dinsdag 19 september 2006

Geland

Nou we zijn weer in North Carolina beland hoor!!!
Met alle bagage en al. Al die bezoekjes aan de vele leuke winkeltjes in NL leverde wel wat bagage op. Gelukkig had mijn moeder nog wat plek over en minder kilo's bij. Dus kaas, koekjes, laarzen en wat al nog niet meer zijn weer over de plas. De hele reis is heel voorspoedig gegaan. We hadden een stoel tussen ons vrij en het is gelukt om samen met mijn moeder op dezelfde vlucht naar Raleigh te vliegen. Net alles al weer uit gepakt, want donderdag middag al gaat de vlucht naar Miami.
Toen we 's morgens uit NL vertrokken begon het net te spetteren. Hoop dat het zonnetje toch blijft nog een poosje in NL. En volgens de verwachtingen is dat ook zo voorspeld.

Photobucket - Video and Image Hosting

Maandagmiddag nog even het luchtbed terug gebracht bij Yvonne en nog even gekroeld met Ayla en Twinkle. 's Avonds bij Karin en Ton gegeten, wat zeker smullen was. Het ging gelukkig weer wat beter. Alleen mijn stem slaat soms nog wat over en de zakdoeken paraat zeg maar. Vanmorgen de huurauto ingeleverd en naar de incheckbalie, waar we Erna meteen al zagen. Na het inchecken nog een "bakkie" DE en Chocomelk gedronken met elkaar. Het was leuk Erna nog even op het vliegveld te zien. Het was zekers ook voor haar errug vroeg. Daarna door de douane en op naar het vliegtuig. De douanevragen verliepen vrij goed, dus we waren er vrij snel doorheen. De vlucht duurde dit keer 8 uur. Van Newark naar Amsterdam op de heenweg was het maar 6 uur vorige week. Dus die twee extra uren waren naar mijn gevoel net iets te lang, maar ja, uitstappen doe je ook niet op zo 'n hoogte niet waar?

Boven Newark vlogen we over het stadion van de Metz.

Photobucket - Video and Image Hosting

Dat was trouwens ook meteen wat me opviel van bovenaf, de vele sport- en baseball velden. Verleden week waren dat nog de vele rotondes van bovenaf die me opvielen, terwijl ik weer boven NL vloog. En nu moest ik zo lachen..... We hadden best een turbulente vlucht vandaag van Amsterdam naar Newark en was blij dat het vliegtuig veilig geland was en mijn eerste blik bij stilstand van het vliegtuig aan het eind van de landingsbaan was...... naar een Eikieja, ha ha ha ha.

Photobucket - Video and Image Hosting

En later nog beter te zien van boven af.

Photobucket - Video and Image Hosting

Je begrijpt ik voelde meteeen helemaal thuis. De aansluitende vlucht naar Raleigh was 2 en half uur later en ook de douane, het weer oppikken van de koffers en weer inleveren van de koffers verliep voorspoedig. Helemaal niks te klagen! Ook nu weer geen vertraging. Wat een mazzel. En al snel vlogen we boven North Carolina.

Photobucket - Video and Image Hosting

Het groene North Carolina.....

Photobucket - Video and Image Hosting

En de bekende wijken....

Photobucket - Video and Image Hosting

Nu weer even lekker in mijn eigen bedje slapen.... En morgen gezond weer op!!

Laatste blik op Nederland.....



Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan en dat jullie samen op dezelfde binnenlandse vlucht konden. Wat een geluk dat de douane geen koffers van jullie gecontroleerd hebben, dan waren er zeker vragen gekomen. hihihi

Groetjes vanuit Rotjeknor

Anoniem zei

Hoi
Welkom home again. Het zal toch wel weer even wennen zijn. Succes met het uitpakken van alle nieuwe spullen. Groetjes van ons allemaal.Ingrid V

Larissa zei

Ikea roelt!!:D Heb er laatst nog een super leuk nachtkasje gekocht! En die kaarten waar jij het over had, zijn dat kaarten met bloemen? Die heb ik namelijk ook gekocht!

Op dat vliegveld was ik een paar maandjes geleden ook, hihi. En weetje....jij zit gewoon maar een uurtje bij Nancy vandaan!!

Nel zei

Nou dan maar weer welkom thuis. Heel apart dat je nu Raleigh als thuis beschouwd, terwijl je nog niet zo lang geleden bent geƫmigreerd.
Blijft je moeder lang of gaat ze door op vakantie ?

Anoniem zei

Welkom thuis in 'the Carolina's'
Gelukkig heb je genoeg lekkers bij je om langzaam af te kicken.
Waardeloos he, afscheid nemen, maar hier kun je vast weer een tijdje op teren.

Anoniem zei

Welkom home, Petra, inderdaad in het mooie groene North Carolina. En de regen hier was dinsdag van korte duur, gelukkig. Geniet van de koffer inhoud, fijn dat het allemaal goed gelopen is. Stacey en Connor ook weer blij. Groetjes...

Petra zei

@ Karin
Hoezo vragen??? hi hi hi

@ Ingrid
Nou het uitpakken en het weer inpakken is gelukt. Groetjes terug!

@ Larissa
Ha ha, ben het helemaal met je eens. En inderdaad kaarten met bloemen ;-)
Ja we wonen inderdaad vlak bij Raleigh. Volgende keer spreken we af hoor.

@ Nel
Mijn moeder blijft nog wel even gelukkig ;-)

@ Patricia
Het blijft inderdaad elke keer toch wel moeilijk voor me....

@ Mary-Ann
Gelukkig is het zonnetje toch gebleven na mijn vertrek.
Geniet er lekker van!

Anoniem zei

Welcome home! Wijs dat je de start gefilmd hebt. Fijn dat de reis voorspeoding is verlopen. En ik lees dat jullie nu heerlijk op cruise gaan! Zalig! Enjoy, enjoy, enjoy!!!

Anoniem zei

die blauwe dozen zijn ook overal hetzelfde, het is elke keer weer "thuiskomen" en aan werken denken.
Waren Ron en de hondjes weer blij dat je behouden thuis bent gekomen?
Groetjes Marion
P.s. prettige vakantie