woensdag 4 oktober 2006

Zo.......

Nu dan eindelijk een berichtje ;-) Ben een poos bezig geweest met de foto's en niet te vergeten maandag met moeders en Ron naar de Niagara watervallen. Dinsdag geshopt en vandaag dierendag. Druk, druk, druk....., hi hi hi. Maar wat een heerlijke tijd hebben we gehad. De cruise was echt super! De boot, de excursies, het eten niet te vergeten, waren super. Echt heel leuk allemaal. We hebben zoveel gezien en gedaan. Dus het samenvatten kost wat tijd, maar laat ik bij het begin beginnen. Altijd het handigste, niet waar?
Donderdag avond zijn we naar Miami gevlogen en op het vliegveld stonden Ruud en Annemarie al op ons te wachten. Met zijn vieren zijn we de huurauto gaan ophalen en daarna door naar het hotel. Daar de koffers op de kamer gezet en bij Chili's wat gaan eten. De volgende morgen stond the Sawgrass Mills op het programma. Dit is een outletshop waar Ruud en Annemarie graag wilden gaan shoppen.

Photobucket - Video and Image Hosting

En dat is ze gelukt ;-) Wij hebben ons dit keer aardig ingehouden, voorheen was dat ook wel eens anders. De prijzen voor veel kleren e.d. schelen hier behoorlijk in prijs. Vooral bij de outlets. Dus daar hebben Ruud en Annemarie lekker van geprofiteerd.
Bij de Cheese cake factory hebben we wat gegeten. Ik verbaas me elke keer weer hoeveel keuze ze daar op de menukaart hebben. Echt zo veel. En alles wordt zo mooi gepresenteerd. Het is er ook altijd reuze druk. Hier in Raleigh bijna altijd en dus ook in Miami hebben we gemerkt.

Op de weg terug naar het hotel zijn we weer even langs geweest bij Jamba Juice. Daar maken ze echt de lekkerste Smoothies die ik ooit geproefd heb. Ruud en Annemarie vonden een "Jambaatje" ook erg lekker.
De auto viel bij Ron en Ruud heel goed in de smaak. En tot mijn verbazing vond ik de Hummer ook echt leuk van binnen. Had ook het rijden in zo'n ding heel anders voorgesteld eigenlijk. Maar hij was reuze comfortabel eigenlijk. Nou was het wel de kleinste versie "Hummert" dus misschien lag het daar aan ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Na deze shopdag, zaterdagmorgen richting Fort Lauderdale gereden. Terwijl we daar naar toe reden zagen we "hem" al liggen in de haven. De "Caribbean Princess". Jemig was ie groot! De auto geparkeerd en vanaf de kade aan de andere kant van Port Everglades hebben we naar de boot staan kijken....

We waren natuurlijk super benieuwd hoe de binnenkant er uit zou zien en vooral hoe de hut er uit zag. Maar het inschepen was pas om twaalf uur. Daarom door naar Fort Lauderdale zelf. Vlakbij het strand de auto geparkeerd en op een terrasje wat gedronken.

Daarna hebben Ron en Ruud ons afgezet bij de cruiseterminal en zijn zij de "Hummert" in gaan leveren bij Hertz op Fort Lauderdale airport. Met een busje van de autoverhuurbedrijven die op dit vliegveld zijn, werden zij weer naar de terminal gebracht. En inmiddels was het inschepen begonnen en doordat wij er al zaten stonden we vrij vooran. Maar het was duidelijk we waren niet alleen deze week. Op de Caribbean Princess kunnen 3100 mensen aan boord. En dat is geteld zonder de bemanning. Heel wat mensen dus. Het inschepen verliep aardig, al raakte de mevrouw achter de balie in een stress bij het zien van onze visa. Waarom weet ik niet, maar later bleek dat als zij de verantwoording zou nemen om ons door te laten, ze een boete van 6000,- zou kunnen krijgen als er iets niet goed zou blijken achter af. Dus moest er een hogere pief bij komen die wel de verantwoording aandurfde. Gelukkig zag die helemaal geen problemen en was de stress en consternatie van mevrouw achter balie voor niks geweest..... We mochten door.... Met zijn viertjes de boot op. Ruud en Annemarie zaten precies tegen over ons met hun hut en allebei hadden we een balkon, maar aan een andere kant van de boot. Het balkon was echt behoorlijk groot, vond ik zelf. Er stonden vier stoelen op en een tafeltje en nog een klein bijzet tafeltje. Helemaal niet verkeerd zeg! De badkamer was wat kleiner dan op de Carnival Glory, waar we twee jaar geleden op waren geweest. Maar alles netjes en zeer comfortabel. En vooral het balkon. Dat vond ik echt super. Dat je gewoon even lekker buiten kan staan uitwaaien of wat drinken. Ideaal.

