woensdag 11 augustus 2010

Terug...

In de konijnen kolonie ;-) We zijn zondagavond laat thuis gekomen en we lopen ons huis binnen en Ron kijkt bij de voordeur of er misschien een pakje bezorgd is en wie zit daar.... Meneer Konijn! Gewoon op de porch! Echt, als we nog een weekje langer weg waren gebleven hadden ze echt het huis overgenomen ;-)

Nog even de laatste kiekjes uit de bergen. We zijn rond 11 uur vertrokken van Gatlinburg. Ik had al gezegd dat het ernstig lijkt op Valkenburg, maar dan met een vierbaans weg er dwars door heen. En die vier baans weg staat op zondag morgen vol geparkeerd met auto's! Weet niet waar ze naar toe moeten, maar iedereen lijkt op pad te gaan.



Er is, net als in Valkenburg, een kabel baan....



En zelfs een serieuze kabelbaan ;-) Genaamd "Ober Gatlinburg".



We nemen een beetje de toeristische weg.



Die langs Clingmans dome gaat en New Found gap. Ook op die weg is het druk en eenmaal bij die twee uitkijkpunten is het mega druk. We besluiten om door te rijden. We hebben het al een keer gezien, tijdens een eerder bezoek aan deze regio en met de camper is het gewoon niet zo makkelijk een plekje te vinden nu. Hierna is het niet ver meer North Carolina in. En het is ineens heel rustig op de weg. Alsof iedereen gestopt is bij New Found Gap. Dan rijden we North Carolina weer in. En zo met de rustige weg rijdt dat een stuk fijner. We genieten van de route en de mooie vergezichten.





Zo boven in de bergen is de temperatuur nog een beetje aangenaam. Eenmaal thuis zal dat een stuk minder zijn, ben ik bang. We stoppen hier even en eten een boterhammetje met mooi uitzicht.



Nog even een frisse neus voor de hondjes! En dan gaan we bij Asheville de snelweg op.



En dan na 3500 mile, zo'n 5300 kilometer, zijn we weer thuis. Het was zo ontzettend leuk!! En zeker voor herhaling vatbaar. Je ziet Amerika op een wel heel andere wijze en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Het idee dat je je eigen huisje bij hebt en telkens een andere plek op kan zoeken zonder je koffer in en uit een hotel te hoeven dragen, staat me wel aan. Je zit ook meer buiten. In een hotel ga je toch snel weer op je eigen kamer. Nu blijf je meer van de omgeving genieten. We hebben onderweg dus al verschillende routes bedacht die we nog wel willen gaan doen. Maar nu halen we wat spulletjes uit de camper, en dan ga ik douchen (in mijn eigenste douche!) en slapen in ons eigenste bed!

Morgenochtend zullen we de camper uitruimen als het nog niet te warm is. Dat uitruimen en schoonmaken, duurt zo'n twee uur en dan belonen we onszelf met een plons in het zwembad. Wat een heerlijkheid was dat! Later die dag hebben we de camper weer terug gebracht.

Dinsdag was Ron ook nog vrij en hebben we het rustigjes aan gedaan. 's Avonds was er weer een meeting van de fotoclub en moest ik de winnende foto's ingelijst inleveren.



Zo ingelijst ziet het er ineens heel anders uit, vind ik zelf.Op 1 september worden ze opgehangen voor de tentoonstelling. Wel spannend hoor. Er wordt dan later ook nog een officiele receptie gehouden op een vrijdag avond. Het is allemaal heel officieel eigenlijk, begreep ik uit de vergadering gisteren. Daarna was er een fotograaf die een lezing gaf over fotograferen in het donker, met lange sluitertijden en dan sommige delen van de foto met aparte belichting laten veranderen. Best leuk om te zien, hoe dat werkt. Hij had van allerhande lichten, zoals zaklantaarn, led lampen en van die glow sticks. Die allen een ander effect hadden op het eindresultaat.

Vandaag heb ik 's ochtends in de tuin gewerkt. Die was een soort van ontploft. Het is warm geweest, maar ook in de nacht veel regen, waardoor alles ontzettend is gaan groeien. Dus ook het onkruid. Er moest even flink huisgehouden worden en dat is nu weer even gedaan.

Morgen staat een homecoming in Camp Lejeune voor OpLove in de planning. Vooralsnog zijn de tijden gunstig. Voorgaande afspraken liepen steeds uit naar middennacht, maar nu staat het nog steeds op overdag. Dus dan ben ik morgen foto's maken. Ik ken de vrouw van de militair die terug komt, want ik heb al eerder foto's voor hen gemaakt. Leuk om nu dan ook haar man te gaan ontmoeten.

