maandag 11 mei 2009

Soepeltjes

Vanavond zijn we weer wezen hardlopen. En in tegenstelling tot de vorige loopjes, was het vanavond ineens "maar" 12 graden! En dat loopt een heel stuk lekkerder dan 26 graden. Met de warmere temperaturen, doe ik toch wel 1 minuutje wandelen in lassen om het allemaal een beetje te laten afkoelen. Maar vanavond niet! Vanavond liep het soepeltjes! En liep zo waar een persoonlijk recordje ;-) En toen ik thuis kwam was ik niet doorweekt van die hitte. Ook niet geheel onbelangrijk. Het feit is wel dat deze avond echt een uitzondering is en dat we nu juist richting zomer gaan en ik dus nog wel een paar van die warme daagjes tegemoet kan gaan zien. Maar dit (soepele) loopje is wel weer even goed om gehad te hebben!

Ben inmiddels ook bijgekomen van al het bloemen gebeuren. Het was best even druk zo die vier daagjes. Van niets in eens naar 12 uur per dag aan de slag. Dus vandaag was eigenlijk wel lekker ;-) Maar ook vandaag stond er trouwens weer een soort van werk op het schema. Want behalve het achterstallig huishoudelijk werk, had ik ook een sollicitatie vandaag. Via een collega van Ron en 1 van de Nederlandse dames, werd ik op een customer service functie gewezen bij een bedrijf in Raleigh. Zij hadden via de mail de functie doorgekregen van de Nederlandse vereniging hier en hebben die weer aan mij door gemaild. Het bedrijf verleend via zijn website publisher diensten in Amerika, maar ook in Nederland. En zij zochten dus iemand die hier in de buurt woonde, maar ook Nederlands sprak en ervaring had in customer service en vertalen.

Vorige week donderdag had ik mijn cv-tje opgestuurd en vrijdags kreeg ik al gelijk een hele spontane reactie. Na wat heen en weer gemail hadden we vandaag om 2 uur afgesproken voor een interview bij het bedrijf. Dus om 2 uur stond ik bij het ontzettend modern aandoende nieuwe pand van het bedrijf aan de deur. Het is gevestigd in een oud pand, maar compleet gemoderniseerd en vlak bij NC-state University. Echt heel mooi om te zien van buiten, maar nog meer van binnen. Het zag er een beetje loftachtig uit. Heel anders dan wat ik me er van verwacht had. Heel modern en duidelijk anders dan wat hier gangbaar is in NC.

Als eerste had ik een gesprek met de personeels mevrouw. Zij vertelde me wat meer over het bedrijf. En verder was ze vooral geinteresseerd in mijn werkzaamheden bij Cymfony, waar ik vorig jaar gewerkt heb. Het was een goed gesprek en het werd mij ook allemaal wat duidelijker hoe en wat het bedrijf nou allemaal doet. Daarna was er een gesprek met de team manager en dat gesprek was heel leuk. Zij vertelde wat meer specifiekere dingen over mijn eventuele toekomstige taken. En ondanks dat de functie in beginsel een full-time baan zou moeten zijn, stonden ze wel open voor het feit dat ik part-time wilde werken. Wat voor mij best belangrijk is.

Afijn aan het eind van het gesprek kreeg ik nog een rondleiding door het mooie gebouw, met wel een aantal leuke details, zoals twee rode engelse telefooncellen, waaruit je je prive telefoongesprekken kon voeren als je wilde. De kantine, waar al het eten en drinken door het bedrijf werd aangeboden. En zo waren er nog wat meer snufjes. Het deed in ieder geval heel open aan. De kantoren hadden ook geen ramen, behalve dan de vergader ruimtes. Ik moet zeggen dat het me een hele leuke baan bij een heel leuk bedrijf lijkt, maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik het verdere verloop in moet schatten. Het is toch altijd afwachten hoe het bij het bedrijf overkwam. Ik zal moeten afwachten, zit niks anders op ;-)

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

elamrstel zei

Ik ga heel hard voor je duimen.... en goed van het lopen zeg, dat gaat als een speer, hahaha

p.s. heb je je al ingeschreven voor de NY marathon.....geintje hoor.

Miranda zei

He Petra, duidelijk alleen gewend aan het nederlandse weer, ondanks de 4 tropenjaren hier. Hihihi,kan je nagaan hoe makkelijk je daar zou lopen! Maar die baan in dat moderne gebouw, hmmm, klinkt goed en het werkt der ook vast erg lekker. Een soort thuisgevoel? Succes ermee en we horen ervan.

Bibi zei

Dat klinkt leuk, spannend hoor, ik duim voor je en hoop dat je de baan krijgt. Op jouw voorwaarden dan he?
Het heeft ook een erg europees gevoel zoals je dat kantoor omschrijft, ik ben benieuwd naar eventuele foto's;-)

Marchiena zei

Dat ziet er allemaal heel leuk uit wat je schrijft, super als het lukt. Ik ga heel hard voor je duimen.

Anoniem zei

Spannend weer! We gaan voor je duimen hoor!!!

Vind het nog steeds zo knap van je, je hardloopcarriere..

xx Mariet

Anna zei

Petra wat leuk , wel wat anders dan de bloemenschuur!!
Knap dat je het lopen zo vol houd, toppie!!
Gr. Toos

Anja zei

Ik zal heel hard voor je duimen!
Petje af dat je het hardlopen blijft volhouden!!

Kristel Holsbeek zei

Klinkt toch wel leuk en we horen het wel eens het zover is;-)

Annemiek zei

Dat klinkt leuk, hopelijk krijg je het baantje.

Ineke zei

Dat lijkt me een leuke baan, Petra.
Hopenlijk krijg je snel een positief bericht van hen.

gr, Ineke

Yvonne zei

Ook ik ga heel hard duimen Peet voor het leuke baantje!!

Anja L. zei

Dat klinkt als een leuke baan Petra!
Fijn dat ze niet meteen afwijzend waren toen je begon over parttime werken.
Wat goed trouwens dat het hardlopen zo lekker gaat. Ik vond het ook nooit zo lekker om in de warmte te lopen.
Ik ben trouwens wel geinteresseerd in het adres van die webwinkel voor de MBT schoenen.
Groetjes,
Anja L.

Petra zei

@ all
Bedankt voor het duimen. Ik heb nog niks gehoord, dus nog even doorduimen hoor ;-)

@ Elmarstel
Uhh... was dat niet 42 km??? ha ha ha Ik haal er net 5 ;-) Nog ff door oefenen!

@ Miranda & Bibi
Het voelde inderdaad Europeser aan. Misschien daarom, of omdat ze geen dresscode hadden ;-)

@ Anja
http://www.walkerswarehouse.com
Hier heb ik ze gekocht. Kijk bij de clearance en daar zul je zien dat het heel veel scheelt!

Groetjes Petra

marieke zei

Oh gaaf Petra!! Ik ga keihard vor je duimen dat je wordt aangenomen!!
En eh, super hoor dat hardlopen, echt knap!!! Dat het iedere keer steeds beter gaat, goed hoor!

Gr.Marieke

Cisca zei

Wat spannend! Ik hoop dat het lukt.
En part-time in de VS, als dat lukt, echt bijzonder hoor! Ik hoop het echt.