zaterdag 31 mei 2008

Bijna....

Bijna zover...., alhoewel in NL ben ik al jarig. Dat is altijd wel grappig, om zes uur Amerikaanse tijd is het officeel wel eigenlijk je verjaardag. Ben tenslotte geboren in NL, dus om die tijd was het al 1 juni toch? Of werkt dat niet zo?
Afijn morgen, in Amerika is het ook zo ver ;-)
Donderdag was de koffie (met gebak) dan ook bij mij. En van de NL-dames heb ik een giftcard van Chili's gehad en een mooie orchidee. Hartstikke leuk en erg lekker! Bedankt dames! Nog wel even iets heel grappigs. Jullie herinneren vast nog wel het "hakkies/snoekduik" verhaal op de bruiloft van verleden week. Nou komt Jackie donderdag ochtend binnen en ik ben nog aan de telefoon met Jesse. Jesse kon niet komen op de koffie, maar belde me dus. En terwijl ik Jackie binnen zie lopen, zie ik ineens dat zij ook diezelfde espadrilles heeft als ik. Die met de "hakkies" wel te verstaan! Ik moest zo lachen. Dat is wel heel erg toevallig zeg. Maar het wordt nog leuker, want Jackie zegt dan tegen me dat Jesse ze ook heeft! En ik had Jesse nog aan de telefoon en die vroeg dus ook gelijk, heb jij ze dan ook? Nou zeg, is dat wat? Hebben we gewoon alledrie dezelfde schoenen gekocht zonder het van elkaar te weten. Ze waren dan ook wel erg leuk, maar vond het toch wel weer een grappig verhaal. Die hakkies willen wat ;-) Donderdagochtend was het heerlijk weer en hebben de cheesecake lekker in het zonnetje op gegeten.

Photobucket

Boven is Isabel, in het zonnetje en beneden is Jill. Jill vond Stacey eigenlijk maar heel eng, maar Stace kwam hier toch even bij haar snuffelen zonder dat ze er erg in had. Vond het wel een leuke foto. Die Stace vond de kinders namelijk wel heel erg lief en liep er op zijn gemakkie door heen te kachelen.

Photobucket

Die avond zijn we ook wezen eten bij de Melting Pot. Dat is een fondue restaurant. Eigenlijk al een beetje voor mijn verjaardag. Je begint met een kaasfondue, waarna je een salade krijgt en dan een bouilon menu met vlees en vis en als toetje een chocolade fondue. En vooral die laatste vonden we erg lekker. Het pannetje werd daarbij ook nog geflambeerd wat wel erg leuk was om te zien eigenlijk. Daarna de aardbeien, ananas, cheesecake en nog veel meer lekkers in de chocolade dippen natuurlijk! Een echt feestmaal hoor!



Gisteren is mijn droger bezorgd en werkelijk waar, het ding is zo ontzettend stil, dat ik bijna blij ben dat de oude stuk is gegaan. Wat een openbaring zeg! Heerlijk gewoon! Hij heeft ook een heel leuk geluidje. Soort van mobiele telefoon geluid en als hij klaar is, niet een harde piep, maar een deuntje wat in de categorie van de "ijscoman" hoor. Daar zijn we heel erg blij mee. De oude hebben ze gelijk mee genomen, mooi opgelost!

Inmiddels hebben we ook gezien, dat er vijf jongen in het zwaluw nestje zitten. Zo lief die geluidjes die ze maken. Wel is het een soort gevaar voor eigen leven om nu bij ons op de porch te staan, want vader en moeder, scheren echt boven je hoofd heen om hun kinders te beschermen.

Photobucket

En dan ook maar even een fotootje van er onder..... Duidelijk een sopje nodig, kunnen we wel stellen. En echt je kan het weghalen, maar de volgende dag ligt er weer een berg. Dat zo'n klein vogeltje zo'n bende kan maken....

