vrijdag 1 augustus 2008

Long way down

Gisteren zijn we naar de film "Long way down" geweest. Het is een film of eigenlijk een tv-serie die gaat over twee mannen uit Groot-Brittannie komen die met de motor vanuit het Noordelijkste topje van Schotland naar het zuidelijkste punt van Afrika gaan rijden.
Dit is eigenlijk de twee de tour van ze, want hier voor was er de Long Way Round.
Maar nu dus de nieuwe tour en zaterdag begint de serie op de tv. Nu was er als een soort van premiere, de gelegenheid om het als een film in de bioscoop te gaan zien, dus alle afleveringen achter elkaar. Hij draaide in de North Hills bioscoop in Raleigh. Nou is daar ook een winkelcentrum en net voor de bioscoop speelde er een band, die leuke disco muziek speelde. Ervoor was er ook een dansvloer en veel mensen waren er aan het dansen. Heel gezellig allemaal. Bij het torentje op de foto, is de ingang van die bioscoop.

Photobucket

Wij zijn bij de Five guys wezen eten. Dat is een hamburger restaurant en er staan op elke tafel emmertjes waarmee je pelpinda's kunt scheppen uit grote dozen. Die je op kan eten als je op je bestelling wacht. Je kan je hamburger zo gek maken als je zelf wilt. Alles wat je er op wilt is bijna wel mogelijk.

Photobucket

Best grappig zo al die mensen op straat luisterend naar de band.

Photobucket

De bioscoop is er naast en het bleek nog niet zo heel erg druk, al liep het later nog wel aardig vol.

Photobucket

Twee collega's van Ron zouden ook komen en met zijn vieren hebben we de film gezien. Ik hou heel erg van Engelse humor en deze twee heren hebben dat zeker. Al heb je niks met motorrijden of met reizen door verre landen, is dit toch een leuke film. Ze maken het echt heel erg leuk. Hier onder een trailer ervan....



Een leuk stukje vond ik dat Ewan een olifant van dichterbij bekijkt. Iets te dichtbij zelfs.....



Kortom het was een leuke film, waar we ook weer wat stukjes van Schotland en de Mont Blanc van Frankrijk, waar we nog geweest zijn, hebben gezien! En natuurlijk de vele landen in Zuid Afrika en het werk van Unicef in deze landen. Zoals ik al zei hij komt nu hier in Amerika ook op tv, op Fox reality tv.

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Ineke zei

Ik dacht dat het eerste fotootje een foto van jullie samen op de motor was!

Lijkt me een leuke film, zou het kunnen dat die serie op de BBC vertoond is? Komt me een beetje bekend voor.

gr, Ineke

Anoniem zei

maar nu heb je de serie al gezien in zijn geheel en dan komt het nu nog uit als serie?????, dat snap ik niet zo....

vondt het stukje film met de olifant wel erg leuk,hahaha

Anoniem zei

Grappig Ron heeft de serie gevolgd op de BBC.
Hij zou de film ook erg leuk hebben gevonden.

Ze hebben ook een erg leuk hitje zal hem ff mailen naar je.

Die andere reeks is nu als herhaling te zien op de BBC.

Enne die Hamburgers klinken ook niet verkeerd, volgende keer een foto van maken.
Mjammie

Erna

Petra zei

@ Ineke
Ja het was een BBC serie inderdaad.

@ Elmarstel
Ja was een 1 malige vertoning in de bioscoop zodat je het allemaal achter elkaar op een groot scherm kon zien.

@ Erna
Ja in NL/Engeland zal de serie vast al helemaal uit gezonden zijn. Nu lopen wij een keertje achter ;-)
Is dat die muziek van die film?
Het schijnt dat Ewan in Star Wars gespeeld heeft vertelde Ron.

Hier ook de eerste reeks in de herhaling op tv.

Anoniem zei

Hoi Petra, we zijn weer thuis en heb even een beetje bijgelezen. Gezellig zo'n bandje. Lijkt NL wel.
Leuke film lijkt me. Ik moest erg lachen om het stukje!!

Anoniem zei

Jullie hebben het weer erg gezellig gehad.
Wel handig dat jullie de hele serie in een film hebben kunnen bekijken, zo mis je tenminste niets. Ik heb ook de trailer bekeken en vond hem ook heel erg leuk en vooral mooi. Alleen bij die geit heb ik even m'n ogen gesloten en m'n vingers in m'n oren gedaan. Ik ben benieuwd of ze de serie ook in Nederland gaan uitzenden.

Groetjes,
Marchiena

Petra zei

@ Marchiena
Ja die geit heb ik ook niet gekeken. In de film was dat stukje nog wat uigebrieder.... Ieks.
Volgens Erna is het wel al op de BBC geweest.