zondag 11 april 2010

Waar was ik ook al weer gebleven?

Oh ja bij mijn nieuwe baantje en de good, bad en ugly. Nou die laatste zijn waarschijnlijk iets te goed en helemaal niet zo bad en ugly. Want wat zag ik gistermorgen? Drie zwaluwnesten op de porch!!!

Zijn ze nou helemaal besodejeweetwelt! Ik koop een stel van die slangen om ze af te schrikken en wat krijgen we? Niet 1 nestje zwaluwen dit jaar.... NEE drie stuks!!! Nou degene die mij deze tip gaf, kan zijn borst nat maken. Zeg maar nee, dan krijg je er drie! Lekker! Ik zelf vond de slangen best slangerig er uit zijn. Maar wij hebben een hele familie slimme zwaluwen hier zitten. Die trappen helemaal niet in dat soort good, bad & ugly geintjes. Neeeeeeee die halen de rest van de familie er bij en gaan collectief nestjes bouwen bij onze voordeur. Geweldig!

Ron is dus al aan het schrappen geweest en de eerste bonk klei is verwijderd. Waarna er vanmiddag weer een vers aangemaakt berg lag. Wat een lefbekken he die beestjes. Het moet wel een super geweldige porch zijn bij ons, want ik zou mijn nest toch echt niet op een slang willen bouwen. Echt? Welke zwaluw doet dat nou?

Ik kan er gewoon niet over uit. Vond het zo'n goed idee en dacht echt dat dit DE meest eco-diervriendelijke move van me van dit jaar werd. Helaas het was van zeer tijdelijke duur! Nu wordt er weer bruut ingegrepen. Inmiddels heeft Ron alle slangen bij elkaar in een hoek gefrommeld in de hoop dat ze daardoor toch nog iets schrikken, maar volgens mij hebben ze er letterlijk en figuurlijk ****** aan ;-)

Afijn wat is er nog meer gebeurd? Ik ben de NL dames uit eten geweest in Chapel Hill. Petra (ja nog 1) die hier ook altijd op de koffie kwam is vorig jaar naar Atlanta verhuisd en was nu in de buurt. Dus een goede reden om elkaar weer even te zien.

Photobucket

Het was echt hartstikke gezellig en zo werd het toch nog ineens behoorlijk laat. We zaten buiten op het terras van het restaurant Spice street en het was gewoon zalig buiten.

Verder ben ik gisteren naar de beardie bijeenkomst van de Caroline Bearded Collie club geweest. Die was in Charlotte tegelijk met een hondenshow. (De stad van de Ikea tegenwoordig). Ron wilde graag naar een Europese motor bijeenkomst in Raleigh, dus we zijn zaterdag ieder ons eigen ding gaan doen. Ron naar de motoren en ikke naar de Beardies. Er waren heel wat motoren zei Ron en hij had het hartstikke naar zijn zin gehad vertelde hij. Er waren ook nog twee collega's van hem met de motor, dus hij was niet alleen. Hier onder de slideshow er van.



Aangezien mijn bijeenkomst al om 11 uur begon, moest ik vroeg op pad. En het zou best een eindje rijden worden. Al had ik de meer landelijke route aangehouden. Wat ik altijd veel leuker rijden vind. En zo kwam ik al heel vroeg langs Harris Lake hier in Holly Springs. Die nacht was het ineens heel erg afgekoeld en er kwam een enorme damp van het water af wat echt prachtige spookachtige plaatjes op leverde. Ik moest gewoon even stoppen om daar foto's van te maken.



De zon kwam net een beetje op en brande de mist een beetje weg. Echt heel mooi om te zien.

Daarna doorgereden naar Charlotte. Via de 64 en 49 wat vrij rustige wegen zijn. En met een mooi glooiend landschap.

Photobucket

En omdat het zaterdag morgen was en totaal niet druk was ik er toch nog wat eerder. Maar zoals ik al zei er was ook een hondenshow gaande en ben ik daar even bij gaan kijken.

Photobucket

Hoe bedoel je relaxen baas?

Photobucket

Mooi koppie....

Photobucket

Lief koppie....

Photobucket
Bijna naakt...

Photobucket

Een hele grote knuffel!

