vrijdag 6 oktober 2006

Nu nog even verder....

Nou nog even verder met de gebeurtenissen van de week. Dinsdag hebben mijn moeder en ik lekker geshopt en 's avonds was het etentje voor Eugenie. We hadden om half zeven afgesproken. Eugenie gaat in November weer voor goed terug naar NL, dus het was een afscheidetentje. Alle dames hadden wat op een a4-tje geknutseld en dat had Helga ingebonden en zo was er een leuk boek ontstaan. Daarbij nog wat andere leuk kadootjes, zoals de regenponcho's voor in NL en een vogelhuisje met als dak een North Carolina kentekenplaat. Het was reuze gezellig zo met zijn allen. Vindt het heel jammer dat ze al zo snel al weer naar Nederland gaat. Maar we houden vast nog wel contact!

Photobucket - Video and Image Hosting

Woensdag was dierendag! Dus hondjesdag in ons geval. In de morgen zijn we naar Fearrington gereden. Dit is een klein dorpachtig pleintje, met gezellige winkeltjes. Niet groot, maar wel leuk.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Maar voor de hondjes was het belangrijkste dat je op de weg naar Fearrington langs Jordan Lake komt. Waar zij natuurlijk in gezwommen hebben ;-) Dinsdag had ik al versvleesvoer bij Wholefoods voor ze gehaald. En als het hoogtepunt van de dierendag, de meegesmokkelde kluiven van Audrey uit NL. Die waren toch wel het aller lekkerste! Zo kan je dag als hond niet meer stuk.
Woensdag zijn mijn moeder en ik naar Wilmington gegaan. Toen we bijna in Wilmington waren waren er wegwerkzaamheden en was de maximum snelheid op de weg van 55 mile. Nou hebben wij zo'n radar detector in de auto en dat is ook helemaal legaal in North Carolina. En dat apparaat ging in eens enorm af. En even daarna zag ik een politie wagen aan de kant die de snelheid aan het controleren was. Ik weet dus zeker dat ik niet harder dan 55 reed op dat moment, vooral omdat dat apparaat ook aan het piepen was. Maar ik keek in mijn spiegeltje en zag dat de zwarte auto achter me met grote snelheid op mij afkwam. Ojee, dacht ik, die is het haasje. En ja hoor even erna gingen de sirenes van de patrouille auto aan en in volle vaart kwam hij de weg op. Maar de zwarte wagen achter me slaat ineens af. Er was daar een afrit op de snelweg. Maar de politiewagen loeide lekker door en kwam achter mij aan. Huh???? Ikke...? De koplampen van de politie wagen werden steeds groter in mijn spiegeltje. Dus aan de kant maar. Had mijn rijbewijs en verzekeringspapieren al gepakt, maar was echt helemaal verbouwereerd dat ik werd aangehouden. In mijn spiegeltje zag ik dat het een enorme politieagent was. Niet dat dat uit moet maken, maar de man had denk ik een nek van 30 cm breed en gezicht op oorlog zeg maar. Ik had mijn raampje al open en mijn handen op het stuur. Zo had ik dat geleerd ;-) Hij liep op de auto af en kwam naast de wagen staan. "Morning Ma'am", you were speeding!, waren zijn eerste woorden. Even twijfelde ik of ik tegen hem in kon gaan, maar ik was zo boos. Ik was helemaal niet aan het "speeden". Die man die achter me reed, die andere zwarte auto was aan het speeden geweest. Maar leg dat maar es uit. Lekker zeg, heb ik weer! Een dubbelziende politieagent. Toch wilde ik duidelijk maken dat ik echt 55 reed en die andere zwarte auto te hard reed. En zoiets vertelde ik hem. Even was hij stil en zei toen, jullie waren allebei aan het "speeden". Fijn dacht ik, hij was het niet met me eens. Wat nu? Ik hield verder maar wijselijk mijn mond. Veel discussie is niet mogelijk met Amerikaanse agenten en ik wilde hem zeker niet boos maken. "Waar gaat u naar toe?", vroeg hij allerminst vriendelijk. "Naar het strand met mijn moeder en de hondjes". En op 1 of andere manier klonk dat ineens zo kinderlijk, hi hihi. Maar was wel de waarheid. "Waar kom je vandaan?", vroeg hij daarna nog onvriendelijker. "Nederland, meneer", zei ik. Maar dat bedoelde hij niet. Hij wilde weten waar ik woonde. Dus ik vertelde hem mijn woonplaats daarna. Miste nog net de spotlight bij zijn vragen, maar het was een echt verhoor. "License and registration please", riep hij als of ik boef nr. 1 was. Maar op die vraag was ik voorbereid, want die had ik al in mijn hand. En hij liep met mijn rijbewijs en verzekeringspapieren terug naar zijn auto. Het duurde gelukkig niet zo lang eer hij terug kwam. Ik zag hem zijn hoed weer op doen in de auto en met ferme passen kwam hij weer naast mijn auto staan. "Ma'am, I'll let you go with a verbal warning!!! But no more speeding Ma'am." "Ok sir", zei ik. Dus ik kreeg een waarschuwing, maar geen bekeuring. Ik was allang blij, maar eerlijk vond ik het echt niet. Vraag me dan ook af of ze met z'n radargun ook het kenteken registreren. Want met een beetje pech was ik het haasje geweest en niet die andere zwarte wagen achter me die op slinkse wijze ineens de weg afging. Afijn met een diepe zucht toch weer verder richting Wilmington. Ook weer meegemaakt. Eerst naar de Riverwalk. Waar je de Marine boot USS North Carolina goed ziet en de riverboat. Langs de Riverwalk zitten leuke winkeltjes en terrasjes. Het was nog vroeg dus de meeste terrasjes waren nog leeg, maar kan me voorstellen dat dit een heel gezellig plekje is.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Daarna zijn we een stukje doorgereden en een rustig stuk strand opgezocht, zodat de hondjes even lekker konden rennen en plonsen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Kom nou ......?

