vrijdag 27 oktober 2006

Change of route

Gistermorgen zijn we met zijn drietjes koffie wezen drinken bij Helma en de Nederlandse vrouwen. Wat wel leuk was dat Helga haar neef ook nu bij haar is en zo zaten er ineens drie extra Nederlanders aan de koffie. Eugenie had voor mij de Senseo mee genomen die nu heel mooi staat te pronken hier. Omdat zij terug gaat naar NL en daar de stroom anders is heb ik haar Senseo geadopteerd. Volgende week is het dan echt de laatste keer koffie dat zij er bij is.
Na de koffie zijn we naar Crabtree Mall geweest, waar we geslaagd zijn voor een kadootje voor de zonen van Carin. Ga niet zeggen wat, want ik weet niet wie er allemaal mee leest ;-) Daarna weer naar huis want later hadden we met Ron op Knight's play afgesproken. Knight's Play is een golfbaan in Apex waar we zouden gaan afslaan. En natuurlijk Carin en Anneke ook.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Ziet er heel professioneel uit he? Voor Carin was het helemaal golfen met hindernissen, vooral omdat zij links is. En dan is het gevoel helemaal anders natuurlijk.

Photobucket - Video and Image Hosting

Na het afslaan natuurlijk ook putten en al snel kwam de midgetgolfervaring van de dames duidelijk naar voren. Dat ging helemaal niet slecht!

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Daarna zijn we gaan eten bij de Chinees en naar de Walmart en de Dollar Tree, want die hadden ze ook nog niet gezien. Afijn, na deze ook gezien te hebben weer op huis aan, waar ze zijn begonnen aan het inpakken van het geheel. En dat bleek te zijn gelukt zagen we de volgende morgen. Nog even samen lekker ontbijten en alles aan kant gemaakt. Daarna ging Anneke even met Ronald haar man Skypen en tijdens dit gesprek zagen we dat hun vlucht gecancelled was! Ojee.... Bellen naar United dus! Het was inmiddels 11.15 uur en na doorverbonden te worden en te wachten en wachten om daarna verbroken te worden besloten we om naar het vliegveld te gaan. Gelukkig hadden we die ochtend al de koffers in de auto gedaan. Alle koffers paste net in de auto. (ahum) 1 koffer op schoot moet kunnen toch? Dus we konden meteen naar het vliegveld. Daar aangekomen zagen we al snel dat er meerdere mensen omgeboekt moesten worden. Het bleek dat in Washington een aantal ganzen in 1 van de motoren terecht waren gekomen, dus daarom was de vlucht geannuleerd. Maar wat nu? Er ging nog 1 vlucht naar Washington om kwart voor 1 maar het was inmiddels kwart over 12. Die gingen ze niet meer redden. Uiteindelijk zijn ze omgeboekt van United airlines naar US Airways. En niet naar Washington maar naar Philadelphia. Van daaruit om 6 uur naar Amsterdam, met 1 uur overstaptijd. Klonk allemaal heel goed en zo vertrokken ze door de douane....

Photobucket - Video and Image Hosting

Het was een hele gezellige week met de meiden van de Wit geweest en we hebben ontzettend veel lol gehad ;-) En wij (en Ron's broer) zullen er zeker nog vaak aan terug denken, hi hi hi. Zojuist ging ik nog even kijken en zag dat het vertrek om half vier van hun vlucht uit Philadelphia verlaat was naar kwart over vier, wat inhield dat ze pas om tien over half zes landden. En dus hoogstwaarschijnlijk hun vlucht naar Amsterdam zouden gaan missen. Ik ben toen gaan bellen naar US Airways. En waar ik al bang voor was, was ook gebeurd. De vlucht naar Amsterdam hadden ze niet gehaald en ze waren omgeboekt naar Glasgow, Great Britain en van Glasgow uiteindelijk weer naar Amsterdam. Wat een toer zeg. In de tussentijd belde Ronald de man van Anneke dat ze gebeld hadden met hun mobieltje en dat ze inderdaad via Glasgow kwamen, maar dat daar de overstaptijd maar 15 minuten was. En dat is natuurlijk wel heel krap. De volgende vlucht ging daarna weer twee uur later en zo zou het waarschijnlijk kunnen zijn dat ze met die latere komen. Al met al een hele toer om naar huis te komen. En aan al die koffers, denken we helemaal nog maar even niet. Heb net even met ze via hun 06 gebeld en het zit ze niet mee. Ze schenen voor de gate in Philadelphia te hebben gestaan en ze mochten er niet meer in. Tegenwoordig is er een regel dat je 15 minuten voor vertrek bij de gate moet zijn anders mag je niet meer mee in het vliegtuig. Ik hoop dan ook echt dat de resterende vluchten voorspoedig gaan verlopen. Want het vliegtuig voor je neus te zien vertrekken is allerminst leuk.

