donderdag 5 juni 2008

Gedecentraliseerd

Om het even simpel te zeggen, ze zitten nu overal! De vogeltjes dan wel te verstaan. De plank waar ook het nestje zit loopt in de rondte en de zwaluwkinders wandelen daar zo een beetje de gehele dag in de rondte. Eentje heeft het lef gehad om te gaan vliegen. Denk dat vandaag de broertjes en zusjes ook voor het eerst zullen gaan vliegen. Hartstikke leuk dat er beweging in zit natuurlijk, maar de "shit" is ook gedecentraliseerd, ha ha ha. Het ligt nu werkelijk waar verspreidt over de hele porch. Wat een pret! Maarja het is wel een leuk gezicht om ze te bespieden vanachter mijn glazen voordeur.
Even terug kijken op wat er van de week allemaal gebeurd is. Ron is maandag wezen vissen met een collega op Lake Wheeler. Vind Lake Wheeler altijd erg leuk ze hebben daar zo'n leuk community center en ziet er altijd erg gezellig uit.

Photobucket

Hij heeft zo'n echt vissers bootje en had gevraagd of Ron een keertje met hem mee wilde.

Photobucket

Photobucket

En daar gingen ze dan..... En hij heeft beet gehad!

Photobucket

Eigenlijk twee keer zelfs....

Photobucket

Dit was overigens ook een letterlijk voorbeeld van "Big fish, eat little fish". Want bij de gevangen vis was nog een puntje van een vissenstaart te zien in zijn keel....

Photobucket

Alle visjes worden gewoon weer terug gezet in Lake Wheeler, dus deze big fish, is niet opgegeten door een wel hele grote vis. Ron had het erg naar zijn zin gehad vertelde hij. Lake Wheeler is ook echt genieten vindt ik...

Photobucket

Volgende week heeft hij trouwens bij een andere collega een soort van kleiduiven schiet ding. Ron had hem verteld dat hij nog nooit geschoten had, sterker nog, zelfs nog nooit een pistool vast gehouden had. Tsja, die dingen kom je in Nederland niet zo heel vaak tegen in het wild. Althans als je er niet naar op zoek bent natuurlijk. Maar hij vond dat maar heel raar, dat hij dat nog nooit gedaan en of gezien had. Dat was toch je "alarmsystem"? Afijn van het een kwam het ander en nu gaan ze met de afdeling kleiduiven schieten en zal Ron voor het eerst schieten..... We zijn weer lekker grens verleggend bezig, niet waar?

Wat me bij het volgende brengt, want gisteren heb ik les 2 gehad op de motor van Ron. Dit keer heeft Ron hem naar achteren gereden, naar het nieuwe gedeelte van de wijk en ik was hem gevolgd met de auto. Daar heb ik een beetje rondjes gereden en oefeningetjes gedaan. Dit keer zelfs tot 20 mile per uur, is het wat of is het wat???? En...., nu ook doorgeschakeld naar de tweede versnelling. Ook niet zo 1, 2, 3, te doen hoor. Ik vroeg nog aan Ron of ze geen motoren hadden in een automaat versie, maar volgens hem "snapte" ik het niet, want dat was het leuke aan motorrijden, het schakelen. Oh.... uhm... ok.... Een motor die niet schakelt, heet volgens hem een scooter, ha ha ha. Afijn, het is me wel gelukt hoor en het gaat al allemaal heel wat beter. Ik ben nu ook een paar keer gestopt voor het stopbord (speciaal voor Erna en Ron) en ik heb het knipperlicht knopje gebruikt. Heel wat voor een les 2 vindt ik zelf! Inmiddels ook weer aangemoedigd door de nodige buurtjes. Zo grappig is dat toch...

