zaterdag 28 mei 2011

Naar de brouwerij

Vanmiddag zijn we naar Aviator brouwerij geweest. Wel grappig, vroeger zat deze brouwerij aan het vliegveld hier. Begonnen in een hangaar. Vliegtuig opzij en brouwen maar. Zo gemakkelijk kan het allemaal zijn, niet waar? ;-)

Inmiddels zitten ze vlak bij waar wij wonen en zijn ze inmiddels wat gegroeid.



Je kan er elke zaterdag een tour doen en eigenlijk hebben we dat nog nooit gedaan. We zijn wel al in hun bar en inmiddels ook hun restaurant, tegen over de bar, in downtown geweest. Maar dus nu de brouwerij zelf.



Toen we binnen kwamen zagen we dat in de brouwerij dus ook een bar is en het was er best druk. En ook zagen we dat er al een tour gaande was. We moesten dus eventjes wachten.





Er waren nog steeds stukjes vliegtuig liefhebberij te zien in de hal.





Boven op de bar lagen nog stukken van een vliegtuig vleugel en later op de toer hoorde we dat de eigenaar dus een vliegtuigje had en bij HP hier in de research triangle werkte. Toen hij als hobby in zijn hangaar zelf bier is gaan brouwen. En zo is het allemaal begonnen. Weet nu dan ook een beetje wat er allemaal in bier gaat aan grondstoffen, behalve hop.



De rondleiding ging vrij relaxed onder het genot van een biertje. Zelfs onze tourguide had een glaasje voor de gezelligheid. Bij de tour hoort dus ook een glas bier en een growler die je kan laten vullen met... jawel bier uit de tap. En twee Aviator (lege) glazen.





Vond het wel leuk om het verhaal over het ontstaan te horen. En wat de plannen voor de toekomst zijn.







Verder ging het er voor, na en tijdens de tour zoals ik al zei, vrij relaxed aan toe en kon je ook het wel bekende Tailgate spelletje spelen. Bean bags door het gaatje gooien ;-)



Daarna hebben we nog lekker in de tuin gezeten. Met de doggies....
Altijd een heerlijk onderwerp om fotootjes van te maken.



Op de foto hierboven zeg ik het magische woord... "konijn" ;-) En dat geeft de mooie blik ;-)



Vrij op scherp zeg maar. Konijn? Konijn, zeg je nou konijn....? Ik zie hem niet? Waar konijn?

Heerlijk! Vandaag kwamen er ook ineens een stel kaarten voor mijn verjaardag. Meneer de postbode zal wel denken... Maar natuurlijk altijd leuk! En eerder in de middag was Jackie en haar kids ook langs geweest voor mijn verjaardag. Heel gezellig en ik ben heel lief verwend! Het is nog niet zo ver, maar de dag nadert zeg maar.

Had verder nog blommen uit eigen tuin geplukt. Gelukkig doen de hortensias het een heel stuk beter dan de pioenrozen. Want hortensias hebben we nu volop....







En zo staan ze in het vaasje....



Groetjes,
Petra

7 opmerkingen:

Jasmino zei

Wat een leuke foto's weer, Petra! Ik kan echt van jouw blog zo genieten. Heerlijk! Ik verheug me op een tripje Raleigh als ik op -/- 40 zit, en zie mezelf dan al in de weer met jou en onze camera. Leuk vooruitzicht, maar dat duurt nog wel een hele tijd ben ik bang. In de tussentijd blijf ik gewoon genieten van je schrijfsels en je foto's!

En dan nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een fijne dag gehad? Klopt het nu dat je dus jarig bent op 28 mei? Schrijf ik dat gelijk even op mijn kalender!

Liefs,
Jacqueline

Marion zei

Wat een mooi plaatje weer, die laatste foto met de hortensia's!

Petra zei

@ Jacqueline en Marion
Dank dank ;-)
De dag is 1 juni Jacqueline!
41 wordt ze ;-)

Marchiena zei

Mooie foto's van mijnheer De Bruin. De Hortensia's bloeien ook al prachtig bij jullie. Leuke bloemschikking heb je gemaakt, ziet er heel gezellig uit.

Elke zei

Leuke vaasjes, met die hortensia's. Hier lagen ze binnen de kortste keren op apegapen, en pioenrozen heb ik nog niet gevonden...
En dat is niet leuk hoor, baasje, als je mijnheer De Bruin zit te plagen met een konijn dat er niet is!

Anoniem zei

Je bent nog geen eens jarig en nu al leuke cadeau's gekregen! De postbode zal de komende dagen zeker nog bij je langskomen om je verjaardagspost te bezorgen. Ja Nick & Simon leuk zijn ze hé en hun manager Kees maakt het nog leuker met zijn grollen.....
Groetjes, Kaar

Ineke zei

Wat schitterend die hondenkoppies. Vangen ze de konijnen al voor je?