zondag 11 juli 2010

Als hadden er is, is hebben te laat.....

Ik was er klaar voor hoor.... DE wedstrijd. Hadden zelfs tompoezen voor bij de wedstrijd!

Photobucket

En die vind je hier niet zomaar. Die moet je hier zelf in elkaar knutselen. Het was namelijk zo dat we een tompoezen zelfbouw pakket hadden. En weet niet of iemand die dingen ooit heeft klaar gemaakt, maar dat pakje met het suikerlaagje is het ergste van het hele pakket. Je moet het warm maken en dan wordt het vloeibaar. Nouw het eerst zakje had ik 10 seconde in de magnetron gedaan. Resultaat, bloedje heet. Je verbrandde bijna je vingers er aan. Dus tweede zakje onder de kraan met warm water. En daar wordt het een beetj vloeibaar van. Resultaat is dan dat je de bovenkant van je tompoes aan gruzelen smeert. Jeeeeeemig.... Daarom kocht ik die dingen dus altijd gewoon bij de Hema ;-)

Maar.... we mogen niet mopperen, we hadden Ron's oma aan de telefoon vanochtend en die was zaterdag om tompoezen gegaan en overal waren ze uit verkocht. Wel de echte oranje dan natuurlijk he? Wij hadden een soort van immitatie rood/wit/blauw (nog van the 4th of July) Maar.... we hadden ze!!!

En we namen ze mee naar de wedstrijd die we bij vrienden op een groot scherm zouden gaan kijken. Getooid met pet, oranje shirt en rood/wit/blauwe boa.

Photobucket

En ja de wedstrijd.... wat moet ik zeggen. Het was niet echt van hoogstaande kwaliteit, voor beiden teams niet. En zo zag ik alles vanuit mijn relaxte stoel in super groot beeld. Mooi niet?

Photobucket

Maar wat heb ik me lopen ergeren aan de scheidsrechter zeg. Echt, zat te denken of ik hem nog een briefje zal sturen om hem nader te informeren over het bestaan van zaken zoals Hans Anders. Want jeetje, hij zat er toch wel heeeeeeel erg naast zo nu en dan. Niet dat het het resultaat veranderd, maar het had toch wel anders kunnen lopen. En daarom zit ik toch een beetje met een "Ricky Bobby" gevoel nu. Ken je die nog? Van de film Talledega nights? "If you ain't first, your last", was zijn kreet. (Naast die van Shake & Bake ;-) )

Het "had" namelijk net zo goed Nederland kunnen zijn die de wedstrijd "had" gewonnen. Ze "hadden" kansen. De bal die Robben kreeg voor open doel, "had" gewoon moeten zitten. En die hoekschop "hadden" we gewoon moeten krijgen en dan "had" Spanje niet gescoord. Kortom, ik ben toe aan een groeps "hug"......

Photobucket

Wie nog meer?

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

K@rin zei

Ik doe mee Petra...

Anoniem zei

Het is jammer.
Maar gelukkig hebben wij de
foto"s van de goede momenten
nog.

groetjes uit Barendrecht

Anoniem zei

Ja Peet een knuffel hebben we wel nodig, zou hem graag even komen brengen.

Erna

Birgitte aka Bietje zei

Tja, wat kan ik nog zeggen. Ook wij zagen de scheids blunderen. Als was de buitenspel net voor het doelpunt toch geen buitenspel. Maar de corner die een uittrap werd, was toch echt een corner. De bal schoot ineens een meter of wat naar links. Zelfs zonder echte 'Hans Anders' had hij dat kunnen zien.
Jammer, maar eerlijk is eerlijk. Spanje speelde heel goed. Stiekem waren ze (misschien) wel de beter ploeg. Maar alleen gisteren, jammergenoeg.

Claudia zei

Ik meng me bij deze in de groepshug!

Karin (dh) zei

Nog een kandidaat hier voor de groepshug. Wat ongelofelijk jammer dat deze wedstrijd zo brak verliep, ik had het ze zo gegund om die beker mee te nemen naar Nederland, maar het geluk was niet met ons zullen we maar zeggen. Spanje toch gefeliciteerd maar uit wraak eet ik vanavond wel tapas van gefrituurde inktvis!

Marchiena zei

Geen jubelstemming maar een kater, echt heel jammer dat we verloren hebben. Gelukkig gaat het vandaag alweer wat beter. Dat de vuvuzela nu niet meer te horen is dat is wel prettig. Cooper die normaal gesproken nergens bang voor is, moest er niets van weten. Als hij de kans had gehad dan had hij de benen genomen.

Petr@ zei

Een groepshug...goed idee! Count me in.

Je tompoucen zagen er best gezellig uit. Waren ze lekker? (Ik had trouwens wel oranje)

Ineke zei

En heb je uit frustratie al die tompoezen opgegeten?

Petra zei

@ Ineke
Die waren in de rust opgegaan Ineke ;-)
Maar goed ook, want toen smaakten ze nog lekker!

@ All
Bedankt voor de groepshug!!!

Anja zei

Ja, ik sluit me ook aan bij de groepshug!

Anoniem zei

ja, dat was balen...als,als,als,
het zou in iedergeval een enorm feest geworden zijn in amsterdam.
dat is nu madrid gegunt.( hoewel gegunt..)
heel erg leuke blog petra !
ik ga binnenkort ook maar aan de slag om ons "zwitser-leven" een beetje te delen.
groetjes en hugs, thierry