vrijdag 18 december 2009

Sneeuw!

Photobucket

Nou gisteren werden we zoals ik al zei, wakker in een witte wereld! Gewoon sneeuw! Waren wij blij dat we al richting Utrecht waren geweest. Want stond er gisteren file op de NL wegen, donderdag was een nieuw record als we de verhalen van de radio mochten geloven. Wij zouden richting Zeeland gaan maar konden na de spits vertrekken en konden zo weg rijden. En eenmaal voorbij Willemstad, was er ineens een heel stuk minder sneeuw. En konden we zo doorrijden.

Photobucket

We zijn eerst een rondje gaan rijden in Zierikzee. En wat was er veel verandered en ook bijgebouwd zeg.

Photobucket

Daarna toch ook nog even bij ons oude huis wezen kijken. En toevallig kwam de mevrouw die ons huis gekocht heeft naar buiten. Dus even bijgekletst. En hebben we nog even in de tuin gekeken. Wat was alles gegroeid! Niet te geloven.

Photobucket

Photobucket

Ze vertelde dat ze zeker 8 kilo bramen van onze struiken af had weten te halen. Wel leuk om te horen. Want die struik kwam bij mijn vader vandaan en die bramen waren altijd heerlijk. Leuk dat ze het nu ook zo goed deden bij hen. Volgende keer dus in de bramentijd naar Zierikzee, ha ha ha ;-)

Photobucket

Daarna zijn we naar het centrum gereden en hebben we de auto in de Poststraat geparkeerd. En zijn we verder gelopen. Op donderdag is er markt en dus weer even naar het Stoepje voor broodjes. Wat een heerlijkheid is dat toch. Vijftien Kaiserbroodjes voor 1,50!!! Daar wordt Petra blij van!

Daarna op zoek naar de visboer voor een broodje haring. Laten ze nou geen broodjes hebben.... Dus ik zeg mag ik mijn eigen broodje meenemen? Ja hoor zegt ze, dat doen meer mensen. En huppatee, dat werd dus een kaiserbroodje met haring en voor Ron Makreel! Daarna nog even wat gewinkeld en nog even bij de museumhaven gekeken. Ron's vader was daar vrijwilliger en blijft toch bijzonder om daar weer even naar toe te gaan.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Daarna zijn we weer richting Post straat gelopen, waar we nog even bij het noten/choco winkeltje zijn geweest voor versgebrandde pinda's. Alleen de geur in dat winkeltje al ;-)

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Overigens in de Poststraat is het postkantoor verdwenen. Beetje raar om dat te zien. Het postkantoor zit nu in de Golf, wat een ienieminin supermarktje is. Niet echt een slim plan lijkt mij. Maarja, alles veranderd natuurlijk. Eenmaal weer bij de auto gingen we op naar Noordwelle!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Naar Henk en Mariet en hun puppedup Jack! We zagen al gelijk de enorm grote kerstboom waar Mariet nog over geschreven had op haar blog. Het was zo leuk om hen weer te zien. En natuurlijk Jack te ontmoeten. Wat een lekker ding is dat. Je zou er zo weer drie bijnemen, bij het zien van zo'n knuffeltje.

Photobucket

Even spelen met Sam de rode poes!

Photobucket

Photobucket
Even kroelen...

Photobucket
En een goed gesprek...

We werden verwend met heerlijke vlaai en Mariet had ook nog allemaal leuke en lekkere dingetjes voor ons gekocht. Zo lief! Thanks Mariet!!! De tijd vliegt altijd voorbij en dan is het al weer afscheid nemen.

Photobucket

Blijft altijd vreemd om dan weer weg te rijden en niet wetende wanneer je elkaar of Zeeland uberhaupt weer ziet. Maarja ook dat hoort er bij.....

Daarna over de Brouwersdam naar Hellevoet gereden en hebben we bij Ron's zus gegeten. We zouden naar de film "De hel van 63" gaan die avond.



En wat een leuke film was dat! Het ging over de elfstedentocht van 1963, waar de omstandigheden heel slecht waren. Echt een super Hollandse film dus. Een aanrader hoor. Was heel leuk gezien te hebben en dat in een wit Nederland! Want toen we naar buiten kwamen sneeuwde het weer. Nu nog veilig thuis zien te komen. Maar ook dat is gelukt!