Photobucket

Ik ben eigenlijk altijd wel op zoek naar iets van Beardies op een show. En zo zag ik dit. Leuk, maar wat moet je er mee? Sterker nog ik wist helemaal niet wat het was. Ik vragen natuurlijk, maar het was voor als je paarden had? Je gebruikt het dan bij het optuigen. Leuk, maar ik heb een Beardie en geen paard ;-)

Alhoewel, ik had wel net een schaap gekocht, hi hi hi. Alleen wel en heel kleintje dan. Geen echte natuurlijk, maar een knuffeltje in de vorm van een schaap. Die ook nog een schaap geluid maakt. Errug grappig is tie. Maarja geen paard. Dus geen beardie hebbedingetjes gescoord. Daarna nog even bij de keuringen gekeken. Er waren in totaal 10 ringen. Zes binnen en vier buiten. Best nog veel vond ik eigenlijk.

Photobucket

Er zouden maar twee Beardies mee doen vandaag en die gingen pas om 1 uur. En na wat gekeken te hebben ben ik terug gelopen naar de party tent van de Beardie club waar de bijeenkomst zou zijn. En inmiddels waren er al veel meer mensen. Het was hartstikke leuk om iedereen weer te zien. En natuurlijk weer even Beardies te knuffelen.

Photobucket

Wat? Zet je mij op de foto??

Photobucket

Oh wat leuk, geef ik je even een big smile ;-)

Photobucket

Omdat de kerst bijeenkomst gecanceld was vanwege het weer die dag, hadden ze nog een kerst kado uitwisseling staan. Wel grappig om dat in april te doen nu ;-)

Photobucket

Photobucket

Pupje heeft wel zin in een kerst speeltje.

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Een lief bruin ouwetje van bijna 13 jaar.

Photobucket

Photobucket

Verder was er de jaarvergadering. Er werden nieuwe bestuursleden gekozen. Ik was dit jaar niet herkiesbaar voor het vice voorzitterschap. Ik weet echt niet waar ik alle tijd vandaan moet halen op het moment. Lijkt een beetje of ik overal achter aan hol. Maar er is weer een nieuw bestuur. Natuurlijk had ik wel een andere taak toebedeeld gekregen, namelijk het maken van een Facebook pagina voor de club. Nou dat moet denk ik wel gaan lukken. In november organiseerd de club weer een regionale specialty. Wat een honden show alleen voor Beardies is. En daar komt altijd het nodige werk bij kijken. En Facebook is eigenlijk wel het medium om leden en niet leden op de hoogte te houden waarmee de club op het moment bezig is.

Tussendoor werd er ook nog gegeten van al het meegebrachte lekkers. Daarna was het bijna Beardie keurtijd in de showring en ben ik bij de ring gaan kijken. Dit is Murray, de Beardie die won. Lieffie he?

Photobucket

Daarna nog even bijgekletst weer met de beardiebazen en toen ben ik richting Ikea gereden. Je kan natuurlijk niet in Charlotte zijn en geen bezoekje aan de Ikea brengen. Nou leek de weg er naar toe een makkie. Ik moest de 85 volgen en daar aan ligt de Ikea. Maar ja zag geen borden 85, maar wel 485. Die dan maar doen? Miep zei dat ik de 77 moest nemen, maar dat klonk zooooo verkeerd. Afijn ik die 485 gepakt en afslag 43 genomen, zoals de website van Ikea me vertelde. Maar geen Ikea te bekennen natuurlijk. Ik de ouderwetse kaart er bij gepakt en wat blijkt? Is er een 85 EN een 485 in Charlotte. Fijn! Het mooie was wel dat ik die 485 uiteindelijk wel bij de 85 uit komt. Maar het was wel een mijl om zeven zeg maar.

Uiteindelijk hield de 485 dus op en kom op een soort van t splising op de snelweg. En het woord snel weg zegt het al. Snel en weg. In de gauwigheid zie ik twee borden, de 85 richting Greensboro North en de 85 richting Charlotte South. En aangezien ik net uit het zuiden kwam, dacht ik dus dat ik Noord moest zeggen, maar Miep zei south. Maarja Miep had me op de heen weg ook dwars door Charlotte laten rijden. En dat is niet erg, op zaterdag morgen vroeg. Maar niet een goed plan op zaterdag middag om een uur of half 3. En dat bedacht ik me allemaal in zo'n vijf secondjes. Want ik reed dus op een SNELweg. Nou dan toch maar mijn gevoel volgen en ik eigenwijs natuurlijk de andere kant op gereden.

