dinsdag 27 juli 2010

Even bijkomen

Zondag 25 juli

Ik slaap als een roos trouwens in de caravan. Bedden zijn hard, maar dat vind ik altijd wel prettig. We hadden eerst nog de airco aan toen we gingen slapen. Zijn misschien nog te veel ingesteld op de North Carolina temperatuur. Het ding maakt best wel wat herrie en midden in de nacht zien we dat het buiten al behoorlijk afgekoeld is. Dus uit die airco en ramen open. Heerlijk… De frisse wind van Lake Michigan door de camper heen ;-)

We zijn rond half 8 wakker. Wat half 7 later blijkt te zijn. En om half 8 mag je pas weer “herrie” maken. Weten wij veel dat het hier een uur vroeger is ;-) Niet dat we herrie maken, maar rommelen wel wat om de camper heen. We hebben namelijk trek in een gebakken eitje. En dat komt door de meneer van de KAO twee plekken naast ons. Toen we de dag ervoor vertrokken was hij een eitje aan het bakken buiten op zo’n electrische plaat. En….. zo’n electrische plaat lag ook in onze camper.

Dus wij zouden ook zo’n ontbijtje gaan maken vandaag. De eieren hadden we al. Dus stekker in het buiten stopcontact tafeltje dekken en bakken maar…..

Heerlijk!! Zo in de buitenlucht het ontbijtje. De dag kon beginnen. Het was nog niet zo warm en dus zijn we met de hondjes gaan wandelen. Om de campground heen waren allerlei wandel routes en we zijn begonnen langs Lake Michigan die daarna over ging in een soort van polder landschap. Als je zou zeggen dat je in de Krimperner waard liep, geloofde je het ook, zeg maar.

Voor we het wisten hadden we gewoon twee uur gelopen zeg. Daarna hebben we lekker gerelaxed bij de camper. Boekje lezen, beetje hangen en even bijkomen van twee dagen toeren.

‘ s Middags zijn Ron en ik nog een stukje wezen fietsen en hebben we op het strand zelf gezeten. De hondjes waren nog moe van de rit en de wandeling ‘s ochtends dus die waren in coma. Op het strand waren ze aan surfen. Prachtig gezicht. Er stond er ook een heerlijk wind voor. Meters gingen ze in de lucht!

Inmiddels werd het ook drukker en drukker op het strand en zijn we weer terug gegaan naar de hondjes. Daar een hamburger op de BBQ gedaan. Goh wat lekker zo vakantie vieren. Aan het eind van de middag zijn we nog even met de hondjes naar Lake Michigan gegaan.

Die waren inmiddels wel toe aan een verkoeling en 1 ding is lake Michigan zeker. Koel! Dat ze het niet Lake El Frigo, genoemd hebben ;-) Echt waar het water is mega koud. Er stond wel een behoorlijke stroming, dus het werd eigenlijk een korte plons. Maar ze vonden het zeker lekker.

Morgen gaan we richting Green Bay, waar we op een camping in Two Rivers zullen staan.

Groetjes Petra

Birgitte aka Bietje zei

Met een camper is inderdaad de beste manier om door Amerika te trekken. Ik ben benieuwd naar jouw verhalen over Green Bay. Dat gebied is het gebied waar rond 1870 veel mensen uit mijn omgeving naar toe emigreerden. Ik wil er altijd nog eens naar toe. Zelf ben ik vanuit Nederland onderzoek aan het verrichten naar mensen die hier naar toe emigreerden. Wie waren het, en wat is er van hen geworden. Het schijnt dat er heel veel bekende achternamen zijn.

Guus zei

Moet eerlijk zeggen dat een camper me nooit getrokken heeft, maar nu met jouw verhalen én Jos' verhalen vanuit Lancaster, denk ik dat ik er toch aan ga geloven.. dussuh.. wie weet!

Anoniem zei

Ziet ter allemaal weer heerlijk uit!!! Lekker hoor vakantie...
groetjes weer
x Trudy

Miranda zei

Jullie genieten er duidelijk van.....en wij met jullie! Huggies van mij

Anna zei

Lekker genieten , zo met de camper een perfect vervoermiddel op onze magiollina na.
Lekker eitje echt hollands.

Bibi zei

Lijkt mij wel harstikke fijn zo'n camper, we wilden er een kopen toen ons huis werd gerenoveerd maar we vonden helaas niets waardigs voor een mooi budget. Wie weet.

Marchiena zei

Als ik de foto's van Lake Michigan zie lijkt het echt net of je aan zee bent. Jullie hebben weer een heerlijk dagje gehad zo te zien.

Sonja zei

Haaaai,

Leuke dagen hebben jullie al gehad zeg en ook fijn dat de hondjes mee zijn en die ook aan het genieten zijn. De foto's zijn erg leuk! Ook mooi dat de camper goed bevalt.

Héél véél plezier verder en ik zal jullie verder volgen ;-)

Groetjes,
Sonja

Anoniem zei

Wat een leven , heerlijk.
Enne wat is er nou lekkerder als een beschuitje hagelslag hihihi

Erna

Petra zei

@ Bietje
Green Bay zijn we zelf niet echt in geweest. Wel langs gereden.

@ Guus
Kijk uit naar Jos zijn verhalen hoor! Ben erg benieuwd wat hij van een Amerikaanse Luchtshow vindt.

@ B.
Ze zijn wel duur he? Vandaar dat wij ook huren hoor. Bijna net zo leuk:-)

@ Erna
Precies beschuitje gaat er altijd in.