vrijdag 22 mei 2009

Glow in the dark

En zo was het al weer vrijdag. Van de week met de ene buurvrouw wezen wandelen en met de andere buurvrouw naar de bioscoop geweest. Naar de Soloist. Vond het een mooie film. Sommige stukjes misschien wat langdradig, maar het geeft ook het karakter aan de film. Het gaat over een zwerver in de straten van Los Angeles en die wordt opgemerkt door het spelen van zijn viool, door een schrijver van een krant. Het blijkt dat in het verleden de zwerver een getalenteerde soloist was. Maar door omstandigheden en zijn geestelijke gesteldheid op de straten te terecht is gekomen. Met alle gevolgen van dien. In ieder geval een mooie film.

Vandaag ben ik weer naar de Vietnamese "tenenboer" geweest en mijn teentjes hebben weer een mooi kleurtje. Normaliter kletsen de vietnamese dames die in deze nailsalons werken, de oren van je hoofd. Maar vandaag had ik een vrouw die echt niks zei. Behalve, "Colol?" tijdens onze eerste ontmoeting. Waarmee ze bedoelde dat ik een kleur nagellak uit moest zoeken, alleen kwam de 'r' niet mee in het woord color. Verder heeft ze niks meer gezegd. Nouja....Lekker rustig niet?
Ook heb ik het bedrijf waar ik gesolliciteerd had vorige week, getracht te bellen. Ik kreeg een bandje en heb een berichtje achter gelaten, maar helaas hier niks op gehoord. Jammer dat een naar mijn idee leuk bedrijf het toch zo afhandeld. Het lijkt mij een kleine moeite een kort afberichtje door te geven. Je bent ten slotte bij hen langs geweest en hebt interesse in het bedrijf getoond. Ik snap dat niet. En waarschijnlijk zit er een "liability"-verhaal achter, maar toch vind ik dat je het niet kunt maken naar de sollicitant toe. Maarja wie ben ik?

Even een up-date over ons "glow-in-the-dark" gras. Zoals ik het inmiddels noem. In de avond geven de gele plekken een soort van licht, hi hi hi. Denk dat niet veel mensen kunnen zeggen dat ze dat effect hebben bij hun gazonnetje, niet?

Photobucket
Zo zag het er 24 april uit.

Photobucket
En zo ziet het er vandaag uit.

Goed zou je denken! Een stuk groener! Waarom zijn we dan toch niet blij? Het groene is namelijk, zoals ze dat hier noemen "crabgrass". In Nederland lijkt het het meeste op kweekgras wat we in Zierikzee hadden. Groeit als een gek en de wortels schieten alle kanten uit. Breek je het door de midden dan heb je twee nieuwe stekken. Vreselijk spul. Maarja, het is nu wel groen! Beter dan de glow in de dark plekken toch? Alleen het hele verhaal is begonnen omdat we van het crabgrass af wilden en alles heeft het zo een beetje begeven, behalve het crabgrass. Dus eigenlijk heeft deze hele actie weinig zin gehad. Helaas, maar voor nu lijkt het nog wat. Vooral als je de twee plaatjes zo naast elkaar ziet. En als je niet beter weet, lijkt het echt herstellende ;-)

Groetjes en een fijn (Memorial) weekend!

Petra

6 opmerkingen:

Anoniem zei

He Peet,

Mijn neef zegt dat het 'ongewenst kruid' is, het 'onkruid' staat op een verkeerde plaats ;-)
Eh...tipje, gras verplaatsen?!
Ook fijn weekend, we zijn net terug van Charleston, morgen naar Cherokee.
gr Jackie

Petra zei

@ Jackie
Ja zo kan je het ook zien ;-)
Heel veel plezier in Cherokee!

Groetjes Petra

Ineke zei

Tsja, wat zal ik ervan zeggen, uit de verte heeft het wel wat, LOL.
Geen baby vogeltjes dit jaar?

gr, Ineke

Petra zei

Oh, dat crabgrass, verschrikkelijk! Jammer, dat je niets van dat bedrijf hoort.

Petra zei

Oh, dat crabgrass, verschrikkelijk! Jammer, dat je niets van dat bedrijf hoort.

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.