woensdag 19 januari 2011

Het regent

Nouja het showert. Baby showert om precies te zijn. Ik had al verteld dat een vriendin zwanger is en dat ik voor spulletjes voor in een tien dagen kraam mand aan het kijken was. Nou dat loopt ietsjes anders.

Vorige week werd ik door twee andere buufjes benadert of "we" al plannen hadden voor een baby shower voor Alison. Nou heb ik vaag wel eens van een baby shower gehoord, maar ben er nog nooit zelf bij 1 geweest. Dus wist eigenlijk helemaal geen eens wat het inhield. Ja dat de aanstaande mama in het zonnetje gezet wordt, maar wat wordt er nog meer gedaan?

Waarschijnlijk sprak mijn vraagteken gezicht boekdelen bij de andere buufjes en die boden spontaan hun hulp aan. Hartstikke fijn, maar was het dan de bedoeling dat ik??? Terwijl ik verder liep met de hondjes, want deze beiden gesprekken gebeurden hier in de wijk, moest ik vooral over de laatste opmerking toch wel even nadenken. Uh ja... gossie.... Van 1 van de buufjes die me er over aansprak dat 'we' een party moesten gaan organiseren wist ik bijna wel zeker dat Alison daar liever geen hulp van heeft. Hoe kan ik Alison die pret van een feestje bij haar besparen. Maarja... wat is de andere optie....

Precies ja... je voelt het waarschijnlijk wel aankomen.... Zoals ik al zei, het showert. Nou was ik wel zo slim om aan Linda, de andere buuf/vriendin waarmee Alison in de tijd van de IVF periode veel gedaan had, te bellen. Zij heeft twee kids en is Amerikaans en weet vast wel wat te doen in babyshower info nood. En zo belde ik haar en kwamen we al heel snel tot het idee om het samen te doen.

En nu zijn er de dus plannen om in februari bij ons thuis een babyshower te geven aan Alison. Linda vertelde ook dat een babyshower veelal geen verrassing is en dus hebben we Alison ook van onze plannen op de hoogte gebracht. En die was hartstikke enthousiast en blij toen ze er van hoorde.

Maar... zoals ik al zei, ik heb geen baby shower ervaring. Zelfs geen baby ervaring. En zo onbezonnen als ik ben en dit idee opkwam, deed ik dus een Google zoektocht door internet land. Nou ik kan je vertellen, shocking! Van luier spelletjes tot hele buffetten kwamen er voorbij. Echt waar shocking!! Zaaltjes kunnen er voor afgehuurd worden zelfs. Met eten en drinken tot je er bij neer valt....



Jemig... dat wordt nog wat.... Heb inmiddels wel door dat het eigenlijk vooral om het geven (en voor Alison het krijgen) van de kadootjes gaat en dat vind ik wel weer leuk. Zeker voor Alison. Zij en haar man verdienen, met alles wat ze doorstaan hebben om zwanger te raken, heel veel kadootjes! Maar gossie, ik zie me zelf al zitten tussen de super enthousiaste vrouwen tijdens die babyshower. Die elk kadootje natuurlijk geweldig vinden en daar graag hun ervaring in willen delen met elkaar.

Misschien is er ook nog wel een fotograaf nodig voor het geheel vast te leggen en dan deel ik mezelf gewoon die taak toe ;-)

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou daar ben je klaar mee. Ik zou voor de foto's gaan. En zorg ervoor dat Ron niet thuis is hahaha.

Erna

Ineke zei

Ik denk dat die foto's van jou dan het mooiste kado zullen zijn!

Veel succes met de organisatie.

Petra zei

In 2005 organiseerde ik voor mijn buurvrouw een baby shower. Misschien heb je nog wat aan het blog daarover: http://nederlandseamerikaan.blogspot.com/2005/02/baby-shower.html

Miranda zei

Ook ik ben er ooit op een geweest...slingers...veel en vooral spelletjes (met kado's voor de mam en kado's voor de gasten), spul voor de meekomende kids en homemade pie's ...Ik was er van overdonderd. Ook in mijn Nederlandse ogen weer duidelijk Amerikaans. Te veel van het goede...zowel de kado's als het feestje. Maar heel veel plezier en succes!

Jessica zei

Haha, welkom in Amerika! ;-)
Ik ben er zelf bij een x-aantal geweest, heb er ook eentje gekregen en heb er een georganiseerd dus weet er alles van. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Enneh... iemand moet niet vergeten bij te houden wie welke kado's geeft zodat de aanstaande moeder thank-you-notes kan versturen.
Ik heb er in ieder geval alvast alle vertrouwen in dat het goed komt (met mooie foto's inderdaad). Succes!

Anoniem zei

Moet ik ven roze muisjes opsturen haha kan je het een Nederlands tintje geven;)
Succes ermee!
Groetjes, BiancaF

Marchiena zei

Nou meid ik wens je veel succes. Het gaat vast leuk worden.

Kristel Holsbeek zei

Veel succes in het organiseren ervan!! En ja foto's van de shower voor erna af te geven zal een prachtig cadeau op zich al zijn;-)