vrijdag 9 maart 2007

Het ruime sop

oHet was duidelijk, Stace en Connor vonden dit geen leuk grapje. Zo wil je als Beardie echt niet gezien worden. Alsof vrouwtje nou nog niet snapt dat ze heus wel kunnen zwemmen. Waarom dan zo'n raar oranje ding met drijfvermogen, leken ze te denken.....Ze verzetten zich dan ook geen stap met hun nieuwe outfit. Wat een onzin zo zie je er toch niet uit?

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En waarom deze ongein in ene? Ron had afgelopen woensdag een advertentie gelezen op Craigslist en daarop stond een bootje. Na het werk zou Ron gaan kijken of het wat was. De verkopende man had al gezegd dat er al meer mensen gebeld hadden en wie het eerst zou komen die had de eerste keus. Dus Ron op naar Durham. Daar aangekomen was hij de eerste en de boot zag er erg leuk uit. Na wat afdingen waren hij en verkoper het eens geworden en terwijl ze dit deden kwam potentiele koper nr. 2.Maar Ron was als eerste en de man deed hem dan zoals afgesproken aan Ron verkopen. Op onze auto zit nog geen trekhaak en inmiddels is die al wel besteld. Hopelijk wordt deze komende week gemonteerd, maar hoe halen we hem op? Gelukkig wilde Chad, Ron's collega ons wel helpen. En is Ron donderdagavond hem met Chad op gaan halen in Durham. En staat er nu een bootje in onze garage!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Hij ziet er echt heel leuk uit! Hij is niet zo groot, maar groot genoeg voor ons tweetjes en hondjes. De man had van alles aan Ron uitgelegd en er moest natuurlijk veel papier massa geregeld worden. En die taak vond Ron wel voor mij weg gelegd..... Fijn!!! Er moest een kentekenplaat op de trailer en een sticker op de boot voor de toegang op de diverse meren hier in NC en een aansprakelijkheidsverzekering. Eerst maar om het kenteken gaan dan. Dus 's morgens op naar de DMV. Eenmaal bij de DMV bleek dat ze verhuisd waren in onze woonplaats. Ze zitten nu in het gemeentehuis. Inmiddels was het dus al half tien eer ik bij het gemeentehuis was en had ik twintig plus mensen voor me..... Wachten, wachten, wachten en na meer dan een uur was ik aan de beurt. Gelukkig was de vrouw van de DMV hartstikke aardig en hielp me heel goed. Ik vertelde dat dit allemaal nieuw was voor me en vroeg wat ze allemaal wilde weten. We hadden gisteravond wel al op het internet wat zitten pluizen, maar of we nou niks vergeten waren was nog maar de vraag. En eigenlijk had ik geen zin om nog een keer een uur te wachten op mijn beurt. Maar het viel allemaal reuze mee en ik had alles bij me om een kenteken op onze naam aan te vragen. En binnen 5 minuten nadat ik bij die mevrouw aan haar bureau was gaan zitten, stond ik buiten met een kentekenplaat voor de trailer en was ik $ 76,- armer. Dat was minder, maarja je kan niet alles mee hebben natuurlijk. Op naar taak 2. Een sticker en de boot op onze naam. Dit moest bij het NorthCarolina Wild life resources. En die zat "ergens" in Raleigh. Het gedeelte "ergens" zat me niet lekker en voordat ik wegging van huis vanochtend had ik toch nog even op de website gekeken. En zowaar het zou ook in onze woonplaats kunnen. Toen ik het adres op zocht moest ik wel lachen, want dat was zowat bij ons op de hoek. Vessel registration bij een lokaaswinkel genaamd de Tackelbox? Die winkel zit naast het benzinestation en dacht dat ze daar alleen aas verkochten en visspulletjes, maar je kon er ook je boot op naam zetten volgens de website. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje raar. Maar ging naar binnen en wat een visspullen hadden ze er! Zo klein winkeltje, maar zoveel keus. Wel wat ouderwets ingericht en de toonbank stond vol met "Billybobwoppers". Wat een raar soort dobbertjes waren. Op de 1 of andere manier is die naam me heel de dag bijgebleven. Het klonk wel lekker eigenlijk ;-) Afijn er was een vrouw voor me die "bait" (lokaas) kwam bestellen. Het werd een langdradig verhaal, maar het was ook wel weer grappig om te aan te horen allemaal. De man achter de toonbank had een enorm Carolina accent. En moest soms goed luisteren waar hij zo nu en dan over had. Hier in North Carolina moet je echt geen haast hebben hoor. Alles