maandag 10 maart 2008

Lek

Echt waar ik denk het echt! De "Carolina Blue sky's" zijn lek! Nouja, nu even niet, maar we hebben wel een lading regen gehad. En dat was wel wenselijk al dat vocht. Maar ze zijn er hier zo erg van geschrokken dat we vrijdagmiddag, nadat ik net mijn vorige blogje af had gemaakt een stroomstoring van zo'n anderhalf uur hadden. Was ik even blij dat ik het blog al verzonden had. Gek is toch dat ik dan zo moet wennen dat we geen stroom hebben en eigenlijk alles wat je doet wel iets met stroom te maken heeft. Zo dacht ik, nou dat is mooi ga ik gelijk even stofzuigen. Maarja dat gaat natuurlijk voor geen meter als je geen stroom hebt. Toen dacht ik, bel ik Ron even met mijn mobiel om te vragen of hij wat op internet kan zien over een storing. Maar mobieltje natuurlijk leeg. En dan toch nog het kabeltje gaan pakken om hem op te willen laden..... Erg he? Nee, Peet ook dat gaat op stroom. Nou wat de reden is geweest van de stroomstoring is niet echt duidelijk geworden. Alleen was er heel veel water naar beneden gekomen, maar tegen vieren ging het licht weer aan en deed alles het weer. Door al die regen krijgt ons gras in ieder geval weer een groen kleurtje en zijn er aan veel bomen knoppen te zien.

Photobucket
Duidelijke plaatjes ook overigens van de Carolina Blue Sky

Photobucket

Photobucket

De regenton is aan de nok gevuld en volgens de weermannen komt er aan het eind van de week nog meer regen. Maar tot die tijd is het nu lekker weer. Zo'n 18 graden en heerlijk om buiten te zijn op het moment. Heb net dan ook lekker in het zonnetje een Libelle zitten lezen. Erna heeft weer een hele lading op gestuurd tesamen met heerlijke paaseitjes en nog veel meer lekkers. Grappig was dat de douane de zak van de paaseitjes opengemaakt had en een paasei doorgesneden had. Even om te checken waarschijnlijk dat in deze bolletjes geen andere inhoud zat ;-) Nou wij vinden deze bolletjes heerlijk!

Photobucket

Van het weekend hadden we ook nog andere leuke post, namelijk van Marieke. Zij had ons de DVD van "Alles is liefde" opgestuurd. Hartstikke lief! We hebben hem gisteravond gekeken en vond het een erg leuke film. Zo grappig met die sinterklazen en de muziek van blof natuurlijk. Dat is wel op en top Nederlands! Thanks Marieke!!!

Heb ook nog een rondje door de tuin gedaan met mijn camera en de Carolina Jasmijn staat er prachtig bij op het moment. Overal gele bloemetjes nu langs de schutting.

Photobucket
En de wespen hadden ze ook ontdekt.

Ook zit er in een vogelhuisje een Bluebird te broeden. Vind het zulke leuke vogeltjes. Ze vallen ontzettend op kwa kleur en natuurlijk niet geheel vreemd dat ze die naam hebben gekregen.

Photobucket

Photobucket
Oops... ik ben gesignaleerd. Niet lang na het nemen van de foto vloog hij weg.

Stace vindt het altijd maar een vreemd iets als ik met de camera op pad ga in de tuin.

Photobucket
Ja en wanneer denk je nu eens een bal of frisbee mijn kant op te gooien?

Photobucket
Je wordt toch moe van zo'n vrouwtje?