Photobucket

Verder ben ik eigenlijk de hele week al verwend met leuke post. Eerst lekkere dingen van mijn zus per post, toen heerlijke witte chocolade van mijn moeder, daarna heel veel leuke kaartjes en daarna weer boekjes van Ron's zus en toen ook nog eens een pretpakket van Erna! Wat ontzettend lief allemaal!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Echt hartstikke bedankt! Het was gewoon een feestje om naar de brievenbus te gaan!
Trouwens op de foto's is ook een kaartje met de Amerikaanse vlag te zien. Die was niet voor mijn verjaardag hoor, maar dat is het geboorte kaartje van Mikki! En ik denk dat een aantal blog lezers, hun vader, moeder en broertje kennen, want dat zijn namelijk Patricia, Frank en Thiemo, die op Camp Lejeune hebben gewoond. Leuk he? Ze hebben er nu een dochtertje bij!

Vanmorgen heb ik nog een paar uurtjes gewerkt en daarna hebben we lekker in de tuin gezeten en van het zonnetje genoten. Het was wel 1 van de eerste dagen al dat het echt warm was. Er werd voor vanavond onweer voorspelt en het was ook erg drukkend weer. 's Avonds zijn we met collega's van Ron bij de Chinees wezen eten hier en ook dat was weer gezellig. Het grappige is bij die Chinees hebben ze tom-poezen in het menu als toetje. Helemaal goed. Ok, ze zijn natuurlijk net weer even iets anders dan in NL, maar ze hebben er zeg maar naast gelegen. Daarna nog even een "bakkie" gedaan hier thuis, waar we lekker buiten hebben kunnen zitten. De voorspelde regen is hier in ieder geval niet gevallen vandaag. Dus het was nog behoorlijk warm buiten.
Voor morgen nog geen "grote verjaardagsplannen", dus we zien wel hoe de dag loopt!

Groetjes Petra

17 opmerkingen:

Anja zei

Hiep Hiep Hoera, gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik wens je een hele gezellige dag!!

Jasmino zei

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria! In de Glooooria, in de glooooriaaaaaa. Hieperdepiep.... hoeraaaaaaaaaaa!

Van harte gefeliciteerd en een heel fijne dag gewenst!

Anoniem zei

Esta sola mananitas en dan komt er nog een heel gebeuren achteraan. Met andere woorden Van Harte Gefeliciteerd!!!!

Anoniem zei

die anoniem was ik dus!!
Hester kon niet anders inloggen.
groetjes

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd petra en een hele fijne dag en hoe jong is u geworden?.....of is dat te pijnlijk?, hahaha

Anoniem zei

Gefeliciteerd Petra!!! Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt.

En natuurlijk ook de felicitaties voor Frank, Patricia en Thiemo. Ik hoop dat ze dit lezen. Wat leuk dat ze er een dochter bij hebben.

kastelke zei

Gelukkige verjaardag!!!!!!!!!!!

(en kan je eens een foto van die espadrilles-met-hak posten, want ik ben toch wel benieuwd hoe die er uit zien....)

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd Petra!!!!
We wensen je een hele fijne verjaardag toe!!!
Dikke verjaardagsknuffies van de dames en een dikke verjaardagskus van ons!!

Anoniem zei

Petra

Ook van ons een hele dikke verjaardags knuffel

Ron en Erna

Woody Murray en Galahad

Anoniem zei

Gefeliciteerd hoor, met je verjaardag! Ik ga het op de kalender schrijven want een "echte" kaart in de brievenbus is toch altijd wel erg leuk ;-)
Je bent weer verwend heerlijk hoor..

Groetjes en een dikke verjaardagshug van ons,

Mariet, Henk, Beau en Max

Annemiek zei

Proficiat met je verjaardag!!! Een hele fijne dag gewenst!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Leuk altijd he echte post ontvangen...
Groetjes,
BiancaF

Anoniem zei

Hoi Petra,
Gefeliciteerd met je verjaardag hoor! Je tuin ligt er mooi bij zo in 't zonnetje.
Groetjes,
Jessica en de rest

Petra zei

Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Een super gezellige dag toegewenst! En heel grappig, dat schoenenverhaal!

Anoniem zei

Ook vanuit NY Van Harte gefeliciteerd! En een super dag toegewenst.. Oeps hij is al bijna voorbij ik loop weer achter....

gr petra

Kristel Holsbeek zei

Een hele gelukkige verjaardag gewenst!!!

Anoniem zei

Hoi Petra, Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik lees je blog meestal pas op maandag, dus vandaar wat laat. Groetjes, Marieke