Vandaag staat er weer een Beardierijk daagje op het programma, want we gaan naar Erna en Ron en dan in Noordwijk wandelen. Daarna gaan we naar Berg en Dal voor een pannekoek. Dus dat wordt alweer een leuk daagje!

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Das een leuke verrassing hé zo als alles wit is als je opstaat;-)

Erna Meijers zei

Heee nog een bruine Jack!

Karin (dh) zei

Kijk, het huidige assortiment afgebeelde etenswaren spreekt mij veel meer aan, en daarna vlaai en een pannekoek...dat is helemaal mijn kasie, misschien weet je nu gelijk dat ik van het zoete ben, dus maak van 'kasie' voor mij maar 'pindakasie' met bruine basterdsuiker erop graag :-)

Waar kan ik mijn bruin cyperse Teun trouwens inruilen voor zo'n wit/bruine bol haar? Nee hoor...geintje, maar Jack is wel om op te vreten!

M@riet zei

hahaha, lief he, die Jack!? En hij is helemaal van mij! hahahaahhaaha

We vonden het heeeeel gezelli hoor Peet! Leuk om de fotos van Zierikzee zo te zien en van ons dorpie ;-)
Kijk uit naar je verslagje van vrijdag, gezellig bij Erna!

Guus zei

Raar he om je oude huis weer te zien. De mijne staat weer te koop, maar de tuin is verwilderd, de kamer is een zooitje (funda)..

De Hel van 63 wil ik ook graag zien. We zijn een dag bij de opnames geweest. Steven de Jong regiseerde zo leuk, zo spontaan wauw! Een vrennis van ons (meer kennis, minder dan vriend)speelt er ook in mee. Hij heeft meegereden en kwam als laatste in 63 aan. Het was echt een hel...

Anja zei

Wat genieten jullie van een heerlijke tijd in Nederland. Die film wil ik ook graag zien.

Anoniem zei

Mijn vader heeft m ook gereden, helaas niet gefinished, kapotte schaats. Hij was met mede rijders uitgenodigd voor de film en stonden vandaag in de krant (denk NoordHollands dagblad) Hij was r weer helemaal vol van om er over te vertellen, mooi he.
Tja dan past alles wel mooi in t plaatje als dan alles weer zo koud en wit is. Het sneeuwde heel even vandaag, maar zette nog niet door.
Fijn weekend, gr Jackie

Petra zei

@ Guus
Over het verhaal van die vrennis (leuk woord trouwens, ha ha ha) gaat de film. Nouja over de laatste drie die binnen kwamen.

@ Jackie
Wat bijzonder dat je vader hem ook gereden heeft. Kan me voorstellen dat alles bij hem nu naar boven komt. Bij ons naast ons in de zaal zat een man die hem drie keer gereden had. Was al leuk om met hem te praten. Maar hij had niet die van 63 gereden hoor.

Ineke zei

Leuk, dat jullie het net zo treffen met dat winterse weer!
Mooie foto's maakte je weer.

Martin zei

Oh wat gemeen! LOL!

Deze tijd zitten heel veel Nederlanders die in Amerika wonen weer voor de feestdagen in Nederland en iedereen laat allemaal plaatjes zien van al het lekkers dat in Nederland te krijgen is. Het water liep me weer in de mond toen ik las over de verse haring en makreel!!!

Dit zijn van die momenten dat ik echt de Nederlandse winkels mis. In Amerika kennen ze dit niet, een winkel met alleen maar vis of kaas of meer dan honderd verse soorten brood/broodjes en andere delicatessen zaken waar je van alles en nog wat kunt kopen.

Veel plezier en kom niet al te 'rond' terug, haha... Ik zou in Nederland van gekkeigheid niet meer weten waar te beginnen met eten! LOL!

Misschien volgend jaar toch ook maar eventjes Nederland aan doen voor de feestdagen? :-)

Ik ga alvast sparen!

Bibi zei

Die film van de Elfstedentocht hebben ze zeker niet met engelse ondertiteling he? Scott vindt die elfstedentocht namelijk erg interessant, nou ik ga effe googlen. Heb nou wel erg trek in makreel en haring trouwens...:-)

Petra zei

@ B
Sommige stukken hadden wel Nederlandse ondertiteling, vanwege het Friese dialect. Misschien helpt dat?