vrijdag 11 februari 2011

Heel fijn

Nou de iPhone is, ja hoe moet ik het zeggen... Heel fijn ;-) Ik ben er toch wel errug blij mee. Vreselijk gewend (of moet ik zeggen verwend), al na 1 dag gebruik. Er zit zoveel leuks op en... een best aardig cameraatje. Waarvoor je weer veel appjes (applications) kan vinden om het geheel wat op te leuken.

Zo maakte ik deze foto gister toen ik met de hondjes aan de wandel ging in de morgen....



We hadden dus een ieniemini klein laagje sneeuw gisteren. Even nog door een Appje van Adobe express gehaald om een beetje te verbeteren en...... met 1 druk op de knop staat hij dan op mijn Facebook pagina. Wat een vernuft, hahahhaa. Had ik het nodig, nee niet echt. Maar vind het wel erg leuk ;-)

Zo vond ik een app waarmee je van je foto's, tilt-shift foto's kan maken. Tilt-shift geeft een miniatuur effect op je foto's....





Zo grappig niet? Gisteren nog even even verder met mijn app zoektocht gegaan en daar vond ik een app van Stuck in customs. Dit is de website van Trey Ratcliff, die echt de mooiste HDR foto's maakt. En met echt, bedoel ik ECHT. Hele kunstwerken.... Maar die heeft nu een bewerkings programmatje voor op je iPhone. 100 en 1 photo's heet het en daar mee kan je een soort van artistieke lagen over je foto's heen maken. Best grappig en o zo makkelijk.



Afijn.... weer een verslaving erbij.... Verder hou ik me aanbevolen voor enig ander vernuftig en gezellig appje die me aan geraden kan worden. Dus kom maar op met de tips!

En ja inmiddels ook een paar dagen bloemenschuur achter de rug. Het blijft toch wel een beetje een verhaal apart. De schuur staat zeg maar op een grote lap grond. Daarom heen staan ook woonhuizen. Die lap grond is van een oude mevrouw. De oude eigenaar van de bloemenschuur. En zij verpacht dat lapje grond dus aan meerdere mensen die daar ook hun huis op hebben. En voor het water wordt een x bedrag per huis gevraagd. Tot zover de inleiding van mijn verhaal.....

Nou bleek die oude mevrouw, die de watermeter dus heeft, deze maand wel een enorme hoge water rekening gehad te hebben en zo kwam kleinzoon bij de bloemen schuur lang om te vragen of zij misschien lekkage hadden gehad of iets dergelijks. Nee niks gehad, vertelde mijn bazin. Is het goed als ik even onder de schuur kijk, vroeg de kleinzoon daarop. Ja hoor ga je gang, vertelde bazin. En zo vertrok de jongen weer. Om binnen vijf minuten terug te zijn.....

Er was een enorme modderpoel gevonden, aan de voorkant van de schuur en waarschijnlijk was daar het lek.... Ze gingen het water afsluiten voor de dag.... Wel ^%&#&%%^ en %^%&%*, briesde bazin en stoomde zowat naar buiten. Het bleek dus een gutsend lek te zijn. Waarschijnlijk kapot gevroren. En nu net in de week voor Valentijn kwam dit boven water. Mooie letterlijke omschrijving niet? Want ja bloemenwinkel zonder water is natuurlijk geen ideale combi....

Toen bazin weer binnen kwam was ze inmiddels al wat afgekoeld en was het laatste schokkende lekkage nieuws een beetje verwerkt. We hadden al de emmers gevuld voor de rozen die zouden arriveren die dag en dus viel het eigenlijk allemaal nog mee. De volgende dag was het lek weer gemaakt en is de komende waterrekening waarschijnlijk wat lager voor de grond eigenaresse. Eind goed al goed, zullen we maar denken.