Groetjes Petra

Petra zei

Jeetje, jeetje! Gelukkig hebben ze elkaar en nog wat extra tijd samen, zo (je moet toch naar de pluspunten kijken ;)). USAirways, ik ben er niet dol op, ze zijn onflexibel en slecht, als je het mij vraagt. Maar uiteindelijk is het enige belangrijke, dat ze weer veilig thuiskomen, natuurlijk! Zo te lezen was het een leuke tijd samen!

@ Kasaka
Ze hadden bij United in 1e instantie de vlucht en zij hebben ze omgeboekt naar US Airways. Inderdaad hopen wij ook deze ze snel weer lekker thuis zijn ;-) Voorlopig is het vliegtuig naar Glasgow op tijd vertrokken en komen ze volgens verwachting eerder aan. En gaan ze misschien wel de 1e aansluiting naar Amsterdam halen.

Anoniem zei

nou tjee nog ff voor het indutten naar je fotos gekeken en tjee kasaka is nog sneller dan ik ben hihi tis natuurlijk ook veel vroeger bij jullie hihi nou ze zijn onderweg maar hoe dat zien we nog wel ze kunnen je morgen gewoon bellen want als ze thuiskomen loop jij al weer boodschappen te doen hihi en zij zijn kapot morgen dus denk dat annie maandag nog een dagje vrij zal moeten nemen om bij te komen

nou peet nogmaals heel hartelijk dank en dan spreek ik je straks nog wel ff

dikke kus ronald

en kasaka ook zo een dikke kus he want met jou is al deze ellende begonnen hihi

bedankt dames

Anoniem zei

Oh, ik moest al diep zuchten toen ik je verhaal las..Echt, als het niet hoeft, nooooit met Us vliegen, wij hebben hier alleen maar ellende. Ik rij liever naar Washington en ga dan in een keer. Mijn zus had dezelfde vlucht vanaf Philadelphia en wij dachten al, dat ene uurtje overstappen redt ze nooit en idd ook overgeboekt via Manchester, wat een drama. Hetr is al zón eind. Jammer einde van een leuke vakantie.
ps Frank is ook linkshandig maar golft rechts. Je vriendin had ook linkshandige clubs kunnen vragen en aan de andere kant kunnen gaan staan. Maar als je maar lol hebt.
Groetjes uit DC

Anoniem zei

Wat een gedoe zeg!! Uiteindelijk zullen ze in Amsterdam aankomen en laten we het inderdaad niet hebben over de bagage die ze bij zich hebben!! Over de terugreis zal nog uitvoerig nagepraat worden, dit is al een belevenis op zich. Laten we het maar positief benaderen en de lollige kant hiervan inzien, ze kunnen nu zeggen waar ze overal geweest zijn al is het maar op het vliegveld hihi.

Kaar

Het was aan de verhalen te lezen dat jullie een hele leuke week gehad hebben :-))
Nu maar hopen dat ze na alle overboekingen de laatste overstap in Glasgow gehaald hebben.
En voor jullie een fijn weekend!!!

Anoniem zei

Voor alle meelezers: Ik heb me net gemeld dat we weer op het honk zijn, het is nu nog spannend wanneer de koffers komen, die waren gelocaliseerd in Dublin. Het grote voordeel was, dat we op elk vliegveld maar een lekker wijntje hebben genomen. Daarom toch wat kunnen tukken vannacht. Voor Petra en Ron:
Nogmaals ontzettend bedankt voor alle goede zorgen, gastvrijheid en plezier wat we de afgelopen week hebben gehad, we gaan eerst eens even alle indrukken (en geloof me dat zijn er velen) te verwerken. En doe de groeten aan je broer!!!
Een ontzettend dikke klapzoen, jullie zijn toppie!!!
groetjes, Anneke

Hoi Petra,
Via, via kwam ik je website tegen en het was grappig
om alle opwinding en verbazing over het wonen in Amerika telezen. Gek dat ik die gevoelens herinner maar na 15 jaar wonen in Amerika is alles gewoon.
Wel leuk om alles weer tezien door 'nieuwe' ogen!
Groetjes,
Tania

Anoniem zei

Na zo'n week gezelligheid zul je ze wel missen. Hoop voor hun dat de reis ondanks alles toch nog leuk verlopen is.

Wat een ellende, wat een reis.
Gelukkig dat jullie samen waren.
Ben benieuwd of de koffers goed arriveren.
Hoe lang hebben jullie er uiteindelijk over gedaan?