donderdag 16 oktober 2008

New York, New York

Gisteren zijn we 's morgens heel vroeg met het eerste vliegtuig die die dag vertrok, naar New York gevlogen.

Photobucket

Om kwart over zes vertrok het vliegtuig, dus vroeg uit bed voor ons. Het vliegtuig vertrok netjes op tijd en tijdens de vlucht zagen we de zon op komen.

Een kwartier eerder dan gepland landden we op JFK. En om kwart over 8 zaten we al in de taxi richting Manhattan.

Als eerste stond Rockefeller Plaza in de planning. Dus daar zijn we uit de taxi gestapt. Het ijsbaantje was er ook al weer en er werd zo vroeg zelfs al geschaatst.

Photobucket

Daarna zijn we naar "Top of the Rock" gegaan.

Je gaat hier met de lift naar de 68e verdieping en daar is een soort terras waar je over heel Manhattan kan kijken! Het was er zo vroeg helemaal nog niet druk, dus geen wachtrijen en we konden met de eerste de beste lift zo naar boven! En wat een uitzicht!

Echt prachtig het uitzicht over Central Park!

Photobucket

En aan de andere kant het uitzicht over Manhattan met het boven alles uitstekende Empire State Building.

Na Top of the Rock zijn we naar het Waldorf Astoria hotel op Park Avenue gegaan. Daar loopt op het ogenblik een vriend van Ron's nicht stage.

Helaas had hij geen dienst die ochtend, dus zijn we elkaar net mis gelopen, maar het was in ieder geval al leuk de lobby van het hotel te zien. Wat een pracht en praal!

Photobucket

Daarna zijn we via Park Avenue en Fifth Avenue richting Central Park gelopen.

Park Avenue

1 van de vele winkels op Fifth Avenue

Photobucket
En Trump Tower van Donald Trump!

Begin van Central Park, met op de achtergrond de enorme gebouwen.

Een van de bewoners van Central Park, die zijn buit van die dag maar alvast in zijn mond had gestopt.

Photobucket
Eerste korte stop bij Wollman Rink in Central Park. Wollman Rink is een ijsbaan, maar die was nog niet open. Van daar uit zijn we via Broadway naar de Mini Dealer van Manhattan gelopen. Toevallig was in het zelfde gebouw ook de BMW motorcycle dealer, dus twee vliegen in 1 klap.

Toen we vertelden dat Erna ook een Mini heeft in Nederland, ging de verkoper een tasje met "Goodies" voor haar pakken. Met daarin een heel leuk Mini t-shirt! Echt onwijs aardig.

Daarna hebben we nog even geneuzeld in het winkeltje dat er bij was.

Photobucket

Toen op naar de motor afdeling.

Elke BMW dealer heeft een t-shirt met eigen logo. We kwamen daar achter in Oregon in het voorjaar. En ook deze dealer had zo'n shirt. Dus ook dit "Manhattan" T-shirt kan bij de verzameling ;-) Bij de BMW dealer zijn we in een taxi gestapt richting Times Square. Het eerste stuk ging goed, maar toen we dichter bij Times Square kwamen begon net een beetje lunch tijd en was het mega druk overal. Dus zijn we uitgestapt en hebben we het laatste stukje gelopen.

Het stond er echt helemaal vast en dus het lopen ging veel sneller dan in de taxi. En zo stonden we op Times Square!

Photobucket

En het was er mega druk!!!

En ook de Naked Cowboy was er vandaag....

Hard Rock Cafe

M&M's World

En voor TGI Friday's is een webcam en daar hebben we even naar Ron in Nederland gezwaaid. We hadden hem gesms-ed dat we er stonden en zo kon hij gewoon thuis ons zien op Times Square.

Zo grappig dat dat kan! Techniek staat voor niks.... Hierna zijn we een stukje richting het zuiden gelopen en daar waar het wat rustiger was een taxi genomen richting The Staten Island Ferry. We kwamen er net voor enen aan en konden zo op de boot van 1 uur mee. Het mooie van deze ferry is dat hij 1. een mooi uitzicht geeft over de skyline vanaf het water. 2. Langs het vrijheidsbeeld vaart en 3. helemaal gratis is!!! Toppie dus!

Vertrek van de pier.

Vrijheids Beeld

Even lekker in het zonnetje van het uitzicht genieten....

Photobucket

Toen we in Staten Island aankwamen moesten we over stappen op een andere ferry en moesten we een half uur wachten. Maar daarna konden we weer mee richting Manhattan.

Accent foto op blauw, de rest in Zwart/wit..

Toen we weer aangekomen waren op Manhattan, stond er precies voor ons bij die uitgang een taxi te wachten en die hebben we genomen, richting China Town. Zo raar om ineens in een gebied te lopen waar ook de meeste mensen die je op straat ziet Chinezen zijn en alles gewoon in het Chinees wordt aangegeven. Heel apart!

Photobucket

Er was zelfs een Chinese dollar store.

Op een pleintje in Chinatown, zaten veel mensen te kaarten.

En er was zelfs een schoenenmaker. Die zijn hele "winkel" op de grond had uitgestald.... De beste man zou hier goede zaken kunnen doen, want hier in onze omgeving heb ik nog geen schoenenmaker ontdekt.

Photobucket

Ook vielen me hier alle brandtrappen aan de gebouwen zo op....

Garnalen en vis in overvloed hier!

