donderdag 5 augustus 2010

Grand Rapids

Maandag, 2 augustus

Vandaag staan er niet zo heel veel kwa rijden op het programma. We hebben een camping zo’n uurtje verderop gevonden en op de weg er naar toe hebben we twee stops gepland.

Eentje bij The Dutch Store, Vander Veen’s en eentje bij de BMW dealer in Grand Rapids. Na nog even lekker ontbeten te hebben aan het Holland strand, pakken we de stoeltjes weer in. Het luifeltje rollen we op en we gaan weer verder.

Maar eerst stoppen we bij de Boer. Het is een restuarant en een bakkerij. En bij de bakkerij, kijk ik mijn ogen uit. Ze hebben er gewoon tijgerbrood!

Het is er gewoon druk! Mensen staan buiten te wachten voor een tafeltje om te ontbijten op een maandag. Dat had ik niet verwacht.

Wij kopen er krenten brood, tijger bolletjes en almond sticks, wat amandel broodjes zijn. En ze zijn ontzettend lekker! Dus mocht je ooit in de buurt van Holland zijn stop bij De Boer!

Dan gaan we op pad naar de eerste stop Vander Veen’s. Bij Vander Veens bestel ik vaker Nederlandse producten. Zoals bijv. Beschuitjes. Ben eigenlijjk heel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet. Na zo’n 25 minuten rijden, zijn we er.

Het pand valt gelijk op, want ze hebben er een Nederlands geveltje. We parkeren de camper en lopen de winkel in. Ook hier veel Delfstblauw en BK pannen en theedoeken. Maar verderop dan de Nederlandse etens waar.

Eigenlijk zijn we op zoek naar een karretje, hahaha. We willen het groot aan pakken, maar die zien we niet. Dan vindt Ron twee boodschappen mandjes en hebben dus zo ieder ons eigen mandje. Ik neem ketjap mee (marinade & soja saus) En Ron vindt al snel de vele koekjes die ze er verkopen. Er staat een mevrouw in de winkel en ze komt naar ons toe en vraagt of we koffie willen. Ron heeft er wel trek in en er naast liggen ook speculaasjes!

Ik raak aan de praat met de mvrouw, die Rika, blijkt te heten en ik vertel dat ik normaliter bij ze bestel. En dat alles altijd zo netjes ingepakt is. Dan roept ze Robert erbij die ik vaker aan de telefoon had. Grappig om hem nu dan te ontmoeten. Hij haalt voor ons de groot verpakking beschuit die we mee willen nemen. En ik vraag nog naar de cassis en vla. Beiden zijn helaas niet voorradig. Maar we hebben toch nog een hele doos bij elkaar ;-) Incluis makreel en haring!!!

Dat is wel makkelijk, want ik kan het zo weer in de vriezer van de camper doen. Die het echt heel goed doet. Een van de twee makrelen die we kopen, gaan we die avond op een broodje eten, dus die gaat in de koelkast. Twee dozen met NL-goodies (nouja eigenlijk drie, als was die derde een heeeeeel kleintje ;-) Dan rijden we door naar de BMW dealer van Grand Rapids.

Hier vind Ron weer een t-shirtje naar zijn smaak en dan is het op naar de camping in Hopkins. Dit is een RV resort. Hier mag je alleen staan als je camper jonger is dan 10 jaar en een bepaalde afmeting heeft. Eigenlijk is die vanons 1 foot te klein. Was ie gisteren nog 1 foot te groot nu is ie te klein. Maar nu weet ik beter en hou mijn mond er over ;-) We krijgen een mooi plekje aan het watertje van die camping en staan nu dus echt tussen de Big Rigs….. Wat een enorme grote campers staan hier zeg. Met golf kar aan toe!

Je kijkt je ogen uit. Het internet op deze camping is gratis en erg snel en dus werk ik mijn blog weer bij. Daarna gaan we zwemmen en checken we de douches weer. We zijn nu een beetje verwend door de douches in Holland ( volgens mij helemaal niet toeval, dat die super douches in het plaatsje Holland stonden hoor ;-) ). Maar deze kunnen er ook zeker mee door!!! Apart douches, met eigen deur en een apart gedeelte waar je je aan kan kleden!! Toppie! Daar wordt Petra blij van. We gaan dus naar de camper pakken de spulletjes en gaan dus uitgebreid douchen.

Daarna gaat Ron een fikkie stoken, met het hout wat we onderweg bij een of ander stalletje gekocht hebben.

Ik heb de ingredienten voor Smores meegenomen bij de Meijer winkel die we onder weg zagen (Soort van Noord Amerikaanse Walmart)

In 1e instantie is het vooral rook wat uit de firepit komt, maar dan begint het toch nog goed te branden.

Moet zeggen dat het op 1 of andere manier niet zo wil lukken vandaag met de smores. Ze branden aan, vallen in het vuur of zijn helemaal nog niet warm. Het is allemaal nog niet zo makkelijk een goede smore te maken! ;-)

De hondjes vinden ze wel lekker. De Graham Crackers dan in hun geval!!!

Daarna zitten we nog een poosje buiten en genieten van het vuurtje. De buren hebben andere dingen te doen ;-) En kijken op hun big screen naar de tv ;-)

Ach, verschil moet er zijn he? ;-)

Groetjes Petra

Joyce zei

Jij schrijft de leukste Nederlandse blog - - stop er aub niet mee.

Tijgerbollen koop ik ook regelmatig gewoon bij de Safeway bij mij om de hoek. Heerlijk!!!!!

Miranda zei

He moppie, wat leuk dat ook ik nu toch weet hoe de van der Veentjes daar zitten,hihihi. Ook wij genieten weer erg van al die Nederlandse broodsoorten hier....en het gekke is dat je het ook weer zo normaal vind! Dikke knuffel

Annemiek zei

Hoe heb ik die van der Veen's kunnen missen! Oh wel, dan maar weer online bestellen.

Anoniem zei

Whahahah lijkt net of Ron bij de Appie loopt met zijn winkelmandje.
Nou de camper is weer wat zwaarder beladen.
Heerlijk hoor!!!!!!!!!!!!!!!

Erna

Ineke zei

Volgend jaar weer met vakantie in die richting, zeker? :-)