Van de week me ook ingeschreven voor een basis trainings cursus motorrijden. Dit is 1 heel weekend lang motor rijles. Vrijdag middag begint het en zaterdag en zondag heel de dag. Daar krijg je uitgebreid les in het motorrijden. Een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte op motoren van dat bedrijf zelf. Mocht je daar allemaal voor slagen dan krijg je een certificaat, die je dan weer bij de DMV (soort van RDW) kan inleveren, samen met een theorie certificaat, heb je dan je motorrijbewijs. Heel toevallig gaat er dat weekend ook een collega van Ron heen, dus die zie ik daar zeker. Kreeg van de week het bevestigings telefoontje dat ik op vrijdag 11 juli verwacht wordt daar. Ik was trouwens heel verbaasd over de kosten van zo'n weekend cursus. Het is dus twee en halve dag les en het kostte $ 110,-. Helemaal niet duur vindt ik. Je krijgt dacht ik 24 uur les in dat weekend. Nou ja harstikke leuk en wie weet, leer ik het strakjes nog echt. Moet alleen nog heel erg werken aan snelheid, want met 20 mile per uur kom je natuurlijk nooit in die derde versnelling, of veelste laat op de plaats van bestemming ;-)

Ben nu wel aan het leren voor de theorie, want daarmee krijg je ook je learnerspermit en daarmee mag je al "legaal" motor rijden. Maar had van de week, door prive omstandigheden van mijn Nederlandse collega een berg extra documenten. Dus na al het lezen in die documenten, gaat het lezen van de theorie stof ietsjes minder 's avonds. Afijn wordt weer vervolgd...

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha ha, leuk te lezen over die motorrijlessen. Ik ben zelf gestopt na 5 lessen in Nederland (3 x natgeregend)en begreep (en begrijp) ook niet waarom die dingen geen automaten zijn, zou toch veel eenvoudiger zijn allemaal ? ;-)

Veel succes ermee !

Anoniem zei

Het lijkt mij ook wel leuk om motor te rijden, maar eigenlijk ook wel erg eng en zeker dat schakelen zou ik ook een ramp vinden.
Ik wens je in elk geval veel succes, maar vooral ook veel plezier de 11e.

M@riet zei

Gaaf!Ik zag je van week idd niet helemaal stoppen voor het stopbord en moest gelijk denken aan Ronald, die hamerde er bij mij idd op echt te stoppen bij het stopbord, ze zijn daar echt super streng in he? Toch een leren pak straks???? LOL

Groetjes Mariet

Kristel Holsbeek zei

leuk om te lezen!!! Ik ben het wel volledig eens met Ron hoor, het leuke is schakelen aan een moto (zelfs een auto vind ik)...zalig... (ben een beetje jaloers op je);-)) hihi
Geniet er maar van, het weekend gaat leuk zijn.

Anoniem zei

Zoooo, wat een snelheidsduivel ben jij aan het worden! Goed dat je zo'n cursus gaat doen.

groet, Ineke

Anoniem zei

Jezus meid je gaat nou wel heel stoer worden zeg.
Straks moet de Beetle plaats maken voor een motor voor Peet hahahahaha.

Erna

Miranda zei

He Petra,
Gaaf man, nog even en je wil niet anders meer denk ik. Zeker nu het inderdation echt behoorlijk warm is geworden. Gisteren middag om half een was het hier 101 graden volgens mijn temp. van de Volvo, en dan ook nog zo zwetend benauwd dat we letterlijk binnen vluchten. En mijn zus had nog wel zo gehoopt bruin te worden. Bij jullie nog warmer zeker! Groetjes

Anoniem zei

Wie had dit gedacht, Petra die op een motor rijdt en ook nog gaat lessen. Geweldig!! Succes met je privé lessen en je theorie.

groetjes,
Kaar

Jasmino zei

Ik vind je heel dapper! Veel plezier op de motor, maar wel voorzichtig doen hoor. Heel voorzichtig dan. Je kunt maar beter iets later aankomen ;-)

Anoniem zei

Wat stoer Petra. Zelf op de motor.

Annemiek zei

Het wordt nog wat, jij op de motor.

Leuk om te zien, die vogeltjes. Och, die poep is maar voor even en dan zijn ze weer weg.

Ook toevallig om een vis te vangen die net zelf een vis gevangen heeft! Doet me denken aan die van Star Wars: "There is always a bigger fish." :)