vrijdag 16 juli 2010

Ook nog

Na het dierentuin verhaal vond ik het blogje voor die dag eigenlijk wel even genoeg. Maar er was nog wel iets blogwaardigs van die dag te melden. Ik was namelijk die avond ook nog naar de fotoclub geweest. En jaarlijks houden die een fotowedstrijd onder de leden. Alleen de leden kunnen stemmen en de winnaars mogen hun foto's in het plaatstelijke culturele centrum exposeren.

Vorige maand moesten we de foto's insturen en vorige week was het stemmen en dinsdag dus de uitslag. En...... 4 van mijn foto's worden nu ge-exposeerd. Drie ervan stonden in de top 10 en eentje wordt zelfs voor de uitnodiging van de expositie gebruikt! Zoooooo leuk en ik was zoooo blij!!!

Er waren in totaal bijna 100 foto's en allemaal van foto liefhebbers. Het insturen van de foto's ging allemaal anoniem. Dus er volgde een heel stel foto's van wie jij niet weet wie die ingestuurd hebben. Wel een leuke manier vond ik.

Photobucket

De foto hierboven was als hoogste geeindigd en die de twee hieronder bij de 1e 10.

Photobucket

Photobucket

En de foto van het Wachovia gebouw in Raleigh, daar weer onder.

Photobucket

De eerste drie worden in de foyer van het centrum tentoon gesteld. Ben echt benieuwd hoe dat allemaal zal gaan verlopen. September is de expositie zeg maar. We gaan het allemaal mee maken.

Verder zijn we gisteren naar een concert van de Counting Crows geweest. Kwam er nog net op tijd achter dat het op donderdag was trouwens. Was helemaal in de veronderstelling dat het op de 17e juli was het concert. Had ik daar aan een dichte poort gestaan... PFffff. Echt wat voor mij hoor.

Maar het was dus gisteren en de temperatuur viel nog best mee, maar het was enorm plakkerig weer. De zanger van de band heeft drie keer van shirt gewisseld en rapper Notar, scheurden zijn t-shirt van de hitte van zijn lijf, zo warm had hij het. Echt het was zo warm, ik stond stil, maar het water gutste van me af. Niet dat ik mijn blouse van mijn lijf gescheurd heb hoor, hahaha. Daar kon ik mezelf wel van weten te weerhouden. ;-)

Photobucket

Het was een leuk concert. Op de dag zelf schreven de Counting Crows dat ze graag foto's wilden en dat je je camera mee mocht nemen naar het concert. En dat was natuurlijk helemaal in het straatje van Petra. Normaliter mag je geen spiegel reflex camera's mee nemen naar concerten, maar nu mocht ik zo doorlopen. Jippie!!

Photobucket

Augustana (van het liedje Boston) zou ook spelen die avond. Ik dacht in het voorconcert, maar het ging hier helemaal anders. Counting Crows kwamen gelijk op met Augustana en zongen om en om nummers en ook met elkaar. Weet eigenlijk niet of Augustane bekend is in Nederland. Vind hun nummer Boston wel super overigens!

Ook trad rapper Notar op. En zo samen met de zanger van de Counting crows, was dat wel bijzonder. Het swingde in ieder geval flink.

Photobucket

Hij was behoorlijk hyper die Notar en had het, zoals ik al zei, binnen twee tellen bloedheet in de NC temperaturen. En scheurde dus zo zijn shirt aan diggelen.

Photobucket

Vind Koka Booth theater hier in Cary altijd geweldig trouwens om naar concerten te gaan. Je kan zo dichtbij het podium komen en het is erg altijd erg relaxed. Zo heb ik ook weer foto's kunnen maken van voor het concert. Het theater ligt aan een meer en ook bij Duran Duran vorige keer konden we ze zo zien zitten. En nu zat Augustana dus op hun gemakkie van het uitzicht te genieten voor het concert.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Leuk om te zien. Afijn het was een geslaagd avondje, behalve dan die hitte. Maarja, dat is altijd nog beter dan regen niet? ;-)

Photobucket

Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Miranda zei

Wat super gedaan! Ze zijn ook zo mooi....stuk voor stuk....hoop dat de mannen van het concert ook jou foto's willen gebruiken voor hun site! Dat zou helemaal super zijn niet. Knuffels vanuit Roosendaal

Anoniem zei

Schitterrende foto`s!!! Echt fotograafje hoor, zo scherp. wat voor camera heb jij? Zal vast wel eens ergens gestaan hebben. Je had ook eeen site maar ik ben die link kwijt, wil je dat nog eens doorgeven?
groetjes weer
x Trudy

Anja zei

Proficiat!! Het verbaasd me niks dat 4 van jouw foto's geexposeerd worden. Je maakt zulke prachtige foto's!

Anoniem zei

Zo dan je word nog eens een echt prof.
Super dat ze tentoongesteld worden.

Je foto's van de Counting Crows zijn ook super.

Erna

Ineke zei

Gefeliciteerd!!!

Prachtige foto's

Marchiena zei

Je kunt trots zijn op je foto's, leuk dat ze anoniem gekozen zijn. Weet je ook zeker dat ze echt naar waarde gewaardeerd worden.

Dat is weer eens wat anders, dat je foto's mag maken tijdens een concert, hartstikke leuk.