zaterdag 30 mei 2009

Daytona + Cocoa Beach

Vanmorgen zijn we dan uit St. Augustine vertrokken en richting Daytona gereden. Het eerste stuk nog over de I95. Maar dat is nou niet echt mijn favoriete weg. Je ziet er niet zoveel en het is 1 lange weg. Dus na een half uur rijden hebben we de I95 verlaten richting Ormond Beach. We kwamen op een scenic trail terecht en die was wel erg mooi. Met weer van die oude bomen en spaans mos. Maar dit keer ook met palmbomen.

Photobucket

Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we een stukje met de hondjes over het strand gewandeld.

Toen via de highway 1 door gereden naar Daytona. Waar we dus het auto strand op zijn gegaan. Er zijn verschillende strand opgangen en het kost $ 5,-. Het is zeker iets bijzonders vind ik. Hebben daar nog wat gedronken en genoten van het uitzicht. Goh...., het leek wel vakantie ;-)

Toen zijn we naar de BMW motordealer gegaan in Daytona, want Ron wilde weer graag een t-shirtje scoren van die dealer. Zoals ik al eens eerder schreef, heeft elke BMW motor dealer in Amerika zijn eigen t-shirt. En inmiddels heeft Ron er al een aantal. En Daytona hoorde er natuurlijk ook bij.

Photobucket

Daarna door naar Daytona Nascar race track. We waren daar al eens eerder geweest, jaren terug. Toen was er de dag erna een race en hebben we destijds de trainingen gezien. Dit keer was alles dicht en was er niet zo heel veel te beleven, behalve de 3D animatie en het winkeltje.

Vanaf de racetrack zijn we, na een bezoekje aan de Subway, voor een heerlijk broodje, dan weer de I95 (die van NY naar Miami gaat trouwens) op gegaan tot aan Cape Canaveral.

Mede weggebruiker

Vanaf de snelweg en in de verte zagen we de cruiseboten al liggen in Port Canaveral. Een aantal jaren terug zijn wij hier ook aan boord gegaan van de Carnival Glory en nu lag die boot er weer. Wat leuk om dat weer te zien. We zijn door gereden naar ons volgende hotel.
Ron ging inchecken en we kregen echt een prachtige kamer op de 5e etage! Het hotel is onlangs gerenoveerd en heeft een hele leuke moderne inrichting en lekker balkonnetje.

Ons uitzicht

Na even bijgekomen te zijn en genoten te hebben van het uitzicht, zijn Ron en ik gaan zwemmen. Wat de nodige verkoeling bracht.....

Hierna hebben we lekker op het balkonnetje naar de vertrekkende cruiseboten zitten kijken. Eerst ging de Carnival Glory en daarna vertrok de Disney boot.

Inmiddels was het over vijven en hebben we een pasta bread bowl van Domino's gegeten. Dat is een soort van brood met in het midden pasta. Best een rare combi, maar na het zien van zoveel reclames ervan hier op tv, moesten we hem toch een keertje proberen. En eigenlijk was het vest lekker! Hoe verzinnen ze het toch. Domino's zat om de hoek bij het hotel, maar hebben van te voren het eten online besteld en dan zie je per minuut het stadium waar je bestelling is. En zo zag ik ook op de computer dat Ron hem opgepikt had om 17.48 ;-) Techniek staat voor niks!

's Avonds zijn we naar Ron Jon's gegaan.

Dat is een hele grote surfshop. Ook hier zijn we al een paar keer eerder geweest. Maar Ron's Ron Jon's t-shirtje was aardig versleten dus tijd voor een nieuwe. En zo, maar liefst op 1 dag twee nieuwe shirtjes gescoord Ron :-)

Filmpje van Daytona, het uitzicht en de cruisboten.

Morgen blijven we nog een daagje in Cocoa Beach. Even lekker relaxen! Hier onder de foto's in een slide show....

En de sunset op Cocoa Beach...

Photobucket
Niet helemaal de zon in zee zien zakken, maar in de baai van Cocoa. Toch fraai niet?
Groetjes Petra

elmarstel zei

mooi uitzicht vanaf jullie balkon, heerlijk hoor en genietse.

Anoniem zei

Prachtige foto's krijg helemaal zin in vakantie, al is die van ons niet zón end rijden

Erna

Annemiek zei

Heerlijk hoor strand. Mooie foto's!

Ineke zei

Mooi die Daytona strandfoto's en wat een lekker hotel hebben jullie.

Geniet er maar lekker van!

Anna zei

Hallo Ron en Petra, wat ziet het er allemaal prachtig uit.
Oude tijden her leven.
Geniet er maar lekker van.
Gr. uit Beverwijk.

Anoniem zei

Wat heerlijk! Wat een prachtige foto`s , geniet er lekker van!

xx Mariet

Marjan (hekkie) zei

Leuk om zo mee te reizen en die bekende plekjes weer te zien in Florida. Het is voor ons al weer 9 jaar geleden dat wij over het strand van Daytona Beach reden met onze huurauto.