zondag 18 september 2011

De moderne kampeerster

Even een update-je..... Gisteren Zijn we van Ocean City in de staat Delaware naar New London in de staat Connecticut gereden. Ocean City vond ik echt super leuk. Leuke boulevard, al kwamen we niet zo heel ver met twee hondjes die iedereen wil aaien. Belangrijk detail, het was bike week in Ocean City en dus veelal Harley rijders. Ha! Dat zegt wat over de karakters van die rijders, niet? Zo grappig om zo'n ruig uitziende club mensen met oh en ah naar je hondjes te zien komen aflopen. (rennen zelfs in sommige gevallen) Ook weer mee gemaakt ;-)

Camping was mooi. Ik had al verteld dat we nog net 1 plekje hadden kunnen krijgen op de camping. En die was ook nog eens vlak aan het water! Goed nieuws! Slechte nieuws was dat tussen het water en ons plekje alleen nog een dumpstation was. Daar waar de campers lozen zeg maar. Niet perse een aangenaam gezicht (lees geur) natuurlijk. Maar het viel reuze mee! Niet 1 lozing waargenomen en het uitzicht was fraai.

Gisteren dan al vroeg op pad want we hadden gereserveerd voor de ferry van 9 uur naar cape May. De overtocht was winderig maar de hondjes vonden het uitwaaien super. We zijn nog even bij de vuurtoren daar wezen kijken en het haventje. Echt een heel leuk gebied. Veel mensen op de fiets en veel laagbouw.

Dat kunnen we niet zeggen van Atlantic city, het Las Vegas van de Oost kust. Moet eerlijk zeggen dat die stad me niet veel deed. De boulevard was schreeuwerig met tatoeerders en handpalm lezers en keiharde muziek overal. Overal hoge gebouwen, een beetje over gewaardeerd als je het mij vraagt. Zijn ook daar bij de vuurtoren gestopt. Echt het leek wel een ghetto. We stonden 1 minuut stil en al snel kwamen er mannen met pitbulls en afzakkende broeken uit de dicht getimmerde huizen er naast. Ok! Niet echt een plek voor de Glories om fijn een kiekje te gaan schieten, hahaha. Weg wezen dus!

Op de boot hadden we gehoord van een man dat we bij een deli shop genaamd 'the Whitehouse' een broodje moesten gaan halen. Dus wij er naar toe gereden, want het was nu half 1. Maar erg druk in die straat en nog meer afzakkende broeken daar. Het had veel weg van de Kruiskade in Rotterdam. Niet echt een plek waar je fijn je campertje parkeerde, hahaha. Dus met lege magen verlieten we Atlantic city.

Gelukkig is het voordeel van een camper dat je je een keukentje meesleurt dus had ik al rijdende nog wat gevonden in de koelkast. We moesten hier vandaan nog zo'n 250 mile naar onze volgende stop. Op zich niet zo'n end nog, maar wel dwars door New York!

Wat en wegen daar zeg! Veel banen en mega druk! Miep wist het soms ook niet meer of net te laat! Daarbij onwijs slechte weg waarbij je zowat het gehele inventaris van de camper hoort schudden! Natuurlijk kwamen we in files terecht daar. Ook bij de Bronx en wat je daar de weg op komt, meer bling aan je auto kan je denk ik niet hebben en dan natuurlijk binnen twee seconde van drie rijbanen verwisselen. Natuurlijk! Ga gerust even voor, bij onze camper hoor. Wat een drama en dat zes banen breed! Op een gegeven moment telde ik een 16 baans snelweg, aan beiden zijden 8 banen. En vol! Alle 16! Je zal er even af moeten.....pffff, maar we hebben het gered en we zijn nog steeds getrouwd, hahaha. Ron reed en ik deed de route en kaart, gevaarlije combi midden in New York voor een huwelijk, maar we hebben het weer overleefd.