En wat gebeurd er? Een ontzettend grote file!!! En... jawel als snel bleek, ik had de andere kant op gemoeten. Grrrrrrr.... Bijna een half uur heb ik er over gedaan om er bij de eerst volgende afslag er weer af te kunnen. Er was een vliegshow in Concord en iedereen moest die afslag hebben. Jeetje, had ik nou maar naar Miep geluisterd. En nam me ter plekke voor om dat in vervolg gewoon altijd te gaan doen! Dit schoot echt niet op.

Photobucket

Alhoewel ik had wel goed uitzicht, zo midden op de snelweg op de laag overvliegende aparte vliegtuigjes. Die allerlei kunsten uithaalden. Daarna gekeerd en direct weer de snel weg op en bij afslag 43 er weer vanaf..... En zie daar.... DE Ikea!

Photobucket

Heb weer crackertjes en princessentaart. En een snijplankje, wat leuke glazen, een plaid en een speeltje voor de doggies ;-) En om 5 uur weer aan de tocht naar huis begonnen. Wat een dag zeg! Maar zo maak je nog eens wat mee niet?

Vandaag heb ik niet zo veel gedaan. Ron had met collega's afgesproken om een stuk te gaan rijden. Het was weer heerlijk weer en hij had enorm genoten zei hij.



Toen hij weer thuis kwam zijn we nog wat boodschapjes gaan doen.Maar daarover morgen meer. Anders wordt het helemaal een lang verhaal! Was een top shop daagje in ieder geval ;-)

Groetjes,
Petra

9 opmerkingen:

Anja zei

Die zwaluwen hebben wel lef zeg, ben benieuwd of jullie ze weg krijgen. Wat een lieve hondjes allemaal!

Erna zei

Nou je hebt je niet verveeld het weekend.
Allemaal leuke dingen, Beardies, Ikea

Leuk om een Amerikaanse Murray te zien hihi

Petra zei

@ Erna
Ja maar het was niet DE Murray hoor. Miste het hoge blafje en de dikke knuffels ernstig!

Yvonne zei

Wat kan je allemaal in een weekend doen??
Wanneer ik je blog lees Peet: HEEL VEEL :-)
Wel leuke dingen allemaal!

Bibi zei

Lekker druk allemaal hoor! Nou die zwaluwen zijn hier ook niet weg te krijgen. We moeten de nesten wegspuiten met een hoge druk reiniger en dan zit meteen het hele raam lekker onder, en ook de horren als die ervoor zitten. Ik had gehoopt dat je slangentruc werkte maar als die van jou er niet in trappen dan zullen die boereslimme zwaluwen hier er ook niet voor gaan.

Anna zei

Ik zit te wachten op een nestje vogeltjes en jij verwijderd ze zomaar.
Wa oneerlijk.
Wij hadden zo'n mooie nest pot gekocht maar nog steeds niks.
Jullie hadden wel een gezellige dag en wat een mooie foto's vooral van het meer.

Natasja Valentijn zei

Wat een gave foto's van Harris Lake. Echt prachtig met de laaghangende mist! Wat had jij een druk weekend, maar zo te lezen en aan je foto's te zien heb je je prima vermaakt!

Martin zei

Jee, schrijf je nog doodleuk deze week dat je 3 nepslangen hebt gekocht die ervoor moeten zorgen dat er geen zwaluwnestjes gebouwd worden, krijg je 3 zwaluwnestjes op je Porch! LOL!

Sorry hoor, maar ik moest echt even lachen. Weet je wel zeker dat je die man goed had verstaan toen hij zijn dat je nepslangen moest gebruiken om ze weg te houden? Zei hij niet dat je dan juist zwaluwnestjes krijgt als je die nepslangen plaatst? LOL!

Marchiena zei

Je bent lekker druk geweest zeg.
Volgens mij vinden de zwaluwen het gewoon heel erg gezellig bij jullie en hebben ze besloten dat hun jongen alleen bij jullie een onbezorgde jeugd kunnen hebben:p

Mooie foto's die je onderweg geschoten hebt, wat zal je hebben genoten.

Ik liep een paar blogs achter dus ik moest even bijlezen, maar wat leuk dat je al in de bloemenwinkel hebt gewerkt en dat het leuk was. Nog van harte gefeliciteerd.