Photobucket - Video and Image Hosting

Waarom kom je nou niet???

Photobucket - Video and Image Hosting

Ben je nu al klaar met dat flitsding. Het is namelijk de bedoeling dat je met wat gaat gooien vrouw. Zodat wij dat kunnen gaan pakken, snappie?

Photobucket - Video and Image Hosting

Kom jij dan? Voel maar het water is heerlijk!

Photobucket - Video and Image Hosting

Zooo dat was even lekker... Nu even bij komen in de schaduw.

Het weer was heerlijk gisteren. Heerlijk zonnetje en zo'n 27 graden. Lekker even genieten dus!! Op de terugweg naar huis nog even bij een pompoenenboer gestopt die je nu op veel plekken langs de weg ziet. Er lagen ook hele grote. De grootste die ik zag moest 50,- dollar kosten. Heel wat vond ik zelf eigenlijk. Maar een fotootje er van is ook leuk toch?

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Vandaag begon de dag al vroeg. Ron die ging naar zijn werk en niet lang erna was hij al weer thuis. Ik was nog een beetje slaperig en snapte het niet helemaal. Maar er was dus een grote brand geweest bij een chemisch vuilverwerkings- en opslagbedrijf in Apex. En daardoor waren alle wegen die naar Ron's werk gaan afgesloten. Dus toen was hij weer thuis. Wij hadden van dit alles nog niks gehoord, maar het bleek dat de brand al de avond ervoor begonnen was. Er zijn in Apex 17.000 mensen geevacueerd, dus al met al geen klein brandje. Ron hoorde op de radio nog een interview met een collega van hem. Hij woont in het geevacueerde gebied en was dus op een school op dat moment. Bij de brand was waarschijnlijk ook een chloor wolk ontstaan en daarom de evacuaties.



