zaterdag 26 juli 2008

Van de week

De zwaluwen zijn inmiddels weer uitgevlogen, maar het hele spul slaapt hier dan 's avonds en 's nachts nog wel. Het worden er dus steeds meer. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. Wordt weer straatje schrobben. Wanneer wij het lef hebben om 's avonds dan ook via de voordeur het huis te verlaten of binnen te komen volgen er de nodige boze blikken ;-)

Photobucket

Of we het echt wel nodig vinden of zo? We storen ze natuurlijk wel in hun slaapje.... Tsja...Het is wat?

Verder heb ik van de week aardig wat uurtjes gewerkt en voor volgende week staat het zelfde in de planning zo te zien. Tevens had ik donderdag en vrijdag uitlaatdienst. Buurtjes waren allebei "out of town" en hadden gevraagd of ik tussen de middag hun hond uit wilde laten. Ik ben Duke op wezen halen en hij heeft hier lekker in de tuin rond gerend met onze heertjes.

Photobucket

Nou ja gerend, hij vond een bal in de tuin en die heeft hij niet meer losgelaten. Heerlijk ding is het, maar delen is niet zijn sterkste kant, ha ha ha. Op een gegeven moment was ik hem kwijt en zie daar....

Photobucket

Duke gecamoufleerd tussen de bosjes in de schaduw.

Photobucket

Maar met bal natuurlijk! En poot er op he, die is van mij. Lekker ding!

Photobucket

Filmpje van het drietal in de tuin.



Daarna maar even in de porch met de fan aan laten afkoelen. Als je natuurlijk helemaal zo'n zwart vachtje hebt is het vast heel erg warm.

Photobucket

Geloof dat Stace het allemaal niet zo heel erg nodig vond om even af te koelen. Met de frisbees rennen is namelijk veel leuker, maar hij vond uiteindelijk toch een plekje. Daarna heb ik Duke weer thuis gebracht en heb ik lekker nog even gezwommen in het zwembad van de baasjes van Duke. Het werd me nadrukkelijk gezegd dat ik dit echt moest doen hoor! Nou ja, als we gaan aandringen, dan doen we dat maar he? ;-)

Photobucket

Verder kreeg ik gister weer leuke post een pakketje met Libelles van Erna en lekkere Wasa's erin!!! Mmmm, heerlijk weer! Dat wordt weer even genieten. Vette pech dit keer voor Stace en Connor, want de hondensnoepjes waren er door de douane uitgepikt.

Photobucket

Er zat een keurig briefje in de doos dat het was open gemaakt. Ook de Wasaverpakking was open gemaakt, maar weer keurig dicht getaped. Ja, die kennen ze hier niet! Het zijn van die Wasa's met al iets er tussen. Heerlijk vindt ik die en nu waren er dus twee smaken die ik niet kende en de douane op JFK dus ook niet. Ook was er post van mijn zus die allemaal foto's opgestuurd had. Hartstikke leuk om te zien! Ben weer helemaal op de hoogte!
Verder heb ik gistermiddag, toen ik klaar was met vergaderen en al mijn documenten ingeleverd had weer even een rondje door de tuin gaan doen met de camera. Het bleek dat de Mexian Sunflower uit was gekomen! Vorig jaar, had ik die voor het eerst gezien op de state fair. Toen had een meneer nog alleraardigst een stel zaadjes van die plant "gejat" voor me ;-) En ze doen het dus! Het is echt een mooie bloem.

Photobucket

Nu maar hopen dat er hier ook van die mooie vlinders op af komen als op de state fair vorig jaar. Toen had ik deze foto gemaakt daar.



Verder staan de "brown-eyed-Susan's" nu in bloei. Vorig jaar had ik er vier van gekocht. Waarvan 1 het best goed doet, 1 een beetje en twee nooit meer naar boven zijn gekomen. Wellicht toch de droogte van vorig jaar. Wel jammer, maar we hebben er nog 1 die het overleefd heeft.

Photobucket

De Morning Glory die ik gezaaid had gaat nu ook goed .

Photobucket

En twee tellen later stond mijn altijd zo trouwe kameraad in beeld.

