zaterdag 26 februari 2011

Complexje

Nou van de week dus de twee foto opdrachten voor het tijdschrift. Het ging om twee vrouwen waarvan de man militair zijn. Beiden zijn van de honderden vrouwen, gekozen tot de vijf laatste finalisten, voor military spouse of the year verkiezing. De ene voor de landmacht en de andere voor de marine.

Op zich al heel wat. Maar na met deze vrouwen gesproken te hebben, heb ik toch wel een minder waardigheids complexje opgelopen. Echt niet te geloven wat die vrouwen allemaal doen. Zo was de marine finaliste, moeder van drie kinderen (op zich al een hele baan), studeerde economy en management aan Meredith college, was 1 of andere leiding gevende bij het "family readines" programma (zij begeleiden families als er militairen uitgezonden worden) en.... was ook in training voor de Marine Marathon in Washington....

Echt...! Wat zit ik daarbij vergeleken, dan uit mijn neus te pulken niet? Pfffff... wat een energie moet je hebben om dat allemaal tegelijk te doen. Ongelooflijk gewoon. Maarja, je wordt ook niet zomaar Military spouse of the year natuurlijk. De foto's zijn dus inmiddels gemaakt en bewerkt. Op zich wel weer een hele ervaring. Je komt zo wel met heel verschillende mensen in contact. Heel bijzonder eigenlijk toch wel.

Verder heb ik het genot mogen hebben van de week om een pittige snotneus op te lopen. Ook fijn niet? Ik snotter dus aardig in de rondte. Maar gelukkig nu en niet volgende week, want volgende week moeten we op naar Nederland dus dan liever niet. Nouja liever helemaal niet natuurlijk, maar als het dan toch moet... dan maar nu.

Van de week heb ik ondanks snotter neus nog wel twee films kunnen gaan zien. De eerste was Unknown, met Liam Neeson. Hartstikke spannende film. Met goed complot en erg spannende scenes. En gisteravond hebben we Hallpass gezien. Zoooo grappig. Ik kwam echt super vrolijk de film uit. Het verhaal is niet geweldig, maar de humor vond ik wel erg grappig. Daar knap je als snotteraar enorm van op zeg maar.

En vandaag werd ik al weer blij. En dit keer van de post. Het pakketje van mijn zus is aangekomen. Is een ongelooflijk lange tijd onderweg geweest... Eigenlijk niet leuk meer zo lang. Maar.... het is er! Harstikke bedankt Kaar!



Ook was het vandaag ineens weer heerlijk weer. Gisteren waaide het nog heel erg en hadden we regen 's morgens. Maar nu dus ineens weer zalig weer met een zonnetje. En.... dat vinden de kersen bomen in onze tuin lekker! En zowaar... die staan nu dus te pronken met hun mooie bloesem.







De bloesem van de pruimenboom in de tuin, is er ook bijna klaar voor. Misschien kan ik er nog even van genieten voor ik naar NL ga. Deze ruikt altijd zo lekker. Daar kan ik echt de hele dag in zitten. Nouja..., ik bedenk me nu dat dat natuurlijk niet zal gaan lukken met mijn verkoudheid. Hmm dat is wel wat minder.... Hopelijk valt het mee...



En toen ik net met de hondjes ging lopen zag ik dat de eerste narcis ook uit is! Het geel lachte me tegemoet!! Het is voorjaar!!!!



Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Leuke fotos;-)
Hihi warm koud warm koud....
Veel succes met je snotterneusje...

Anja zei

Zo'n snotterneusje had ik vorige week. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Ik word helemaal vrolijk van je bloesemfoto's, zo mooi!

Marjon zei

Prachtige foto's van die bloesem!
Ik hoop dat je verkoudheid snel over is. Hoewel je het in Nederland waarschijnlijk meteen weer te pakken krijgt want het is hier vreselijk weer. Veel regen en wind. Ik hoop dat het zaterdag tijdens de wandeling wat beter is, maar neem je zuidwester maar mee!

Aïda zei

Prachtig die bloesem! Ik denk dat de vertraging van het pakket hieraan ligt: http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/pakket.aspx?bnr=HPCM-QL2ZwarePost

Petra zei

@ Aida
Klopt inderdaad Aida. Alle post ging per zee vracht. Helaas moest mijn zus wel mooi betalen voor luchtvracht. En werd er niks over verteld bij het postkantoor toen het pakket op de bus ging. Goede business voor TNT.
Navraag zegt dat per 17 februari deze regel is opgeheven en nu alles weer per luchtvracht gaat.
Bezopen verhaal als je het mij vraagt, heeft bijna 2 maanden geduurd en wel meer dan 50 euro betalen. Schandalig gewoon.

Ineke zei

Heerlijk, die bloesemfoto's! Beterschap met je verkoudheid en alvast een goede reis naar Nederland!

Anoniem zei

Hee peet

Zijn de snotjes alweer weg.
Vergeet je dikke jas niet.
Enne kan je in Nederland eigenlijk ook pingen met je phone.

Erna

Petra zei

@ Erna
Nee de snotjes zijn er helaas nog.
Volgends mij kan ik mijn phone alleen met wifi gebruiken. Anders kost het vast een aardige duit.

Bibi zei

Nou, jij hebt anders weer prachtige foto's gemaakt, films gezien-terwijl je verkouden bent ook nog, en ons weer vermaakt met een leuk geschreven blogpost. Dat is ook niet niks:-)

Annemiek zei

Heerlijk al die bloesems al bij jullie!
Ja, sommige mensen lijken alles te kunnen doen en dan ook nog tijd hebben om koekjes te bakken.