gaat net een versnelling langzamer. En ook bij vesselregistration. Inmiddels zijn mijn wachtsensorren zeer relaxed geworden. Echt die heb je hier zo vaak nodig! Maar uiteindelijk was ik aan de beurt en vroeg ik aan de verkoper of hij aan "vesselregistration" deed? En ja hoor, dat deed hij. Wat een mazzel, dat scheelde me mooi een ritje naar "ergens" in Raleigh. Ik gaf hem de papieren die we voor een groot gedeelte ingevuld hadden en hij vroeg me uitzonderlijk naar mijn achternaam die op het formulier was ingevuld. En wat me opviel was dat hij het heel netjes op "zijn Nederlands" uitsprak en vroeg of mijn naam juist was. En ik bevestigde dat. En daarna vroeg hij waar ik vandaan kwam. Dus ik vertelde mijn woonplaats. Maar nee, dat bedoelde hij niet. Hij wilde weten waar ik origineel vandaan kwam. Dus ik vertelde uit Nederland. En hij juichde het bijna uit. Zijn vrouw kwam ook uit Nederland, WAT LEUK!!!! Twee tellen erna vlogen woorden als pannenkoeken, poffertjes, kroketten, Apenheul, Bunnik en zoute dropjes over de toonbank, hi hi hi. Niet lang daarna gevolgd door Nasi, Bami en sate met satesaus. Ik moest ontzettend lachen. Hij was ontzettend aardig en was helemaal weg van Nederland zei hij. Afijn na de zinnen "dank je wel" en "alsjeblieft mevrouw" lukte het ook nog om de boot op onze naam te krijgen. Nou ook dat was me weer meegevallen! Hij vertelde me zeker nog eens terug te komen want ik moest zijn vrouw echt een keertje ontmoeten! Wat een aardige man!
Later in de middag ben ik daarna op pad gegaan om de verzekering op orde te krijgen. Onze verzekeringsman zit in Morrisville, best een eind uit de route. Maar eigenlijk vindt ik het wel prettig om alles bij 1 kantoor te houden, vandaar ik op pad naar Morrisville. Rond drie uur ging ik het kantoortje binnen. Eerst geholpen door een jongen van een jaar of twintig, maar die "deed" geen boten en zo kwam ik bij de kantooreigenaar zelf. Hij was erg vriendelijk en hij vertelde dat ik zijn eerste "boot" was van dit jaar. En hij alles weer een beetje moest doorspitten. Al heel snel leek het mij, dat ik niet de eerste van dit jaar was, maar van een jaar of drie zo ongeveer. Hij snapte er niet veel van en ging met het hoofdkantoor bellen. Hij voelde zich een beetje opgelaten en dat vond ik ook wel een beetje sneu voor hem. Dus ik vertelde dat ik vroeger in de verzekeringen had gewerkt en dat het elke keer zo veranderde en dat het vaak veel uitzoeken geblazen is. En die opmerking veranderde zijn hele gedrag, want daarna werd hij wat losser. En begon van alles te vragen. Inmiddels had hij van het hoofdkantoor doorgekregen waar hij in het computersysteem wat in kon vullen. En hij draaide zijn beeldscherm zo, dat ik mee kon kijken. En samen hebben we alles een beetje zitten uitvogelen. Inmiddels had hij al diverse keren gevraagd of ik niet bij hem wilde komen werken. En hoeveel talen ik sprak en dat hij bij de volgende "boot" mij wel zou bellen. Dan kon ik hem komen helpen, als ik even niet op die boot zat. Afijn het werd een beetje melig gesprek en eigenlijk was het reuze gezellig. Nadat alles ingevuld was (en dat was heel veel info) gaf de computer een fout melding. Er was geen beroep ingevuld en wat was nou toch de premie? Een heel gedoe nog want waar moest nou het beroep ingevuld worden en dus weer alles aflopen. Tussen door kwamen er ook steeds mensen binnen die kwamen betalen. En moest ik even wachten. En rond 5 uur leek er enig zicht op een verzekeringsbewijs uit de printer te draaien. Echt dat had ik niet durven te doen vroeger bij mijn baas! 1 polis per twee uur!! Weet dat ik vroeger zeker iets van 80 polissen op 1 dag deed. Als hij dat hoort, moet ik zeker bij hem komen werken. En misschien nog niet zo gek idee. Al doe ik er 10 per dag, dan ben ik nog supersnel, hi hi hi.
Maar, al met al is alles vandaag geregeld. We hebben een kentekenplaat, de boot staat op naam en de sticker wordt toegestuurd en we hebben een aansprakelijkheids verzekering voor de boot. Heel productief daagje zou ik zo zeggen. En weer een Amerikaans woord geleerd, "Billy Bob Woppers" ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Wanneer gaan we nou?????