Wij wonen ten zuiden van het bovenstaande kaartje. De hele dag was de brand te volgen op tv en de hele dag zijn de wegen afgesloten geweest. Het was nog even spannend, want er kwam slecht weer aan en de wind zou gaan draaien, wat zou betekenen dat het wellicht onze kant op zou komen waaien. Maar inmiddels was het ook gaan regenen waardoor dat gevaar geweken was. Het jammere was dat het vandaag mijn moeders laatste dag hier is en die dag hadden we graag willen vullen met shoppen. We zijn wel even naar de Walmart geweest en nog naar de Dollar tree, maar toch een beetje in de buurt. Bovendien was het heel druk op de weg vanwege de afzettingen. Dus een ander daagje dan gepland. De tijd is omgevlogen! Dalijk gaan we nog even met zijn drietjes lekker uit eten. Nog even een mooie afsluiter van een hele leuk tijd!

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Anoniem zei

HOI Ron en Petra, het zag er weer toppie uit.
Als ik dat zo zag krijg ik wel weer zin in een cruise!
Maar eerst naar jullie dat schiet op.
De pompoenen zie er goed uit wel erg duuuuur!
Groetjes Toos

Anoniem zei

Net terug van vakantie en dan willen ze je al bijna pakken voor te hard rijden, je vraagt je toch af of die agent wel bij de juiste opticien zit.......
De boys hebben zich in ieder geval lekker uit kunnen leven op het strand en dat maakt je dag weer helemaal goed toch :-))
Wat een kanjers van pompoenen zeg, wel een beetje duur inderdaad, volgens mij kan je ze ook niet zomaar meenemen in de auto, moet je er een aparte aanhanger voor hebben:-))
Alvast een fijn weekend en voor moeders een goede terugreis!!!

Anoniem zei

Heee luitjes,

Wat een belevenissen weer allemaal en wat heerlijk, dat we mee mogen leven. Wat ontzettend fijn, dat je dit allemaal kunt zien en doen. Dit pakken ze je nooit meer af. En wat leuk voor je moeder dat je dit weer als "bedankje" had bedacht. Daar kan ze weer even mee verder. Zo zie je maar weer dat die lange benen toch ergens goed voor zijn. Vaak zitten ze in de weg maar komen nu van pas als er wat chinees blauwe smurfen voor je voeten lopen, waar komen jullie toch vandaan....
Heerlijk, dat we weer bijgelezen zijn en Jordy heeft t adres van de princess organisatie opgeslagen in zijn favorieten, daar wil hij wel werken als kok. En dan het liefst de BBQ verzorgen op hun eiland. Groetjes vanuit een erg miezerig en nat NL.
PS je moeder kan haar smurfenjasje inpakken want het beloofd zondag droog te zijn.

Marcel zei

Eindelijk weer eens je blog gelezen. Wat een hoop vakantieverhalen. Je zit ons wel lekker te maken, hoor. Enne, die politieman had jou wellicht al geklokt voordat je detector begon te piepen. De radarsystemen die ze hier gebruiken werken heel anders. Ze klokken je al lang voordat je hun patrol car passeert. Ik spreek uit ervaring. Jaren geleden reed ik 94 waar 70 miles was toegestaan in de buurt van New Orleans. Ook ik kwam toen weg met een waarschuwing; hij had vermoedelijk geen zin in gedoe met een toerist. Dat was dus boffen voor mij, want met 24 miles te snel heb je anders een fors probleem (voorkomen bij de rechtbank en zo).