Gistermiddag zijn we even naar Borders geweest in Apex. Dat is een grote boekenwinkel. In die winkel zit ook een koffiezaakje en daar kan je dan wat boeken en zo doorbladeren. We hebben plannen om een tripje naar de West-kust van Amerika te maken. En dan om precies te zijn naar Washington state en Oregon. En dus heb ik heerlijk in reisboekjes zitten lezen en kijken wat er allemaal voor leuks te zien is. We beginnen als het goed is in Seattle en willen dan langs de kust naar Oregon gaan rijden en dan via het binnenland van deze twee staten weer terug. Graag wil ik een boottochtje doen om walvissen te zien. En misschien lukt het ook nog om Mount Reinier en Crater lake te zien. Moeten nog even goed kijken hoe het met de kilometers precies zit. Want op zo'n klein kaartje lijkt alles dichtbij. Via de AAA site heb ik al gratis landkaarten en boekjes van die regio opgevraagd en ook via de visitorscenters van de staten heb ik info gevraagd. Zo leuk een beetje kijken en zoeken wat we willen gaan zien. Had ook een leuk vakantie blog gevonden en daar staan mooie foto's en een heel duidelijke beschrijving op. Zo ongeveer tot dag 19 van hun verslag is de regio waar wij ook naar toe zullen gaan. Leuk om te plannen allemaal!
Het was voor ons trouwens de eerste keer dat we in de boekenwinkel een boek gingen lezen. Eigenlijk vindt ik het een beetje raar, want je hoeft het boek dus helemaal niet te kopen. Het was er hartstikke druk en iedereen zat te lezen of zelfs met behulp van boeken huiswerk te maken. Later zag ik dat de koffieshop, a la Starbucks, bij Borders Seattle's Best heette. Wel toevallig. Er hingen ook allemaal foto's van Seattle aan de wand. Wel grappig, zo komen we wel in de stemming! Nadat ik mijn boekjes gelezen had, heb ik ze netjes terug gezet. Echt ongelooflijk dat het ook nog allemaal legaal is ;-)

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Petra zei

Hier ook zo geplensd op vrijdag! Maar geen stroomstoring. Heerlijk vind ik het om al die bomen weer in bloei te zien komen! De lucht ziet er nu wel heel mooi blauw uit op jullie webcam.

Annemiek zei

Leuk zo'n toch naar het westen in de planning.
Nou, jij hebt KLEUR op je foto's van buiten. Zucht, daar moeten we hier nog op wachten.

Anoniem zei

Ik vind het inderdaad ook een heel apart iets, dat je in de boekwinkel uitgebreid kan gaan zitten lezen en nog met een kop koffie erbij ook.

Heel apart.

Jeetje wat een lente aktiviteit bij jullie. Stuur wat naar het noorden graag....

gr petra

Anja zei

Vervelend zo'n stroom uitval, gelukkig was het maar van korte duur.
Mooie lentefoto's van je tuin.

Anoniem zei

Geweldig gewoon lekker rustig zitten in zo'n boekwinkel.
De lucht ziet er nu weer prachtig blauw uit!!

M@riet zei

Mooie luchten! Het water was echt nodig he? Heb ook al wat info verzameld op internet van Oregon, dat zal de komende jaren wel op de planning staan ;-)het is prachtig maar we zullen NC wel missen hoor...

Anoniem zei

Ik was al een tijd niet meer op je blog geweest en had dus ook al een tijdje geen foto's van Stacey gezien. Ik kan niet laten om te zeggen, dat hij er erg goed uitziet. Ik word gewoon blij als ik naar de foto kijk.

Gr. Liesbeth

Petra zei

@ Liesbeth
Wij worden er ook blij van bij het zien van zijn mooie nieuwe haartjes en zijn vrolijke doen en laten!
Bedankt voor je berichtje.

Anoniem zei

Heerlijk ik zou zo met je willen ruilen wat shoppen betreft ! Eh eigenlijk wel wat het meeste betreft hahaha. Heerlijk dan hè even de Libelle lezen, met zo'n prachtige lucht. Geniet er maar van Petra ! Stuur maar wat hierheen...

Anoniem zei

Wauw wat een geweldige foto's weer!!! En eh, graag gedaan hoor die DVD!!! Hoopte al dat je hem leuk zou vinden!!

Stacey ziet er trouwens ook geweldig uit zeg!! Heerlijk gezicht!!

Anoniem zei

Wat vervelend zo'n stroomonderbreking! Gelukkig duurde het niet zolang als bij Annemiek een tiental dagen geleden...

Mooie lucht, heel helder blauw! Hier is alles nog heel bruin en verdord, maar de temperaturen beginnen te stijgen. Leve de lente!

Groetjes,