Photobucket - Video and Image Hosting

Na het bewonderen van de hut natuurlijk verder met het bewonderen van de boot. We hoorden al omroepen voor de "rampenoefening". Dit gebeurt nog in de haven en moet je met je reddingsvest begeven naar een bepaalde plek op de boot. Heel stiekumpjes zijn we daaraan ontsnapt, gniffel, gniffel. Van onze vorige cruise hadden we geleerd, dat dan de boot daarna gelijk vertrekt en toen hebben we een heel stuk gemist van het wegvaren uit de haven. En dit keer dus niet. Ze waren trouwens ook een heel stuk minder streng dan bij Carnival, voor wat betreft deze "drill". Het weg varen was heel erg leuk en je kon heel mooi de stranden van Fort Lauderdale en Miami Beach zien vanaf de hoge boot.

Het leukste van de boot, vond ik wel de buiten bioscoop. Vooral 's avonds na het eten een leuke film kijken. Je kreeg dan een zakje popcorn en een dekentje. Zo leuk en relaxed! En we hebben dan ook een paar hele leuke films gezien van de week.

Moet zeggen dat ik het entertainment aan boord ook erg goed vond. Er waren meerdere stand-up comedians aan boord. Maar Steve Moris was heerlijk droog en lekker gewoon en zo ontzettend grappig. Hij trad op in de openingsshow in het grote theater en had later in de week ook zijn eigen show. Echt heel goed en wat moest ik lachen om hem. Ook was er een soort van "sing-a-long" pianist, genaamd Bert. En hij speelde zijn liedjes echt op een hele leuke manier. Heel grappig en je moest eigenlijk wel mee doen met de soort van opdrachtjes die hij gaf tijdens het zingen. Bovendien kon hij echt mega goed piano spelen en wist zoveel nummers uit zijn hoofd. Dat vindt ik altijd zo knap als iemand dat kan.
Tijdens de hele week hebben we heerlijk weer gehad. De zee leek wel een meer soms. En dat in september want rond die tijd kan het eigenlijk in de Caribbean behoorlijk spoken. Maar gelukkig niet deze laatste week van september. De temperatuur was steeds zo rond de 28 a 30 graden. Echt perfect gewoon. Wat dat betreft hebben we heel erg geboft.
Het eten aan boord was ook super en vooral heel veel.... Echt heeeeeel veeeeeeel eten. 's morgens, 's middags, 's avonds en 's nachts. Gewoon dus 24 uur door. Niet normaal meer. 's Morgens aten we meestal bij het buffet en 's avonds in de Coral dining room. Waar we een heel mooi tafeltje bij het raam hadden steeds.

Photobucket - Video and Image Hosting

Kortom het was een super boot. En.... natuurlijk een filmpje ;-)

De eerste dag zijn we naar het eilandje van de cruiseline geweest. Princess Cays heette dat. Met kleine bootjes werd je naar dit eiland gebracht, waar van alles te doen was.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Overal stonden ligbedjes en parasols. Ook waren er hangmatten en kon je er van alles huren voor op het water.

Photobucket - Video and Image Hosting

Het snorkelen was er super. Vooral 's morgens. Op het piertje werden de vissen wat gevoerd. En in de ochtend waren ze nog lekker hongerig denk ik. Later in de middag hadden zij hun buik al een stuk vol denk ik.

Rond het middag uur werd er op het eiland door de cruiseline een BBQ georganiseerd met hamburgers en hotdogs en heerlijk fruit. Helemaal niet verkeerd zeg!!! Dit was echt vakantie ;-)

Filmpje van Princess Cays.

De tweede dag was een dag op zee. We hebben lekker met een boekje op het dek gezeten en wat gezwommen. Even relaxen zeg maar. De boot was inmiddels op weg naar Jamaica waar we op dinsdagmorgen zijn aangekomen. Met een prachtig zonsopkomst.....

Photobucket - Video and Image Hosting

Hier was een pier waar we gewoon van de boot af konden lopen. We hadden op Jamaica een excursie geboekt met een soort van catamaran die eerst naar Dunn's river watervallen ging en daarna naar een strandje. De catamaran lag naast de pier en dus waren we al snel aan boord van de Cool cool runnings (genoemd naar het Jamaica bobslee team) met de Jamaicaanse vlag natuurlijk flink wapperend ;-)

Een aangemeerd bootje die zijn handelswaar aanbied. Niet alles aan boord was helemaal legaal volgens mij....

De watervallen waren heel mooi en ook erg hoog. Ron en Ruud hebben de waterval beklommen en Annemarie en ik hebben de trappen ernaast genomen. Het was wel een hele belevenis en nog best vermoeiend zo te zien.

Photobucket - Video and Image Hosting

Na de klim zijn we naar een strandje gevaren. Het verschil tussen arm en rijk werd op dit strand en eigenlijk op het eiland toch wel heel duidelijk. Het was een klein strandje en als vliegen boven een soep bleef de plaastelijke bevolking om de gasten heen hangen. Vragend of ik vlechtjes wilde, een ligbedje, misschien rum? En ga zo maar door. Ik voel me daarbij altijd wat opgelaten en niet erg op mijn gemak. Later toen we even de Ocho Rios ingingen bleek nog meer dat er veel armoede op het eiland is. Kinderen die om geld vragen en veel bedelende gehandicapte mensen. Het is ook best moeilijk denk ik voor de bevolking om een paar keer per week zo'n boot met van die, in hun ogen, rijke bootgangers te zien verschijnen.