Anoniem zei

He Petra, Wat heb je snel een update gemaakt en gelijk met zoveel prachtige foto's. Geweldig die cruise, lijkt me erg leuk maar niet handig met kleine kinderen denk ik. En die watervallen bekijken, dat is nog eens een leuk bedankje aan je moeder. Prachtige foto's en ook weer erg aanlokkelijk om heen te gaan. Ja, hier beneden zijn ze een stuk strenger op de weg..;-)Daar ben ik ook altijd zo bang voor als ze maar niet aanhouden..ik rij hier gewoon op een Nl rijbewijs omdat ik mijn USA niet kan halen zonder SS nummer (wordt aan mij niet verstrekt)Gelukkig kreeg je alleen een waarschuwing.. Volgende keer nog iets lager, dan kun je de honden hier op het strand laten rennen en een hollands bakkie komen doen!
Nogmaals, hele leuke update met prachtige foto's
Groetjes

Nel zei

Net even bijgelezen. Wat een fantastische cruise was dat zeg, ik zou zo gaan boeken. Wat leuk dat jullie zomaar zijn gaan vliegen voor een dagje naar Niagara, maar ik denk dat de tijd die je kwijt bent om te rijden + de benzinekosten niet opwegen tegen de kosten van een vlucht.
Je moeder kan met recht terugkijken op een wel heel gezellig bezoek.

nicky zei

Hi Petra, blij dat jullie ook net buiten de evacuatie-zone wonen. Wat een gedoe, niet, gistern? Ik vraag me af of dat nog een staartje zal krijgen... en of het bedrijf voor alle gemaakte kosten zal opdraaien. Hopelijks wel, anders merken we het volgend jaar wel in onze belastingen

Larissa zei

Aaah Wilmington!! I love Wilmington! Daar ben ik ook geweest! Ook precies bij die Riverwalk! Ik heb die foto's alleen nog niet geplaatst op de site van m'n vakantie in NC, dus vandaar dat je ze ook nog niet gezien hebt. Toen wij er waren was het best druk, en was er ook een soort marktje daar met kraampjes met art en sieraden, enzo!

Annemiek zei

Wat een avonturen zeg. Gelukkig kwam je er met een waarschuwing vanaf. Niet leuk om die zwaailichten in je spiegel te zien
In Wilmington zijn we ook een keer geweest, naar het battleship en het strand. Lang geleden!

Petra zei

@ Toos
Nog maar een paar weekjes nu hoor ;-)

@ Yvonne
Denk dat hij Theo heette ;-)

@ Anneke
Heb de mail binnen hoor. We contacten nog volgend weekend!

@ Marcel
Nou ik was er in ieder geval niet blij. Wel met de afloop hoor.

@ Patricia
Nou dat bleek maar weer. Ik heb daarna ook ontzettend veel politie gezien. Echt heel veel. Vooral op de weg naar downtown Wilmington.

@ Wendy
Inderdaad met een hoofdletter G. (en nog vetgedrukt ook ;-) )

@ Nel
En wij ook ;-)

@ Dulle Griet
Nou gelukkig is alles goed afgelopen. Maar denk inderdaad dat er heel veel kosten zijn gemaakt. Al die mensen uit huis en ergens anders heen. En al de bedrijven die aan de 55 zitten hadden die vrijdag geen klandizie vanwege de afzetting. Geen goede dag voor Apex inderdaad. Heb het gevoel dat we er nog veel van gaan horen de komende weken op het nieuws.

@ Larissa
Leuk dat je nu zoveel dingetjes herkend he? Jullie hebben ook best veel gezien en gedaan die weken dat jullie in NC waren.

@ Annemiek
En ik maar denken, zijn die zwaailichten nou voor mij? hi hi hi.

Groetjes Petra



@

Anoniem zei

Ja, ook wij hebben hier een jaartje geleden 'a friendly warning' gekregen (we reden 38 miles ipv 30 miles). Het is toch effen schrikken, he!

@ Patricia : ook ik heb geen SSN (soc sec nr), maar heb wel een driver's license. Je kan dat wel degelijk verkrijgen, hoor, zonder SSN. Ik denk zelfs dat je er goed aan doet om het zo snel mogelijk te halen, want je mag slechts 3 maand met een buitenlands rijbewijs rondrijden in de USA. En dat zou je wel eens duur komen te staan als een agent hierbij uitkomt...

Groetjes,