Photobucket

Vanmorgen zijn Ron en ik samen wezen motorrijden. Weer voor het eerst na de cursus. Op het moment is het even lekker koel hier, nou ja koel zo'n 29 graden dan, maar niet meer de 40 graden van van de week. En bovendien was het vanmorgen wat bewolkt wat het ook een stuk lekkerder maakt. Afijn het ging eigenlijk heel goed en heb eigenlijk best wel veel geleerd merk ik nu. De bochten gaan echt zoveel beter! En het was ook een genot om op mijn eigen motor te rijden die een wat betere maat heeft voor mij. Ben nu ook een stukje snelweg geweest en zelfs door downtown Apex! Met heel veel verkeer.



Foto is niet van mij hoor, maar even voor het idee. Het was zaterdag morgen om half twaalf ofzo toen we reden en er waren dus veel geparkeerde auto's, winkeltjes en daarmee veel "loslopend wild" die over willen steken. Maar het ging hartstikke goed. Daarna een stuk over de highway 55 en ook dat ging prima. Het gaat dus stukken beter en die 24 uur les in dat ene weekend hebben zeker nut gehad, merk ik nu. Voor strakjes staat er weer de beercan chicken op het menu ;-) Hij valt duidelijk in de smaak!

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Petra zei

Mooie foto's! Cosmo ligt ook telkens in zijn "bed" (heeft hij zelf gegraven) onder de planten. Wij noemen die gele bloemen black eyed Susans, streekverschil misschien?

Anja zei

Hi,hi, die linkse zwaluw op de foto kijkt ook echt of hij wil zeggen: moet dat nou!
Knap hoor dat motorrijden van jou, ik houd het maar bij achterop zitten......heb geen lef genoeg denk ik.

Monique (Nieuwen Oord) zei

Prachtige foto's. En een lekker zwembad heb je zo tot je beschikking, geniet er maar lekker van!

Stoer hoor, dat motor rijden!

Groetjes,
Monique

Ineke zei

Haha, die zwaluwen... dara kom je nooit meer van af, die hebben het veel te goed naar hun zin bij jullie!

Lekker dat je van dat zwembad gebruik mocht maken, mochten de hondjes er ook in?

Anoniem zei

Ha Petra, we hebben even gezwaaid hoor, toen we langs kwamen!

Schattig die zwaluwen, jullie hebben elk jaar een flink nestje.

Annemiek zei

Mooi die zwaluwen en mooie bloemen in je tuin. Zo'n Mexicaanse zonnebloem heb ik een keer gehad, het zijn inderdaad hele mooi bloemen.
Lekker dat je van het zwembad gebruik kon maken!

Anoniem zei

Die bloemen zijn bij ons uitgebloeid al een paar weken maar ze zijn erg leuk en zaaien ook goed uit. Grappig die zwaluwen !

Tjonge, kan me niet voorstellen dat Jason (onze zwerflab) er straks ook zo uitziet ;-) hij is nu pas 4 maanden en al een uit de kluiten gewassen hond.

Anoniem zei

Wat een schattige vogeltjes zijn die zwaluwen toch.
Ik zag dat je van Erna Libelles gekregen heb. Ik niet weet of nr. 26 er bij zit, maar in dat nummer staat een tekening van Marjolein Bastin. Het is een tekening van de Amerikaanse en de Nederlandse zwaluw.

Wat een lieve hond is Duke, zo te zien zij jouw jongens hun bal kwijt.

Brown-eyed-Susan's heb ik ook in de tuin staan en kan inderdaad slecht tegen droge of te natte grond. Hier is de naam Zonnehoed (lat. naam Rudbeckia).

Ik heb weer genoten van je verslag en de mooie foto's.

Groetjes,
Marchiena

Petra zei

@ Ineke
Nee hondjes mochten daar niet plonsen. Al zou Connor het zo doen!
Die is geheel niet eenkennig wat zwembaden aan gaat.

@ Bianca
Duke staat inmiddels op dieet heb ik begrepen. Hij woog 130 pond.
Hij is ook echt een grote lab hoor.

@ Marchiena
Wat grappig dat je dat ook gezien hebt in de Libelle. Had het van de week hier zitten lezen in de Libelle en dacht ook hey dat is grappig ;-)

Kristel Holsbeek zei

Mooie fotos hoor!!!