dinsdag 5 oktober 2010

Plop

Nou daar ging ik dan gistermiddag. Had er echt he-le-maal geen zin in. Ten eerste al die papier romp slomp weer in vullen. En ten tweede gewoon weer naar een "peut". Maarja soms is het gewoon wel het verstandigste.

Ik had online al gezien dat zij in een nieuw gebouw hier in het dorp zitten. Soms, (eigenlijk bedoel ik heel vaak) zijn de kantoortjes echt nog van vooroorlogs meubilair voor zien en ik had goede hoop dat bij een nieuw kantoor ook nieuwe frisse meubeltjes aanwezig zouden zijn. Niet dat het veel uitmaakt als je eenmaal gekraakt wordt, maar het is voor mijn gevoel lekkerder.

Om drie moest ik er zijn en vanwege de verwachte papierstapel ben ik maar wat eerder weg gegaan. Eenmaal in de wachtruimte werd me een clipboard met, inderdaad, een enorme stapel papieren gegeven. Denk wel 15 formulieren.... zucht.....
Sommige gaan helemaal nergens over en ik kreeg er een beetje de kriebels van. Inmiddels was er ook een deur ergens open gegaan en had ik de eerste blik op de chiropractor gehad. Hij klonk erg aardig tegenover die andere patient.

En ik besloot hem het voordeel van de twijfel te geven. Hij kan er per slot van rekening ook niks aan doen dat hij "peut" is geworden, hahaha. En de papier stapel zal vast ergens voor nodig zijn zullen we maar denken. Ik had nog niet net mijn laatste handtekening gezet op het laatste formulier en toen riep hij me al binnen.



Nou dat ging in ieder geval goed. Geen "vertragingen"! Ik mocht gaan zitten op de bank en ik verteld mijn pijntjes. Hij voelde daarna over mijn ruggegraat en in mijn heupen. Ik vertelde hem dat vooral de linker kant pijn deed. En na wat gevoel en gedruk vertelde hij dat mijn rechter heup vast zat. "Ja maar..... links doet pijn", pruttelde ik nog wat. Ja dat kan heel goed, dat komt omdat die kant de rechter kant moet opvangen. "oh is dat zo?"....

Daarna tilde hij op een bepaalde manier mijn rechter been op en toen mijn linker been en hij wees me er op dat mijn linker been veel verder door boog dan de rechter. God, zeg hij heeft nog gelijk ook, hahaha. Dat had hij snel gezien! Ik mocht daarna met hem mee en werd aan een TENS apparaat met een ice pack op mijn rug gezet om de boel wat te ontspannen.

Na zo'n 5 minuten mocht ik met weer met hem mee en kon ik op de bank gaan liggen en werd mijn rechter knie zowat in mijn borstkast naar boven geduwd. En jawel.... na een flinke kraak kwam die weer terug in de originele positie. Het geluid klonk vreselijk, maar het voelde eigenlijk heel goed. Zo ook in het midden van mijn rug een flinke plop toen ik in een soort van houdgreep ging. En daarn ook mijn linker heup in de kraak. En wonder boven wonder.... het voelde allemaal heeeeeeel erg goed. Alsof er een band om mijn heupen was weg gehaald.

Wat een GEWELDIGE MAN, hahaha. Pfffffff, moest ik daar nou zo moeilijk over doen... Tsjonge jonge.... Nu achteraf... kon ik hem wel een zoen geven die man. Wat een zaligheid. Ik kreeg bij het naar huis gaan nog een hele grote icepack mee die ik zo vaak mogelijk moet gebruiken tegen mijn rug en mocht a.s. donderdag weer terug komen. Nou dat gaan we dan maar doen he?

Die avond ging nog steeds erg goed, al moet ik zeggen dat het slapen wat minder ging weer vannacht. Maarja je kan ook niet verwachten dat alles in 1 plopje weg is natuurlijk. Maar we zijn op de goede weg. Donderdag dus het vervolg ;-)

Groetjes Petra

14 opmerkingen:

Marjon zei

Wat fijn dat het geholpen heeft. Ik vind het ook altijd zo'n rot geluid. Mijn nek werd vroeger altijd gekraakt bij de chiropractor en dat vond ik doodeng.

