woensdag 23 juni 2010

Druk

Nouja druk? Druk aan het vakantie vieren eigenlijk. En ben dus nog niet aan alle Canada foto's toegekomen. Deze vond ik wel erg leuk. Geen Canda, maar wel New York.

Photobucket

En deze....

Photobucket

Vanaf de boot toen we Manhattan uitvaarden. Prachtig gezicht. Echt een hele belevenis. Alleen daar al veel foto's gemaakt. Ben halverwege, maar het neemt nog even wat tijd in beslag. En bovendien moeten we ook tijd vrij maken voor dit....

Photobucket

Belangrijke zaken dat zien jullie wel ;-) En ja, dit is mijn moeder die een verkoelende duik neemt in het zwembad hier. 's Morgens gaan we lekker zwemmen en 's middags wat anders doen. Boodschapjes doen of lekker shoppen of zoals vanmiddag naar de Farmers market hier in Raleigh.

Photobucket

Waar inmiddels al weer de perzikken aangeboden worden. En ze smaakten weer zalig!!!

Photobucket

Tomaatjes en perzikken vind ik hier zo lekker. Lekkerder dan in Nederland. Veel meer smaak. Vooral de perzikken. Echt om je vingers bij op te eten. En dus gingen we met perzikken van de Farmersmarket af. (En bramen, pruimen, meloen en sweet corn). Heerlijk zomer!

Photobucket

Deze bloemetjes hebben we laten staan. Duur en al bijna uitgebloeid. Maar wel leuk voor een kiekje zo met de Amerikaanse vlag. Independence day komt er bijna aan, dus de vlaggen wapperen weer volop.



En zo aten we ook nog het bovenstaande. Het is aardbeienijs. Zelf gemaakt! En zalig. Voor mijn verjaardag een ijsmachine gekregen. Nou ben ik altijd al een fan van ijs, maar dit is echt nog lekkerder. Met net wat meer aardbeien dan in het standaard ijs. En dat doet de smaak ten goede ;-)

Morgen, weer een NL-wedstrijd. Dit keer zullen we het niet in New York City kijken, maar gewoon hier op de bank ;-) Ook leuk en nu verzekerd van een zitplaats. Dat was vorige week zeker niet het geval!! Go NL, GO!!!

Photobucket

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Guus zei

Die perzikken zien er prima uit. Volgende week kom in weer definitief naar Durham.

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Petra zei

Hee, wat leuk, dit is voor het eerst ooit, dat ik mensen op jullie webcam zie. In ieder geval Ron en een dame (je moeder misschien?)

Petra zei

@ Guus
We spreken snel weer af. Hopelijk zit NL dan nog in de race!

@ Petra
Ja dat klopt. Mijn moeder en Ron stonden bij de voordeur. Ron vond het vanavond een stuk afgekoeld, mijn moeder was het niet met hem eens ;-)

www.vandijkjes.punt.nl zei

Ik hbe al een hele tijd een ijsmachine en ik vind het heerlijk. Alleen als je vers fruit gebruikt kan je het niet lang bewaren. Maar het smaakt verrukkelijk. Je moet eens vanille ijs maken met echte vanille stokjes. Zalig.... Niks vergeleken wat je in de winkel koopt.

jammer dat het in NYC een beetje bewolkt lijkt. Anders kun je zo mooi ver weg kijken.


gr petra

Anoniem zei

Moest eerst goed kijken wat je gefabriceerd had, maar aardbeienijs hmmmm lekker hoor!!
Nu nog een close-up foto van ma in het zwembad hahahaha.
Groet,
Kaar

Marjon zei

Dat ziet er erg lekker uit dat ijs. Ik ben dol op zelfgemaakt ijs, gelukkig hebben we heir een paar straten verder een echte Italiaanse ijssalon!

Natasja Valentijn zei

New York is zo'n leuke stad! Helemaal mooi om te fotograferen! De gebouwen, de mensen...volgens mij heb jij je camera ook niet losgelaten, toen je daar was! Het voorproefje van de foto's belooft al veel goeds!

Ineke zei

Oh, wat ziet dat fruit er heerlijk uit, hier is het altijd maar afwachten of je een lekkere perzik treft.