Over overleven gesproken.... Heb ook weer het douchen overleefd, hahaha. Wie mijn blogjes van ons vorige camper avontuur nog herinnerd weet het vast nog. Ik ben een zeikerd wat dat aan gaat!

Ik geef deze een 7. Het had een 9 kunnen zijn ware het niet dat je er kwartjes in moest gooien voor warm water. (met de kampeer plek prijs die wij betaalden had dat er best bij mogen zitten) en... je kon je hokje niet op slot doen. Alleen gordijntjes.... Verder was het er schoon en mega volle douche straal. Dus twee punten aftrek voor de muntjes en het missen van een deurtje! :-)

Ook nog wat... We kwamen door het New York gedoe pas laat aan. En dus ging ik rond acht uur douchen. Toen was het nog licht. Ron die ook ging douchen was natuurlijk veel sneller klaar dan ik, dus die was al terug naar de camper. En ik kom fris en fruitg gewassen uit het douche gebeuren en natuurlijk pikkedonker.... Had wel een rondje met de hondjes over de camping gedaan, maar dit werd echt op de tast de weg terug vinden. Wij stonden vooraan en het douche gebeuren was achteraan.

Maar daar was de iPhone! Ik wilde eigenlijk Ron gaan bellen of hij met de zak lantaarn wilde komen. Maar toen schoot me ineens een gratis iPhone appje te binnen. De zaklantaarn app, om precies te zijn! En die heb ik dus snel geinstalleerd! Fantastisch niet? Hahaha.....

Met een big smile vanwege mijn inventieve iPhone kampeertruc vond ik zo de weg terug naar de camper. Het ding gebruikt de flits van je iPhone als lamp. Echt super! Moet je denk ik ook niet te lang doen want dan is je batterij zo leeg, maar het werkte voor nu perfect! Zo grappig!

Groetjes Petra

Jasmino zei

Als ik jouw blog lees, moet ik altijd aan peter vertellen waarom ik moet lachen ;-) Nu dus weer om de zaklamp en de huwelijksperikelen. Universeel probleem, dat navigeren dus..... Al ligt het bij ons vooral aan Peter hoor, die niet luistert naar mijn aanwijzingen. Kaartlezen kan ik namelijk prima. Jij ook toch?! Fijn dat jullie nog steeds getrouwd zijn, vooral als je onderweg bent op vakantie.

Geniet verder!

Anoniem zei

Hihih gezellig ritje weer!
Maar dat is jullie wel toevertrouwd.
Goh waar die I Phone al niet goed voor is.
Geweldige uitvinding.

Erna

tineke zei

zwaai naar me als je afslagen "hingham" op weg naar cape cod tegenkomt. daar won ik:)

tineke

Petra zei

Ok Tineke gaan we doen. Als je een camper ziet met twee hondjes met veel haar ziet zijn wij het!
Mooi plekje om te wonen!

Anoniem zei

Geweldig verhaal weer.
In jullie huwelijk heb ik het volste vertrouwen,dat heeft heftige stormen door staan.
groetjes uit Barendrecht

Anja zei

Fijn dat jullie huwelijk niet onder de 16-baans snelweg heeft geleden ;-))

Marchiena zei

Hahaha ik zie het helemaal voor me hoe jullie in de auto zaten, hebben wij ook altijd last van als ik de route en de kaart doe.Gelukkig hoeft het niet meer zo vaak met de tomtom, maar soms kom je er niet onderuit.
Deze badruimte ziet er i.d.d. niet slecht uit.
Die zaklamp app heb ik ook op de telefoon zitten en in de vakantie gebruikt, echt handig, maar je kunt wel gelijk je telefoon weer opladen.

Ineke zei

Wat een geluk dat je toch een lichtje bij je had, zou er ook niet aan moeten denken om in het donker op zoek te moeten gaan.
Fijn dat jullie huwelijk die reis overleefd heeft!

Elke zei

LOL! Lang leve de iPhone apps!