woensdag 2 februari 2011

Kijk...

en dat is nou eens leuk!! Vandaag ging ik dus met de buuf op pad om spulletjes in te slaan voor de babyshower. En op zich viel dat eigenlijk ook allemaal mee achteraf. De taart en de kleur bordjes zijn inmiddels uitgezocht. Op zich was het wel even schipperen hier en daar, maar we zijn er samen uitgekomen.

Maar terwijl we daar heen rijden komen we langs de dierenzaak hier vlakbij. En beiden komen we daar dus regelmatig. We wisselen zo onze ervaringen er over uit en ja zegt de buuf, het zijn zulke lieve eigenaren die mensen. Want pas hebben ze nog gezorgd dat er een hond, die midden op Sunset Lake road lag vast gebonden aan een boom een nieuw baasje heeft gevonden!

Huh???? Dat klinkt me wel erg bekend, dacht ik. Zo vaak zal dat toch niet gebeuren. Of wel. Dus ik vroeg was dat onlangs gebeurd? Ja vertelde buuf, er schijnt iemand de hond te hebben zien liggen en die heeft godzijdank de politie gebeld en de politie heeft de hond uiteindelijk van de boom los weten te maken en naar een opvang gebracht. Een van hun medewerkers had het allemaal gezien en had gevraagd waar de hond naar toe was gebracht. En de dag erna is de hond door een klant uit de winkel opgehaald en heeft dus nu een nieuwe lieve baas.

Noujaaaaaaaaa, zeg ik.... dat is ook wat!!! En ik begon te lachen. Buuf verbaasd, waarom moet je nou lachen?, vroeg ze me. Vind je het niet een mooi iets! Mooi??? Ik vind het prachtig! Dus ik vertelde dat ik degene was die de politie gebeld had en nog zo braaf bij de pitbull was blijven wachten tot de politie kwam. Oh echt???, zei ze. Dus ik vertelde daarna het verhaal dat het allemaal nog zo lang duurde en dat de politie gewapend en al op de hond af was gekomen en dat ik in de auto moest blijven zitten en dat ik daarna van ze moest wegwezen. En dat ik eigenlijk toch wel heel nieuwsgierig was hoe het nou afgelopen was.



Nou dat wist de buuf me dus nu te vertellen. Het had een happy end gekregen! Nouwwwwwjaaaaaaa!, wat een verhaal!!! Het bleek dat hij niet aangereden was, maar waarschijnlijk helemaal in shock was geweest van alle auto's die langs kwamen sjesen zo op de middenberm. En nu bij de nieuwe baasjes het heel erg goed doet. Echt!!! Daar werd ik toch wel heel blij van hoor! Mooi gered van een nare baas en geholpen aan een nieuwe baas.

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Natasja Valentijn zei

Eind goed, al goed! Fijn dat je nu weet hoe het met de hond is afgelopen! Dat zo'n beestje daar zo maar achtergelaten werd... Gelukkig was jij in de buurt!

Lidy zei

Dat was een belangrijk puzzelstuk, je hebt er lang op moeten wachten, mooi verhaal met een happy end.

Anoniem zei

Wat een goed eind,
jou dag kan niet meer stuk.

groetjes ma.

Anoniem zei

Kijk.... Daar word je nou blij van!!!!!!


Erna

Annemiek zei

Mooi dat het verhaal zo'n happy einde heeft en dat je dat ook te weten bent gekomen!

ralph zei

Gaaf! Heb echt nog nooit eerder hier gereageerd. lees het zo nu en dan op m'n werk (als ik er tijd voor heb) en heb zelf 2 berner sennen honden. Ben d'r vreselijk gek op en kan me niet voorstellen hoe sommigen met hun hond om gaan. Super verhaal!

Mariet zei

Wat een verhaal, daar worden we idd heel blij van!

Mariet

Anja zei

Fijn dat je nu weet dat de hond goed terecht is gekomen.

Anoniem zei

Dit is een fantastisch bericht! Een dag met een sterretje voor jou Petra!
Het blijft toch knagen, hoe het is afgelopen met de hond!Ik heb er nog regelmatig aan gedacht! Gelukkig eind goed al goed!

Kristel Holsbeek zei

hihi das een leuk einde!