Car zei

Fijn dat klinkt positief. Op naar donderdag.
Ontspannen bij de chiropractor of kraker zoals ik ze altijd maar noem vind ik altijd het moeilijkste. Kan je dat en je hebt een goede te pakken dan doen ze wonderen zolang ze zoals ik je al eerder schreef maar niet eindeloos doorgaan.
Dus ook bij de dokter moet je stapels papieren invullen, waarschijnlijk het merendeel voor de aansprakelijkheidsstelling.

Anja zei

Grappig, ik moet ook donderdag terug komen. Fijn dat de behandeling geholpen heeft!

Jasmino zei

Wat fijn dat de behandeling geholpen heeft! De volgende keer niet meer zo lang wachten, hoor! Heel veel beterschap nog, en succes bij de volgende afspraak.

Anoniem zei

Lekker he zo'n kraker! Ik ga 1x per week en laat dan heerlijk mijn nek en rug kraken (scheelt kilo's hoofdpijn), ook mijn SI gewricht moet wel eens terug geplopt worden. Truc is om de man compleet te vertrouwen en te ontspannen (hoefde trouwens hier eenmalig mijn verzekeringspasje te laten zien that's it).
Succes met rug en een diclofenacje kan ook nog wel eens lekker zijn (spierverslappers).

Groetjes, Evelyn

Karin (dh) zei

Da's een goed bericht gelukkig, hopelijk heb je nog maar een paar 'plopjes' nodig om je weer helemaal top te voelen! Volhouden hoor, de papierwinkel heb je nu toch al achter de rug ;-)

Felix, Christina & Thierry zei

Hoi Petra,
dat is altijd lekker. hinkend de behandelkamer in en springend er weer uit. wel grappig voor mij om ook eens de andere kant te horen.
groetjes van een andere `peut

Petra zei

@ Marjon
Ja het geluid wat er dan ontstaat is niet prettig om te horen. Maar ik denk maar dat dat nodig is om resultaat te hebben.

@ Car
Hahaha, ja adem in, adem uit om te ontspannen. Ja bereid je maar vast voor op de papieren bij enig elke dokter hier (incluis tandarts)

@ Anja
Nou inderdaad. Heeft het bij jou ook geholpen.

@ Jasmino
Nee eigenlijk niet he.

@ Evelyn
Hoop dat dat de volgende keer ook het geval is bij mij. Alleen pasje en dan klaar.

@ Karin
Ja we houden maar even vol. Je hebt gelijk de eerste papieren zijn gedaan en de grootste stap is gemaakt.

@ Thierry & Christina
Als jullie nou ook gewoon in Amerika woonde ipv Zwitserland, had ik zo zonder twijfelen bij je langs gegaan. Ron zei nog, mail Thier even, die weet vast wel wat je moet doen ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Dat moet een lekker plopje zijn geweest , hopelijk heb je er nog steeds profijt van.

Erna

Sandra zei

Heb lang geen berichtje meer achter gelaten, maar volg je nog steeds hoor, alle sappige verhalen. Balen dat je nu zo'n last hebt van je rug! De hondjes zullen het wandelen ook wel een beetje missen. Sterkte, en ik hoop dat je snel weer op de been bent!

Marchiena zei

Dat klinkt al weer een heel stuk beter, sterkte morgen bij de volgende behandeling.

Kristel Holsbeek zei

Goh gewoon een plopje en je hebt een goed gevoel!!!
Fijn ben blij dat alles goed verlopen is!!

Bibi zei

Wat fijn dat het zo goed geholpen heeft. Ik vroeg me altijd al af wat zo'n dokter nou precies doet.

Aïda zei

Wat goed dat je gegaan bent! Ik ben trouwens blij voor de hondjes dat je nog wel kon lopen. Stel je voor dat je prima kunt liggen maar niet kunt lopen. Wat een ramp.