woensdag 2 december 2009

Tsja..

Gisteren zijn mijn moeder en ik op pad geweest. Eerst met de hondjes aan het wandelen bij Bass Lake en daarna naar Crossroads. Zo fijn dat het wandelen met mijn moeder nu weer heel wat beter gaat met haar nieuwe knie. Het lopen met de hondjes ging erg goed en het shoppen nog beter, hi hi hi.

Toen we thuis kwamen lag de brievenbus vol met post. En ik nam het stapeltje mee naar binnen. Maandag had ik naar de politie in Cary gebeld om het politie rapport van de aanrijding op te vragen. En wat ik daarin las was allemaal minder leuk. En ik moet echt meer op mijn 1e ingeving gaan vertrouwen, want achteraf blijk dat ik sommige dingen toch goed gezien had.

Zo was ik na de aanrijding naar de mevrouw gerend en trof haar daar met een bebloed gezicht aan. Ze reageerde niet op mijn praten, maar draaide heel langzaam haar hoofd om en haar ogen stond raar. Ik schrok daar ontzettend van. Even bedacht ik me nog dat ik CPR moest doen. Maar gelukkig had ik nog wel het verstand om te beseffen dat ze helemaal niet buiten kennis was, ha ha ha. En dan is CPR ook niet echt nodig natuurlijk ;-)

Kortom er ging van alles door me heen, maar eigenlijk kwam er niks uit mijn handen. Maar bedacht me wel dat haar reactie vreemd was. Beetje wazig en sloom. Ik dacht dat ze een hartaanval had gehad. Of een soort van black-out of iets dergelijk. De blik op alle airbags die uit waren gegaan en de rook in de auto, waarschijnlijk ook van die airbags, deed me weer verder denken. Wat moet ik nou? Ik was toch best van de wap. Zo zie je maar weer hoe je reageerd als het er echt op aan komt. Ik reageerde dus eigenlijk helemaal niet en het enige wat ik tegen die vrouw heb gezegd is, blijf zitten. Alsof ze iets anders van plan was geweest? En ben 911 gaan bellen.

Toen eenmaal die hele fanfare gearriveerd was, zag ik de mensen van de ambulance met de vrouw praten. Ik hoorde niet zozeer wat zij tegen haar vertelden, maar wel haar reactie. Ze was stellig dat ze niet naar het ziekenhuis wilde. Heel stellig zelfs en ze praatte heel hard. Ze kon wel zelf de auto uit komen. Maar schuifelde en schommelde naar de brancard. Nog steeds hevig protesterend. Beetje vreemd vond ik, want als je de wagen zag, zou ik zelf ook het e.e.a. gechecked hebben. En toen bedacht ik me, misschien wel om een bepaalde reden niet naar het ziekenhuis? Zou ze gedronken hebben of medicijnen gebruiken? Even schoot dat door me heen. Maar daarna stond er weer een agent naast me die me vragen begon te stellen.

En nu...., nu ik het politie rapport gelezen heb, had ik dat dus toch goed gezien. Het bleek dat ze alcohol gedronken had. En waarschijnlijk flink ook! Echt, om kwart voor 1 's middags als een lorretje? Ik moest er even van gaan zitten toen ik het las. Ze had zo iemand het leven uit gereden als het scenario net even anders was geweest. Echt, vreselijk. En mijn medeleven voor de vrouw was ineens een stuk minder geworden. Al is alcoholisme natuurlijk ook een ziekte. En gezien het tijdstip van de dag, zou dit zomaar het geval kunnen zijn. Je weet niet hoe iemand in deze situatie is gekomen. Maar toch, hoe haal je het in je hoofd om dan in de auto te stappen? Dat vind ik nog het ergste.

Verder zag het rapport er helemaal uit zoals het gebeurd was. Al stonden er van allerhande code nummers in, waar van geen uitleg van bij gegeven was. Na alle nieuwe informatie tot me te hebben genomen. Ging ik door naar de volgende post. En wat blijkt? Tien brieven van advocaten die me willen bijstaan! Tien! Met allemaal een kopie van het zelfde politie rapport erbij. Dat blijkt hier dus allemaal openbaar te zijn. Jan en alleman kan zo'n rapport aanvragen. En ik had het dus helemaal niet hoeven aanvragen. Want ik kreeg er op dezelfde dag gewoon tien stuks thuis gestuurd. Met speciale tabbladen erbij voor de uitleg van de codes die in het rapport staan. En ja, 1 advocaat had een heuse DVD bij zijn map van het kantoor gestuurd. Zo konden we alvast een kijkje nemen hoe het kantoor te werk gaat.....