Er wordt voor morgen wel regen voorspeld, dus hoop dat het nog een beetje mee gaat vallen. We gaan het zien!

Groetjes Petra

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Petra .
Niet alleen jammer voor jullie dat de vakantie over is ,maar wij gaan het ook missen.
hebben genoten van je reis verslag.
Liefs Tante Conny

Edwin zei

Welkom thuis.....
Wat een prachtige vakantie moeten jullie hebben gehad. Fantastich en je foto's zijn weer legendarisch. Echt een genot om ze te bekijken !!

En wat zijn de volgende plannen ??

Liefs,

Ed, Daan en de kiddo's

Jasmino zei

Welkom thuis! Wat leuk om te lezen dat het jullie zo goed is bevallen om met de camper te reizen. Ik ben benieuwd waar jullie volgende reis naartoe gaat! Groetjes!

Annemarie zei

He zucht! wat jammer nou had echt het gevoel dat ik mee op vakantie was. Jullie hebben mij aardig laten kwijlen hoor. ik wil ook ik wil ook ik wil ook!!!!
Nou kan ik geen vakantieperikelen meer lezen in mijn pauze.
Ook erg genoten van je mooie foto's je bent echt goed zeg.

liefs Annemarie en John en Teddy (zie hyves).

Marchiena zei

Welkom thuis. Jullie kunnen terugkijken op een schitterende vakantie. Ik heb met veel plezier je verhalen gelezen en je mooie foto's bekeken.

Ineke zei

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik zal je mooie reisverslagen missen. Wanneer gaan jullie weer??

Natasja Valentijn zei

Wat een mooie reis hebben jullie achter de rug! Het was leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel succes met je foto's! Het ziet er goed uit, met de lijsten eromheen!

Karin zei

Wat een prachtreis hebben jullie achter de rug. Ik heb genoten van het verslag en notities gemaakt van plaatsen waar ik nog naar toe wil in onze area :-)
Ik zie zo'n camper trip ook zitten alleen al die ervaringen met die douches......dat zou een struikelblok voor me zijn ha..ha

Ben heel benieuwd waar jullie volgende campertrip naar toe gaat.

groetjes uit Chicago!
Karin

Anoniem zei

Geweldig om jullie vakantieverhalen te volgen. Ik heb echt genoten van je verhalen en prachtige foto's!

Wat zul jij genoten hebben van je eigen douche!

Anoniem zei

Het was heerlijk om met jullie mee te reizen. Je weet dat wij echte camperliefhebbers zijn en ik vind het fijn om te lezen dat het campervirus jullie ook gegrepen heeft.

Voor ons nog bijna 7 weken en dan gaan we weer. Ik kijk uit naar jullie volgende trip!

www.vandijkjes.punt.nl zei

Echt super leuk zo'n camper trip. Ik denk inderdaad dat je veel meer ziet dan naar 1 plaats gaan.

Spannend hoor die tentoonstelling..

gr petra

Anja zei

Jullie kunnen terug kijken op een prachtige reis.
Als ik het goed begrijp zat Meneer Konijn jullie op te wachten om jullie te verwelkomen ;-))

Anoniem zei

Dat voelt goed zón welkom door mijnheer konijn hahahah.

Dank voor de prachtige verhalen en de nog prachtigere foto's.

Erna

Petra zei

@ Tante Conny
Leuk dat jullie mee gelezen hebben!

@Ed
Nou uhm.. Colorado staat nog in de planning ;-)

@ Jasmino
Colorado dus ;-)

@ Annemarie
Heel veel geluk gewenst met Teddy!

@ Marchiena

Bedankt en bedankt ook voor je leuke reacties!

@ Ineke
Ja wanneer gaan we weer, dat bedacht ik me ook. Vrije dagen zijn een probleem ;-)

@ Natasja
THanks!

@ Karin
Jammer eigenlijk dat we elkaar gemist hebben. Heb er helemaal niet bij nagedacht. Volgende keer als we weer bij Chicago in de buurt zijn spreken we af!

@ Anoniem
Douche was heerlijk inderdaad, hi hi hi.

@ Niewenoord
Ja heb begrepen dat er jullie ook naar Gatlinburg gaan? Kan de camping daar zeker aanraden hoor!

@ Petr@
Ja dat is zeker zo. Heel veel indrukken op gedaan, dat is zeker!

@ Anja
Ja wat een brutaaltje he, Meneer Konijn!

@ Erna
Dank voor de leuke reacties!