumatje opgelopen hier. Het is toch wel een hond he in dat meertje. (en geen alligator.....)hij wil nu wel eens rustig wandelen.

Dikke knuf en tot overmorgen
Maasjes on tour

Petra zei

@ An en Ron
Hier geen crocs hoor ;-)
Was gewoon een labrador, hi hi hi.
Geniet van de laatste daagjes in Florida en zie jullie donderdag in Raleigh!!!