zondag 9 mei 2010

Garage sale en pics

Allereerst nog even de bloemenschuur. Ook vrijdag verliep een heel stuk beter. Zolang we maar alleen staan. Vrijdag morgen kwam er een vriendin van de bazin helpen en die had ruzie met haar man gehad. Nou ik heb het hele verhaal aangehoord. En eigenlijk ging het nergens over. Maarja het verhaal duurde bij elkaar iets van 40 minuten geloof ik. En in al die tijd werd er door bazin en buuf niet gewerkt. Geeft niet, maar we hadden wel nog een hele berg orders liggen. En dat gaf dus weer stress eenmaal weer aan het werk.

Gelukkig waren wel de bloemen bezorgd, want donderdag waren we door de bloemen heen. 's Middags kwam er nog een bezorger van bloemen en die had pioen rozen in de aanbieding. Gedurende de hele dag komen er bezorgers langs. Van vaste planten en van verse bloemen. Maar deze man is altijd wel aardig en maakt vaker een praatje. Dus hij vertelde van zijn pioenrozen aanbieding. Het schijnt dat dat bedrijf ze zelf kweekt. Nou vind ik pioenrozen altijd zooooo mooi. En heb 1 zielige in mijn tuin op het moment. Dus ik vertel dat ook tegen die man, dat ik er welgeteld 1 heb.

Komt hij twee tellen later terug met een bos pioenrozen. En bazin en ik mochten die bos samen delen. Leuk he? Maarja toen hij weg was heb ik wel gezegd dat als zij ze wilde verkopen, dat ze dat maar moest doen hoor. En dat ze zich niet verplicht hoefde te voelen om ze echt aan mij te geven. Maar wat verbaasde mij. Ze ging een vaas pakken en ik kreeg zowaar de hele bos pioenrozen van haar mee naar huis! Nou zeg! Nog leuker!!!

Photobucket

En zo heb ik nu mooie pioenrozen in huis! Goh word ik daar blij van zeg!

Zaterdag morgen was het vroeg op voor de garage sale. Vrijdag avond hadden we twee tafels in de garage gezet en daar alvast alle spullen op gelegd. Zodat we zaterdag morgen alleen de tafel naar buiten hoefden te dragen. En we deden dit om half zeven of zo. En toen stonden er al auto's in de straat te wachten. Nou die eerste uren liepen als een trein. We hebben echt heel veel verkocht.

Photobucket

De altijd zo rustige straat stond nu vol met auto's!

Photobucket

Photobucket

We hadden echt van alles en nog wat. Maar vooral veel keuken spulletjes die ik in de jaren verzameld had.

Photobucket

Photobucket

En ook nog wat computer spul hier en daar....

Photobucket

De buurtjes van de overkant hadden ook wat spulletjes bij ons neer gelegd en hun dochtertje kwam me helpen. Zelf had zij knuffel te koop. Voor een zeer prettig prijsje ;-)

Photobucket

Zo vroeg ze voor de kikker $ 20,- en voor de schildpad $ 10,-. En echt ze gingen niet voor minder weg! Er was een jongetje die $ 1,- bood voor de kikker, maar ze kon echt niet lager gaan dan $ 10,-. Dus er was geen deal. Na afloop van de garage sale gingen kikker en schilpad dan ook weer heel veilig mee naar huis ;-) Zo lief!

Bij elkaar hebben we voor $105,- verkocht! Heel wat vond ik zelf! Dat is mooi meegenomen.
Daarna hebben we in de tuin gezeten en rond 5 uur had ik afgesproken bij Liz. Haar dochter had prom night en ik zou er foto's gaan maken.



Ze was zo mooi, haar dochter Lindsey! Hartstikke leuk om te doen dit. Later kwamen er nog 4 setjes en ook daar heb ik foto's van gemaakt. Echt harstikke leuk!

Daarna snel weer naar huis, want om zes uur hadden we een feestje bij andere buurtjes. Zij werd 50. En daarom werd het een fifties party. Ik had mijn haar in een staart en een opgerolde spijkerbroek. En ron ook een opgerolde spijker broek met wit shirt. Vrij simpeltjes eigenlijk. Zeker vergeleken bij wat andere buurtjes aan hadden.

Photobucket

Photobucket

Er was ook een heel buffet met echt zalig eten. Gecatererd vanuit een plaatselijk restaurant.

Photobucket

Daarna werd de dansvloer geopend en kon er gedanst worden.

Photobucket

Ook werden de kadootjes geopend. De jarige wist niet dat het een fifties party zou zijn met allemaal toepasselijke kadootjes. Erg grappig. Zo kreeg ze bijv. een ouderwetse nacht japon uit een Victoria Secrets tasjes ;-)

Photobucket

Een druk weekendje dus... Maar vandaag zondag was het even bijkomen van het alles. En heb ik de foto's verder bewerkt. Even pauze van alle drukte van de afgelopen dagen!

Groetjes en alle moeders, en in het bijzonder die van ons, een fijne moederdag gewenst!

Petra

7 opmerkingen:

Marchiena zei

Wat een schitterende pioenrozen zeg,ze zullen wel een ereplaats gekregen hebben. Het is ook een van mijn favorieten. Leuk om te lezen dat het nu beter in de bloemenschuur gaat.

Toch lekker meegenomen die garageverkoop. Zo kom je toch nog op een leuke manier van alle overbodige dingen af.

Knap buurmeisje heb je, ze zal vast blij zijn met de foto's.

Dat jaren vijftig feest ziet er heel gezellig uit. Je hebt i.d.d. weer een heel druk maar ook een leuk weekend gehad:b

Anoniem zei

Petra het was een gezellige moederdag.

groetjes uit Barendrecht
nog 29 dagen :)

Anja zei

Wat lief dat je zomaar de hele bos mee naar huis kreeg, fijn dat het nu beter gaat in de bloemenschuur.
Mooie foto's heb je van je buurmeisje gemaakt.
Leuk die garagesale, wij hebben er een in Juni.

Ineke zei

Prachtige prom foto's heb je gemaakt zeg!
Heerlijk, zo'n garagesale, zo jammer dat dat in Nl nauwelijks gebeurt.

Kristel Holsbeek zei

hihi ben blij voor jou dat de Garage sale zo goed verlopen is...zoveel autos zo vroeg in de ochtend...;-)
Oh wat ben ik jaloers op jou, zo mooie pioenrozen...en ik ben blij voor jou dat het nu toch wat leuker is in de bloemenschuur, nu hopen dat het blijft duren...
weerom mooie fotos;-)

Anna zei

Wat een mooie pioenen, hier zijn er ook al maar knetter duur.
Ik doe het wel met pioentulpen.
Wat leuk die care sale, en nog leuk zakcentje verdiend.
Wat een mooie fotos van de buurtjes.

Annemiek zei

Aardig van die pioenrozen!
Ik vindt die garage sales wel leuk, en dat 50's feest ziet er ook leuk uit.