zaterdag 5 juli 2008

Vier juli

Donderdag was de koffie weer een keertje bij mij. Met de dames lekker in de porch gezeten. Er was alleen minder leuk nieuws, want 1 van de koffiedames, ook een Petra, gaat naar Atlanta verhuizen. Haar man moet voor zijn werk daar heen, dus begrijpelijke keus, maar wel jammer.... Er komt natuurlijk ook een heel geregel bij zo'n plotseling vertrek. Petra's man begint al vrij snel met werken in Atlanta en zie dan maar eens zo snel alles te regelen. Heel gedoe nog! Eergisteren was Ron weer met Raymond wezen vissen. Dit keer bij Harris Lake. Deze foto vond ik wel grappig.

Photobucket

Twee voeten en de waterlelies in de verte. Ron had dit keer niks gevangen. Raymond wel daarentegen.

Photobucket

Afijn zijn visuitje was een goed begin van een lekker lang weekend. Want vrijdag was het hier "4th of July". Of te wel independence day! Voor 's middags hadden we een uitnodiging bij Evelyn & Chip gehad hier aan het einde van de straat. Er voor zijn we nog wat boodschapjes gaan doen. Van de nieuwe motor hadden we namelijk maar 1 sleutel. Wazig verhaal was het van de verkoper, want er horen natuurlijk twee sleutels bij, maar een echt zinnig antwoord kwam er niet uit. Dus wilden we er 1 bij laten maken. Bij de BMW dealer waren die dingen vrij prijzig en nou had Ron op een forum gelezen dat je ze ook bij de plaatselijke Ace-store (soort van kleine Gamma) kon laten maken. En daar waren we vorige week wezen vragen, maar ze hadden hier niet de stalen sleutels van motoren. Nou had Ron een setje van die sleutels op het internet gezien en die besteld en die waren van de week al binnen. En gingen we gister morgen weer naar de Ace. Die jongen was helemaal blij dat wij ze gevonden hadden en ging gelijk aan het maken. En toen hij klaar was vertelde hij dat we niks hoefden te betalen ook! Hij had ze namelijk "alleen" hoeven te maken, want wij hadden zelf de sleutel bij hem gebracht. Tsjonge jonge, zo worden ze nooit rijk hier natuurlijk! Wel super aardig en met alweer een big smile verlieten we de winkel. Want bij de BMW dealer hadden we een aardige duit moeten betalen en nu waren we voor $9,00 klaar, met niet 1 maar wel 2 reserve sleutels!

Daarna hebben we een beetje thuis gerommeld en 's middags dus naar het feestje bij de buurtjes. Op de uitnodiging stond weer B.Y.O.B. (bring your own beer) en your favorite fingerfood. Nou moet ik zeggen dat ik geen zin had om weer te gaan bakkerellen. Ik heb zo een beetje wel al mijn "trics" laten zien nu. Zo'n kookwonder ben ik nou eenmaal niet. Misschien toch eens een fingerfood kookboekje aan gaan schaffen? Maar wat ik wel gezien, na al die feestjes hier, is dat chips een zeer welkom fingerfood is. Dus denk doe het gewoon eens makkelijk dit keer. Zak chips en ranch dippie erbij.

Photobucket

Nou uiteindelijk een feestelijk geheel toch? Het oog wil ook wat niet waar? Het onthaal van de schaal was ook overweldigend toen we aankwamen, hi hi hi. Maar het was ook duidelijk te zien dat andere mensen toch nog wel meer inspiratie hebben dan ik.....

Photobucket

Is dit geen plaatje? Zo leuk gemaakt die taart met de aardbeien!

Photobucket

Het was gezellig om weer even met alle buurtjes bij te beppen. Onder het genot van een drankje en wat gespetter hier en daar.

Photobucket

Photobucket

Het huis van Evelyn, ligt aan het meer bij ons in de wijk. Echt prachtig gelegen. En rond negen uur zou het vuurwerk aan de overkant van het meer afgestoken worden. Perfecte plaats!

Photobucket

Helaas ook hier al weer minder leuk nieuws, want Maria, gaat ook binnenkort verhuizen. Haar man heeft een baan gevonden in Austin, Texas. Vindt dat wel erg jammer, ik kon het altijd goed vinden met Maria. Je kon aan haar ook merken dat ze op veel verschillende plaatsen gewoond had en wat opener staat stond tegen over die "lange Dutchies". Ze kan echt altijd een waterval aan verhalen vertellen en zo ook gisteren weer. Voor alsnog gaat zij zelf pas weg als het huis verkocht is, wat in deze huizenmarkt wel nog even kan duren. Maar haar man begint al heel binnenkort in Texas. Ook wel apart hoe dat gaat. Maar ze zijn, begrijpelijk, hartstikke blij dat haar man weer aan het werk gaat. Na de BBQ waren we op het randje van het zwembad gaan zitten en dat was zeer aangenaam. Goh wat lekker relaxed, zo'n daagje!

