zondag 13 juli 2008

Interesting

Nou dag 1 en 2 van de cursus zitten er op. Dag 3 staat voor de deur en hoe vindt ik de cursus? Amerikanen kunnen dat zo mooi zeggen.. Ik vind het namelijk "interesting". Het valt niet onder de categorie leuk maar ook niet onder de categorie niet leuk, maar interessant dus. Een lekker politiek antwoord. Het verhaal is dat ik regelmatig de kluts kwijt ben en dan de Amerikaanse "clutch". Heb namelijk een motor toegewezen gekregen van voor mobilisatie 1814 en daarbij hebben ze de Neutraal stand tussen alle versnellingen verstopt. Op zich niet zo erg, maar het duurt elke keer even om die te vinden. En aangezien de motor alleen start in die neutraal stand moet ik hem vrij vaak zoeken en daar wordt ik op zijn zachts gezegd behoorlijk onzeker van. Maar "gelukkig" is daar een instructeur die hem dan voor mij in zijn 1e versnelling trapt (ahum). En dan 1 naar boven schakelen en huppatee daar is de neutraal weer. (Zucht) Kortom in plaats van het opnemen van de stof ben ik dus gewoon de kluts kwijt, wat niet leuk is, maar wel "interesting". Vandaag staan er nog wat oefeningen en een theorie test en rijderstest op het programma. Ben er wel inmiddels achter dat ik toch wel een hele fijne instructeur thuis heb, genaamd Ron, want eerlijk gezegd heb ik daar toch wel het meeste van geleerd. Maar vandaag nog even Pappy en Ken als instructeur. Waarbij je niet moet denken aan Ken van Barbie, want deze Ken is ongeveer 80 jaar oud ;-) en Pappy is een oud militair, die graag burgers "drilled". Afijn nog meer redenen om de kluts kwijt te raken ;-)

Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een toestand. word je ook niet vrolijk van. nu het zal best wel goed komen. ik duim voor je. heb met ingrid gefietst. leontiens ladies ride. 5000 mensen. prachtig gezicht. zo veel mensen die mee doen. alleen ingrid kreeg een leke band. twee uur gebeld en gewacht. daar werden we ook niet vrolijk van. groetjes ma

Anoniem zei

jeetje, wat een gedoe, dat zou wat voor mij wezen ;-)

Wat goed van moeders! Jammer van de lekke band...Hopelijk wel gefinished?

Anoniem zei

Wat een gepruts en dan te bedenken dat motor rijden zo makkelijk zou zijn. (volgens man lief)
Hopelijk was het wel beter weer dan de afgelopen dagen bij jullie

gr petra

Petra zei

Maar waarom krijg jij nu zo'n moeilijke motor dan? Of lees ik het verkeerd? Succes in ieder geval.

Petra zei

@ Ma

Hey wat goed zeg, klinkt als een hele happening! Wel balen van de lekke band!

@ Petra van Dijk
Ja het was hier inderdaad droog, maar wel bloedje heet.

@ Kasaka
Het was op zich niet een moeilijke motor, maar een behoorlijk gammele op die eerste dag.