En veel winkeltjes die zo ongeveer, 1 meter breed en 3 meter diep zijn. In China town, kan je van allerhande "nep" artikelen kopen. Van zonnebrillen van Dolce & Gabana, Coco Chanel en noem maar op. En zo werden we ook benaderd door verschillende mensen of we handtasjes wilde van Gucci en Louis Vutton.... Nou had ik van een buurvrouw hier uit de wijk al een heel verhaal gehoord, dat ze je dan mee nemen naar achter kamertje in een winkel. Maar had eigenlijk niet verwacht dat dat echt zo ging... Maar wel dus, we werden al vrij snel aangesproken.... Nou hadden wij geen behoefte aan een tas, maar Ron had wel interesse in een heel leuk horloge. We zijn niet naar een achterkamertje meegenomen, maar van uit een broek- en jaszakken kwamen allerlei horloges ineens..... Het had zo een scene uit CSI kunnen zijn. Afijn weer een ervaring rijker ;-)
Daarna zijn we doorgelopen naar Little Italy. Het was inmiddels half vier en alle terrasjes zaten daar vol. Geweldig om zo naar een ander "land" te kunnen lopen.

Photobucket

Rond kwart over vier wilden we weer een taxi nemen richting het vliegveld. Maar veel wilden die rit niet aannemen. Ze waren off-duty of geen zin om naar JFK te gaan. Maar na de vierde taxi, kwam nummer 5 en gelukkig wilde hij ons wel in de spits naar het vliegveld brengen. En om kwart over 5 waren we weer op JFK. Weer door de douane en hebben we daar weer wat gegeten. Het was een zeeeeer indrukwekkende, maar o zo leuk daagje!!! Om half tien waren we dan ook weer helemaal thuis en bij de hondjes. En ook die waren gelukkig goed verzorgd door Alison, de buurvrouw.
En...., kon ik weer gewoon in mijn eigenste bedje slapen ;-)

Voor de liefhebbers ook nog wat "bewegende beelden".

Groetjes Petra

Karin zei

Mijn hemel Petra wat een dag! Al dat gezien te hebben in zo'n korte tijd. Maar het is inderdaad een geweldige stad. We vinden het dan ook heerlijk om er zo dichtbij te wonen.

groetjes uit New Jersey,
Karin

Anja zei

Wat een geweldig dagje New York, jullie hebben echt veel gezien en gedaan!!

Ineke zei

Geweldig, zo'n dagje naar New York en wat leuke web-cam foto!

gr, Ineke

Jasmino zei

Ha, geweldig zeg, zo'n dagje New York. In Nederland ga je vanuit de provincie misschien wel eens een dagje naar Amsterdam, met de trein (ook een hele belevenis, aangezien die meestal niet op tijd rijden), maar met het vliegtuig op deze manier is wel heel decadent. Heerlijk!

Kristel Holsbeek zei

Oh ja laat ons eventjes het vliegtuig pakken en een dagje in NY spenderen!!! Super gewoon!!! Heel veel gezien en prachtige fotos!!

Hoi
Leuke dag gehad zeg en heel veel gedaan. Mooi weer ook. Jammer dat jj niet in het hotel was. Bedankt voor de fotos. Groetjes Ingrid

KICKEN !!!
Super gave foto's zeg. Het blijft een zeer imposante stad dat New York. Geweldig. Wat zullen jullie genoten hebben. Wel een drukkig dagje denk ik.....

Goed week-end

Edwin

Anoniem zei

wat een harstikke leuke dag zeg, ik zou bijna jaloers worden....hahaha.
dat uitzicht wat je dan hebt en of het nou vanaf een wolkenkrabber of het water of het park is, alles is mooi, lijkt me idd een fantastische stad.

Jeetje wat een moordend tempo zeg. Wat hebben jullie ontzettend veel gezien. De foto's zijn weer super!!

Marchiena

Anoniem zei

Leuk te lezen hoe jullie je in NY hebben vermaakt. Leo en ik zijn net terug uit Californie en hebben net als jullie gevlogen met Delta. Wij vonden het een geweldige belevenis en zouden zo terug willen.

Nog veel gezeligheid gewenst met Erna. Staat er nog iets speciaals in de planning?

Gr. Liesbeth

Super! :-)

Tjonge, ik val ook van mijn stoel. Zovéél New York in zo'n korte tijd!

Volgens mij hebben wij daar drie dagen over gedaan vorig jaar!

Geweldig, zo'n dagje uit!

Monique

Petra zei

Wat een heerlijke stad is het toch! Het was erg leuk Anneke en Ron en de "kinderen" (zoals Anneke ze noemt) hier te hebben!

Unknown zei

Goh, wat hebben jullie veel gezien in 1 dag!!!! Ongelooflijk! Ik ben stikjaloers... Wij zijn er nooit geraakt en nu zitten we alweer in Europa!

Maar dank zij je mooie foto's geniet ik toch even mee!

Hey ladies,

Wat hebben jullie een heerlijk dagje New York gedaan!! Super!
Ik had er ook wel willen lopen!

Veel plezier nog!

Gr Rianne.

Anoniem zei

Met een beetje mazzel zijn jullie mijn kereltje nog tegen gekomen. Ook die heeft gsiteren zo'n beetje al deze plekken bezocht.. Grappig..

Gr petra

Annemiek zei

Leuk z'n dagje New York! Wel een flitsbezoek!