De winkeltjes waren best leuk en op een soort van afgezet terrein, maar ik had het er best moeilijk mee om kindertjes langs de hekken te horen vragen om een dollar. Het is echt duidelijk dat het in de wereld niet helemaal eerlijk verdeeld is. Terwijl ik Jamaica echt qua natuur het mooiste eiland van de cruise vond, is vooral de benadering van de bevolking en het grote verschil in leven me het meest bij gebleven. Natuurlijk is Bob Marley en zijn muziek en spullen over al te vinden. Deze man is echt een held voor hen. En overal klinkt zijn muziek.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Wat mij ook opviel is dat gewoon iedereen in winkeltjes aan het dansen was. Verkoopsters en de plaatselijke bevolkig. Een zacht deuntje was al genoeg. Niet uitbundig, maar een beetje aan het wiegen en meezingen. Ik had wel het idee dat het vrolijke mensen zijn. Ze leven een heel ander leven dan dat wij gewoon zijn, denk ik. En begrijp het "Yeahman" nu wat beter. "Don't worry, be happy". Dat hebben ze heel erg sterk over zich. Al met al een hele ervaring, Jamaica ;-)

Ook van Jamaica een filmpje....

Dit is het even voor vandaag, morgen vervolg cruise en Niagara watervallen ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Wat was de boot groot zeg, zijn jullie niet een keertje verdwaald?? Lijkt me een aardige puzzel hoor om je weg te vinden. Jullie hebben weer een geweldige vakantie achter de rug. Mooie witte stranden en een blauwe lucht, om jaloers op te worden. We hebben weer een aardig indruk gekregen hoe jullie het gehad hebben, helemaal super.

Groetjes Kaar

oh, oh, oooohh, wat geweldig! Prachtige foto's. Ontzettend leuk om te lezen hoe het nu precies gaat op zo'n cruise schip.

Anoniem zei

In 1 woord geweldig, wat hebben jullie een heerlijke week gehad.
Lekker om weer je belevenissen te lezen.
Met smart wachtend op deel 2
Fantastische foto's en filmpjes

Erna

Anoniem zei

ben blij dat ik weer wat lees. heb dat heel erg gemist. wat een droom reis. en zulke mooie foto's .net ancicht kaarten. en wat een grote boot. en zo prachtig balkon. en die auto vond ik het einde. hoe gaat het met je moeder. die moet jammer genoeg .weer af tellen he. terug naar het kikker landje. die zal stacy en connor .dan wel weer heel erg gaan missen. nu jullie allemaal de groetjes van hier. je schoonmoeder.

Heb je reisverslag even snel gelezen, ziet er allemaal geweldig uit!!! Vanavond nog lekker even op mijn gemak meegenieten van jullie avonturen ;-))
Groetjes Yvonne

Hoi
Welkom thuis. Ik had van Annemarie al het een en ander gehoord van jullie trip. Het ziet er echt fantastisch uit allemaal .Ik had altijd gezegd dat ik na een cruise het wel gezien had maar nu ik dit weer lees en zie krijg ik toch ook wel weer zin zeg. Wat een schitterend gebied ook. Wel zielig ja al die kinderen. Maar van de toeristen moeten ze het weer hebben. Groetjes aan Ron en je moeder. Doei Ingrid V

Larissa zei

WAUW!!Wat een súper boot zeg! Ik kijk m'n ogen uit!! En niet alleen de boot is super, maar ook het uitzicht. Echt fantastisch zeg, die branden, zee, blauwe lucht, steden, etc! Ik wil ooit ook wel zo'n cruise maken! Die bioscoop is trouwens ook echt super! En natuurlijk ook geweldig om die zons op - en ondergangen te zien! Haha ik kan nog wel een uur door gaan over hoe super het er allemaal wel niet uitziet.

Kan niet wachten op deel 2!!

ahum, correctie: 'branden' moet uiteraard 'stranden' zijn;)

Anoniem zei

hehe eindelijk weer leesvoer, ik was al "vreemd" gegaan in de tussentijd maar dat heeft wel weer een leuk staartje maar dat hoor je allemaal nog. Meid wat hebben jullie een leuke week achter de rug zeg. En wat een indrukken allemaal. Je zult vast nog meer foto's hebben die zie ik hopelijk snel met bijbehorende verhalen. Ik heb ondertussen ook nog bijgeklept met je moeder. Wat leuk dat jullie ook nog op stap zijn geweest. Nou geniet er nog even van dat ze er is. Ik spreek je gauw, groetjes uit Soesterberg

Wauw wat een foto's zeg!! Echt super jullie reis!! Kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben!!!

Witte parelstranden, blauwe zee, eilandjes, cruiseship, jeetje, wat wil je nog meer?

Ben heel benieuwd naar de rest van je verslag!!

Anoniem zei

Goh zo een groot cinemascherm;-)) Leuk reisverslag. Wij zijn zelf op huwelijksreis geweest naar Jamaica. Idd een land met grote verschillen arm en rijk. Waarom hebben jullie die waterval niet gedaan is heel tof om te doen!!!!!