dinsdag 15 juli 2008

En we hebben weer een nieuwe

ronde van zwaluwtjes........

Photobucket

Gisteren zag ik weer allemaal kleine kopjes boven het randje uitsteken. Dit nest is wel heel gegaan. Nouja nog meer kever etertjes toch? Heel de familie helpt ze aan eten, dus deze zullen wel heel snel uitvliegen.
Van de week ook nog een "peachpie" gemaakt, naar dit recept.

Photobucket

Onlangs had Jackie die gemaakt voor bij de koffie. Heerlijk was de taart toen. Welis waar met blue berries, maar zou het ook met peaches kunnen? Het is hier nu echt perzikken tijd. Het recept is echt aan de hand van plaatjes bij elke stap. Wat ik persoonlijk altijd wel fijn vind. Het was allemaal niet zo moeilijk om te maken eigenlijk.

Photobucket

Meeste werk was nog de perzikken schillen. Het lekkere is dat er een kruimel laagje over heen ging. En zo kwam hij na een uur de oven uit!

Photobucket

Helemaal niet verkeerd! En....., hij smaakte ook nog goed! Volgende keer misschien iets minder suiker dan in het recept, maar hij was erg goed gelukt.

Vandaag moest ik met de auto naar de garage in Raleigh voor een beurtje. En ik moest een kopie van mijn pasje, wat ik bij de cursus dit weekend had gekregen, bij de verzekering afgeven. Als je het pasje laat zien, krijg je namelijk ook nog korting op je motor verzekering. En vlakbij dat verzekeringskantoor zit ook het aboretum van NC-State University. Ik was daar al een paar keer langs gereden maar nog nooit in het aboretum binnen wezen kijken. Maar ik had dit keer mijn camera mee genomen en ben nu wel de tuinen in gelopen.

Photobucket

En goh, wat was het er leuk! Had dat dus echt niet verwacht!

Photobucket

Ze hadden hele leuke hoekjes gecreeerd. Zo was er een vlinder tuin....

Photobucket

Photobucket

En een Japanse tuin en een terrastuin. Mooie vijvertjes en prachtige bloemen overal. Echt een aanrader. Dat ik hier nog nooit eerder was geweest!

Photobucket

Photobucket

Zoveel verschillende soorten, maten en kleuren. Kortom een aanrader om nog eens terug te gaan in een ander seizoen. Hieronder nog een slide show met meer plaatjes.



Groetjes Petra

15 opmerkingen:

Petra zei

Mooi, he, die parken! Met Katja ben ik toen in de Sarah Duke gardens geweest, ook prachtig!

Anoniem zei

Mooie natuurfoto's Peet ;-)

Ineke zei

Yummie, yummie, wat ziet die perzikentaart er lekker uit!

Schitterend dat park, wat een genot om daar foto's te kunnen maken.

gr, Ineke

Anoniem zei

Mooi de verandering van je blog
de kleur past helemaal bij de foto"s van het park.

groetjes uit Barendrecht.

Anna zei

Wat een prachtige foto's. En die taart zag er erg aantrekkelijk uit vlgs Gerard.
groetjes Toos

Anna zei

Ik moest wel wennen aan de nieuwe outfit van je blog.
Wat leuk weer die kleine zwaluwtjes.
Toos

ann en ron zei

Heey, die tuin kan ook weer op de lijst to do. Zoals kasaka al zei die Sarah Duke gardens waren ook mooi, dus denk dat dit ook wel wat is. En die bij, waren er net zo veel als bij die katoenplantage waar we in de kruidentuin waren geweest? brrrrrrr als ik er nog aan denk. Moest je voor deze foto ook weer in de hink stap sprong om zijn vriendjes te ontwijken? Errug mooie foto's en je blog toepasselijk mooi opgepimt.
Groetjes,
Anneke

Anja zei

Ik dacht even dat ik op de verkeerde blog zat, het ziet er leuk uit!!

Wat een prachtig park, mooie foto's heb je er gemaakt.

Die taart ziet er lekker uit!

Anoniem zei

He je Blog opgepimpt, mooi hoor.
De foto's zijn ook prachtig.

Erna

Anoniem zei

Hi Petra,

Als je iets over taarten schrijft krijg je altijd een reactie van mij! Hij ziet er weer overheerlijk uit. Ik ga binnenkort een cursus taart maken volgen (zie http://www.4theloveofcake.nl/pageID_5697467.html). Hopelijk kan ik binnenkort een foto showen

Anoniem zei

oooooooooooooooooooo, wat ziet die taart er heerlijk uit!

Mooie foto`s joh, echt prachtig..

Anoniem zei

Ik sluit me bij de rest aan, schitterende foto's heb je weer gemaakt.
Jammer dat we geen stukje van je taart kunnen proeven, hij ziet er heerlijk uit.
Je hebt je blog ook leuk opgepimpt.
Groetjes Kaar
PS ik hoop je snel weer te spreken, lopen elkaar steeds mis!

Anoniem zei

Lieve beestjes hoor.

Wat een prachtige tuin. Ik zat even het recept te kijken en kon het dus niet vinden. Las ik later dat je de bleu berry gebruikt had...Klinkt goed!

gr petra

Anoniem zei

heb ervan genoten en geloof dan snap je het wel!!

Kristel Holsbeek zei

Prachtig hoor!!