Ik stond er weer versteld van.... Conclusie is wel... Ga nooit, echt nooit, met een glaasje op rijden. Je brengt er jezelf en andere mensen door in gevaar! (en je hebt binnen een week een heel stel advocaten op je nek!)

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Anja zei

Geen wonder dat die mevrouw niet naar het ziekenhuis gebracht wilde worden. Alcohol en rijden...nee, dat gaat niet samen.

Annemiek zei

Helaas zijn er veel te veel mensen die met een glaasje op in de auto stappen. Ze kunnen het zelf niet inschatten. Alcohol wordt als zo onschadelijk gezien vergeleken met drugs maar het kan enorm veel schade veroorzaken.
Nou, die advocaten staan op je te loeren om tegen deze vrouw een lawsuit te beginnen! Ze hebben wel een goede case.

Ineke zei

Zoooo zeg, geen wonder dat je vreemd opkeek toen je dat politierapport las. Wat een geluk heb je gehad zeg, dat dat zo goed afgelopen is.
En... weet je al welke advocaat het gaat worden?

Inge zei

Amen!

Natasja Valentijn zei

Jeetje, goed van je dat je toch nog rustig bent gebleven. Je hebt gedaan wat je kon en daar gaat het om. Helaas is hier alcohol in het spel. Glaasje op, laat je rijden geldt niet voor iedereen zie je wel.

Miranda zei

Ook ik vond het al raar klinken zo snel rijden voor de winkels....
En mijn kompas is gekocht bij Steeger Creek vorig jaar in Lynchburg....dit jaar zie ik de sleutel van Santa liggen met een soort van kaart bij om te kijken hoe de kinderen zijn....lief stout,slapen, dromen enz....Groetjes aan de doggies en je manneke en moeder vanuit Forest

Petra zei

Zo'n tien jaar geleden werd ik ook door een oudere dame aangereden. Ik ben nog steeds dankbaar, dat ik geen kinderen bij me had, want die waren er geweest. Ik had zelf weinig door bij haar, maar de politieagent, die kwam, rook het meteen (was ook niet zo dichtbij haar geweest). Ze werd meteen ingerekend en ik moest als getuige bij haar rechtszaak verschijnen. Alleen had de rechter een "goede bui" en in plaats van de veroordeling voor DUI verminderde hij haar straf door haar "reckless driving" te geven. Razend was ik! Dat moet toch niet kunnen, volgende keer zitten er wel kinderen in de auto van degene, die ze raakt. Ik ben benieuwd of jij nog als getuige zal worden opgeroepen.

www.vandijkjes.punt.nl zei

Sjeetje wat een verhaal zeg...

Ik kan ook inderdaad niet begrijpen dat zoveel mensen toch met een flinke slok op achter het stuur gaan. Onbegrijplijk!

gr petra

Kristel Holsbeek zei

wow dat is idd een heel beetje minder. Vandaar ook misschien dat de man belde om te zien hoe het met je gaat.
Amai zoveel brieven van advocaten...even slikken allemaal nee?

Anna zei

Wat een geluk dat het zo goed is afgelopen met jou!! Wat een probleem voor die dame en natuurlijk eigen schuld.
Wat een mooi plaatje van die roofvogel net zo bij mij toen in de achtertuin.
Geniet lekker met je moeder en doe wel een beet rustig met haar (grapje.
Toos

Anoniem zei

jeetje Peet, ben jij goed weggekomen! Het is onbegrijpelijk dat mensen gewoon achter het stuur gaan..

Prachtige foto`s van de roofvogel, supermooi!

x Mariet

Bianca (Hollandranch) zei

Verschrikkelijk en ik hoop dan ook dat ze genadeloos gestraft wordt hiervoor. Drinken en rijden gaat echt niet samen, nooit, geen excuus voor ook.
Ik denk dat alcohol 1 van de meest gevaarlijke drugs is omdat het algemeen geaccepteerd wordt dat men "gezellig een glaasje meedrinkt". Voor hetzelfde geldt rijden dat soort aso's (wat de reden van hun alcoholgebruik ook is) iemand dood of invalide. Hier wordt ook veel te veel gedronken en auto gereden.

Veel plezier met je moeder !