Dan heb ik verder weer een nieuwe collega. Ze is pas begonnen en ze maakt erg mooie bloemstukjes. Dat zeker, kan niet anders zeggen. Alleen niet zo snel, hahaha. Wat zeg ik, helemaal niet snel. Erg langzaam eigenlijk... Ik word er persoonlijk helemaal peuneveu van als is er naar kijk. heb de neiging om het even voor te doen, van zoooooo doe je dat..... Maar nee, dat doe ik niet. Ik probeer me er buiten te houden. Wat erg moeilijk is wat we delen dezelfde werk tafel.

Elke roos wordt van onder tot boven bestudeerd en dat maal 12. En zo doe je er dus meer dan een half uur over om een dozijn rozen in een vaas te krijgen. En dat is niet zo'n goed plan met Valentijnsdag als de dozijnen je om je oren vliegen. Ze maakt er als er niet te veel schokkende dingen in de rozen gevonden worden 2 dozijn in een uur. Heel fijn als je zo'n 40 bestellingen van die dingen het. Dan mag je daar wel een poosje voor uittrekken niet?

Het allermooiste van het verhaal vind ik nog wel, dat deze mevrouw voorheen bij een dieren arts werkte. Maar daar is ze weg gegaan omdat er te veel stress was. Ha! Welkom in de wondere wereld van de bloemenschuur, zou ik zeggen.... Niets zo vredig als het werken met bloemen! Daar wordt nog wat de komende dagen als de druk er een beetje meer op komt, naar mate Valentijnsdag dichterbij komt. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze het in ieder geval niet gaat redden tot moederdag. Maar wie weet wordt ik wel verrast. Er zijn vast vreemdere dingen gebeurt, ook dat kan nog. Alle andere werknemers die er werkten toen ik er voor het laatst was, zijn inmiddels allemaal vertrokken. En dat jaar ervoor was dat precies eender. We gaan het zien.... Op naar Valentijnsdag!!!!

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Welkom in de wereld van de IPhone! Heerlijk hè? Even een paar 'must haves'..... Viber (gratis bellen naar andere iPhone), Shazam (muziekherkenning), infinicam (foto bewerking)....... En nog veel meer, maar daar kom je echt zelf achter.
Marjon

Bibi zei

hihi weer leuk omschreven die nieuwe collega. Ben benieuwd hoe de bazin dat gaat aanpakken. Rot van dat lek maar gelukkig is het alweer verholpen. Leuk zo'n Iphone:-)

Vicky zei

Ik ben ook zo blij met mn iphone !

Anja zei

De Iphone wereld is nog helemaal vreemd voor mij.
Succes met je nieuwe collega!

Karin (dh) zei

Mooi verhaal weer van de bloemenschuur, het is daar volgens mij nooit saai...hihi.

Whatsapp! gratis sms-en met andere iphones, blackberry's en android telefoons. Nou ja, gratis, het maakt gebruik van je dataverbinding, maar die heb je toch aan staan en al betaald.
Midomi.....net zoiets als Shazam, maar dan met meer mogelijkheden (je kunt zelf ook een melodietje zingen,neurien etc om het te laten herkennen).
Appie van Albert Heijn met alle recepten aan boord, altijd makkelijk wanneer je geen inspiratie hebt voor het avondeten, of had ik dat nou al geschreven? geloof het wel...

Kristel Holsbeek zei

ik ben benieuwd hoe dat weer verder gaat aflopen;-)

Nel zei

Super zeg zo'n Iphone, mijn volgende is er ook één denk ik. Ipad bevalt uitstekend dus wi weet.

Maar zo technisch als jij bent met foto's enzo, zo zou ik heel graag ook willen zijn. Moet alles aan hubje vragen en dan snap ik er nog niet. Hoe ik een blog kan onderhouden is hem daarom een raadsel, maar ja, dat is meer geluk dan wijsheid om het maar zo te zeggen.

Wat een leuke collega... kan me voorstellen dat je handen jeuken. Veel succes nog vandaag en een heel fijn weekend én Valentijnsdag.

Ineke zei

Dan zal ik toch ook maar eens voor een IPhone gaan sparen :-)