Groetjes Petra

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Ok? zwemvest nog even snel meenemen? Gelukkig hielpen ze je goed bij DMV, ik word al moedeloos als ik aan het gebouw denk....;-(
Maar we bewonderen hem morgen in het echt, leuk!
Tot gauw,

Heb je de kroketten klaar ;-) (geintje..)

kastelke zei

Wow, Petra, dat worden weer gans andere avonturen die we van jullie kunnen gaan volgen: De WaterGlories...
Als je zo ergens rustig gaat liggen dobberen, dan springen S & C misschien wel overboord om te gaan zwemmen?

Anoniem zei

Hoi Petra, Die boot ziet er prachtig uit (vooral met de mannen erin)! Gaan jullie vast veel waterpret aan beleven. Trouwens je garage mag er ook wezen. Ziet er schoner uit dan mijn woonkamer (hahahaha)

Anoniem zei

Nou je taken volbracht!!!
Geweldig verhaal heb je er weer van gemaakt.
Het wachten is nu op de eerste vaar foto.

Erna

Petra zei

@ Patries
Ja hoor, ik maak wel een kroketje voor je als je wilt ;-)

@ Kastelke
Vandaar die lifejackets voor ze ;-)

@ Antoinette
hey wat leuk een berichtje van je te lezen! Nu vonden ze het bootje nog erg leuk en hopelijk strakjes op het water ook ;-)

@ Erna
Eerst trekhaak he? Je weet we doen het graag net even andersom, hi hi hi.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie nieuwe boot!
Ik ben erg benieuwd wat de honden van hun eerste tochtje vinden (of hebben ze al eerder gevaren?).
Geduld heb je dat is 1 ding wat vast staat, nu nog wachten op de trekhaak. Fijn weekend.

Anoniem zei

Veel plezier vandaag met de visite.
Èn met de kroketten en het gezellige kletsen, en natuurlijk de cheesecake (het water loopt me in de mond). Mooi bootje trouwens !...Doei

blips zei

Wat een mooie boot zeg, moet maar weer snel een cursus regelen in NC dan kun je alles even demonstreren.
Ik dacht eerst dat je AHDs had aangeschaft, "Amerikaanse Honden Dragers" er zit een handvat bovenop zag ik. Hahahaha
En Billy Bob Woppers hoe verzinen ze het maar wel weer een Nederlander gevonden. :)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

De verwijderde post was trouwens van mij;-) Inloggen met mijn Google-account gaf alleen de naam 'familie' weer. Volgens mij niet zo duidelijk;-)

Maar vooruit, zijn we weer: kostelijk gezicht, die hondenkopjes in jullie hardstikke leuke bootje!

Kunnen honden trouwens niet van nature zwemmen? Ik had nog nooit gehoord van zwemvestjes voor honden ...

Anoniem zei

Wat een leuke boot.....en wat een gedoe om het allemaal geregeld te krijgen, petje af hoor, alles in één dag klaar!

He...verzekeringen.....ook mijn 'oude liefde' heb er jaren in gewerkt, en inderdaad, als je je omdraait is alles alweer veranderd.

Groetjes!

PS...Stace en Conner hebben gelijk....hihi....geen gezicht die oranje gevallen met al dat haar eromheen.....:-))

Annemiek zei

Zeg maar dat ze er mooi op staan in hun zwemvestjes :) Afgelopen zomer zag ik voor het eerst een hond met een zwemvest die mee was gaan kano varen. Wat leuk dat jullie nu een boot hebben. En je hebt weer allerlei beleefd zo. Leuk dat je weer een Nederlander gevonden hebt. Je vindt ze toch op de gekste plaatsen.
Veel plezier met je bezoek dit weekend!
(mag ik ook een keer mee op de boot? :)

Larissa zei

Hahaha, wat een gedoe weer, maar.....gefeliciteerd met jullie nieuwe bootje!! Leuk hoor! Lekker het water op met mooi weer!

Melige foto ook, Stacey & Connor met een zwemvest aan, hihi.

Anoniem zei

Heb weer flink gelachen met je verhaal!

Leuk dat je alweer een Nederlandse mag ontmoeten...

En wie weet, een job bij een verzekeraar? Met een laag stressniveau blijkbaar (1 polis in 2 uur...)

Groetjes,

Petra zei

Wow, wat een mooie boot!! Rick zou jaloers zijn (ik hou al jaren de aanschaf van een boot af ;)). Kostelijk, die hondjes die die zwemvestjes niets vinden en al je perikelen om alles. Gelukkig kun je nu fijn van de boot gaan genieten!

Anoniem zei

Mooie boot!!
Veel vaarplezier toegewenst!!!

Anoniem zei

Via de log van Hilde op je log terecht gekomen. Zalige fot van de honden, die blik in de ogen, zegt meer dan 1000 woorden. Geniet van je bootje.En me complimenten voor je engelengeduld, ik was horendol geworden.

Anoniem zei

Wauw, wat een geweldige boot zeg!! Heel erg mooi!!! Daar zullen jullie veel plezier van hebben!! En demannen ook natuurlijk!!