Photobucket

Helaas begon het later in de avond te betrekken en hier en daar waren ook flitsen te zien. Dus wij zijn wat eerder naar huis gegaan. Vooral Stace vindt tegenwoordig het onweer echt niet meer leuk en nu zou er ook nog vuurwerk bij komen. Geen goede combinatie. Weet niet of dat door de Addisons komt, maar hij wordt tegenwoordig heel boos op de onweer makers en blaft er als een gek op los. Zo raar, maar het is dan gewoon fijner als we thuis zijn en hem wat kunnen geruststellen. Dus we hebben het vuurwerk vanuit onze eigen tuin bewonderd.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

En een filmpje! (waar je het "natuurlijke" onweersvuurwerk ook nog op kunt zien)



Gelukkig was het nog droog hier toen, wel flitsen maar geen regen. Maar ook dat duurde niet lang, want daarna begon het ook hier aardig te plenzen. Begreep op de nieuwszenders dat veel vuurwerkshows van gemeentes uitgesteld zijn tot vanavond. Nu maar hopen dat het dan wel droog is, want er wordt voor vanavond het zelfde weer verwacht. Best sneu voor al die mensen die heel de avond hebben zitten wachten op het spektakel....

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk feestje hadden jullie en wat een lekkere dingen allemaal.

(zijn jouw lekkernijen allemaal opgegaan?)

gr. Ineke

Anja zei

Gezellig z'n feestje met alle buren. Die taart ziet er mooi en lekker uit, was die zelfgemaakt?

Het is nooit leuk als mensen waar je goed mee op kunt schieten gaan verhuizen.

Ik zal duimen voor droog weer zodat het vuurwerk door kan gaan!

Petra zei

Leuk, hoor, zo'n patriottisch feestje! Leuke foto's! Komt Katja nog weleens naar jullie koffieochtenden? Ik heb alweer even niet van haar gehoord en maak me een beetje zorgen.

kastelke zei

Die taart lus ik ook wel, denk ik!
Petra, wat een heerlijk leven hebben jullie. Best wel relax,lijkt me.
En op je vorige bericht viel het me echt op dat Stace er tegenwoordig weer heerlijk uit ziet! Beetje puppy-achtig met zijn pels, maar heel erg charmant.

Anoniem zei

Hi Petra,

Via site van Kasaka kwam ik op jouw blog. Hartstikke leuk, dus je hebt er een nieuwe lezeres bij. Wat maak je trouwens mooie taarten, echt heel gaaf (ik heb oude posts zitten lezen).

Sandra

Petra zei

@Kasaka
Ja hoor ze komt regelmatig en vorige week was de koffie bij Katja. Ze is nu in Nederland met de kinders. Op het "thuisfront" hier, gaat het helaas niet zo goed.

@ Elke
Ja het is net een grote pup op het moment ;-)

@ Sandra
Leuk dat je hier ook komt langs komt!
Ja de taarten zijn heel leuk om te doen, maar ook heel erg veel werk.

Anoniem zei

Inderdaad heel erg mooi gedaan die taart. je moet er maar op komen.

gr petra

biancadelange zei

hallo petra

ik heb je al een keer een mailtje gestuurd maar dat is al een tijd terug.
wij wonen ook in north-carolina ,fayetteville ( fort bragg ,grote kazerne ) fam. stam zijn ook vrienden van ons.

nu lees ik geregeld jouw site en las ik van je baan bij een computerbedrijf,zou jij misschien mij meer informatie kunnen geven over dat bedrijf ,ik mag namelijk binnenkort ook werken in de us en heb wel interesse in zo'n baan wat jij doet.

oja wel knap van je hoor,,,,motor rijden.

groetjes bianca

Petra zei

@ Bianca
Ik werk voor een marketing bedrijf waar de klant een computer bedrijf is. Voor als nog begrijp ik uit de laatste berichten dat er voorlopig geen nieuwe mensen aangenomen zullen gaan worden. Maar mocht ik wat horen, dan zal ik het je laten weten, OK?

Groetjes Petra