woensdag 9 februari 2011

Een ware revolutie....

Nou gisteren aan de slag bij de bloemenschuur. Om 10 uur moest ik beginnen en om 9 uur moest ik nog even langs bij de tax mevrouw. Een zeer verhelderend gesprek kunnen we wel stellen. En ze gaf me wat tips over hoe en wat we kunnen doen voor wat betreft mijn foto gedoetje. Ze gaat voor ons de papieren invullen dit jaar. Best wel spannend vond ik. Voorgaande jaren deden we dat zelf met Turbotax, maar nu dus door de taxmevrouw.

Nou daarna naar de bloemenschuur. Alsof ik nooit weg geweest was. Nouja niet helemaal. De kerst spullen waren dit jaar al opgeruimd. En het zag er echt netjes uit moet ik zeggen. Had er voor het laatst met moederdag gewerkt en dus waren er weer heel wat veranderingen geweest. Maar.... er volgde dus het uitgestelde gesprek over mijn salaris.

De vorige keer had ik verteld dat ik bij de andere bloemen winkel in het dorp had gewerkt en dat was wel een schokje volgens mij. En ze vroeg me toen naar het salaris aldaar. Ook dat was een schokje, hahaha. En toen ik vorige keer weg ging hadden we het er nog over gehad en ze zou het er nog met haar man over zou hebben.

Van de week toen ze belde begon ze er weer zelf over en ik was inmiddels al hoopvol. En zo was daar dan het gesprek gister. Ik ben daar zelf niet goed in. Had wel met Ron wat geoefend. Wat, wanneer te zeggen, maar nog... niks voor mij. Ik ben gewoon te direct en daar schrik ik meestal Amerikanen mee af. Dus had wat mooie omslachtige zinnen ingestudeerd. Als "Hartstikke bedankt zeg, maar mag ik vragen waar je dit nieuwe bedrag op gebaseerd hebt?" en dat soort vragen zodat je de discussie nog een beetje open houdt. En vol goede moed (en lichtelijke tegenzin) ging ik dus naar de schuur.

Natuurlijk eerst koetjes en kalfjes praat, maar toen kreeg ik toch de vraag over mijn lippen. Heb je nog met je man over mijn uurloon gesproken. En wat er toen volgde, had ik in mijn stoutste dromen niet durven verwachten. Ze vertelde een uurloon van 35% meer dan wat ik nu had. Zoooooooooo.......! Dat is prettig! En spontaan werden alle ingestudeerden vragen op mijn harde schijf gewist. Vond ik dat een goed voorstel?, vroeg ze me.

Ja, prima, stamelde ik uit. Een heel goed voorstel, dacht ik in mijzelf. Het was echt moeilijk mijn mega blije reactie te verbergen, want stel je voor dat ze zich bedenkt? Ik heb haar er wel voor bedankt, dat wel. Dat ingestudeerde zinnetje had ik nog wel onthouden. Vond het, ook al was het na tig maanden, wel fijn dat het toch ter spraken is gekomen en ik zo'n mooi uurloon zou gaan krijgen.

Afijn.... zo ging ik dus voor het derde jaar aan de slag met de valentijn blommetjes. Het wordt nog een lange week, maar met mijn nieuwe topsalaris (kuch kuch) gaat het vast goed komen!

Toen ik thuis kwam was Ron ook thuis inmiddels en hij had.... jawel.... zitten kijken voor een iPhone voor mij. Nou heb ik van de week nog mijn gedachten gang hier op zitten schrijven. Maar de tax mevrouw heeft me uitgelegd hoe ik deze voor het foto gedoe kan gaan gebruiken en... via Ron's werk hadden we een aanbieding gezien voor 20% korting op de abonnement prijs. Nog duur, maar al een stuk beter dan de $ 70.-

Verizon gaat hier nu ook iPhones aanbieden vanaf vandaag en die korting was bij hen via de website zo makkelijk te berekenen. Maarja eigenlijk wilde ik wel weten of ik mijn telefoonnummer dan kon houden en zo. Dus wilden we even naar de Verizon winkel rijden hier. Die korting van internet onder tussen ook uitgeprint om te vragen of dat ook "in het echt" werkt. Een beetje op je hoede bij de telefoonboeren hier in Amerika is geen slechte instelling, dacht ik zo.

En onderweg daar naar toe bedachten we dat we het misschien ook nog even bij de AT&T winkel konden vragen. Afijn wij eerst daar heen en ja het nummer van mijn prepaidje was zo over te schrijven, geen enkel probleem. En Ron vertelde toen de verkoopster dat we wellicht naar Verizon zouden gaan voor de korting die we bij hen konden krijgen. AT&T had er op het internet niet bijgestaan. Nou.... toen begon het natuurlijk...

Wat voor korting is dat dan? En misschien hebben wij die ook wel? En ze begon te rammelen op de computer en jawel! Die korting was er ook bij hen. 22% zelfs. Nog 2% meer dan bij Verizon en de opstartkosten werden ook kwijt gescholden via deze regeling. En zo kwam ik op een maandpremie met het grootste data pakket voor $ 50.-. Nog een hele bak met geld hoor, maarja... Dan heb je natuurlijk wel een iPhone ;-) Het tegoed wat nog op mijn prepaidje stond, zou als tegoed geboekt worden voor mijn nieuwe abonnement en ik hield mijn eigen nummer.

Dus na echtelijk overleg, zijn we er voor gegaan!!! Zoals ik in het kopje al zei, er geschiedde een ware revolute gisteren hier. En opslag En een iPhone..... Moet er gewoon van bijkomen, zoveel veranderingen in 1 dag..... Shocking gewoon....

Groetjes Petra

16 opmerkingen:

Bibi zei

Geweldig hee!35% verhoging, van harte!

Marjon zei

Jeetje, ik hoop dat je er van kunt slapen vannacht.
Gefeliciteerd hoor, met je enorme salarisverhoging !

Anoniem zei

Goh dat is lekker, zou ik ook wel willen 35% verhoging hahhaha.

Je bericht heb ik gehad, met de
I Phone op hyves.
Je hoort er nu ook bij hahah


Erna

Elke zei

Je stapt van de oertijd dus snel over naar de moderne tijden. ;)
Straks ben ik de laatste der dinosauriers... :(
Maar proficiat met je loonsverhoging! En nog veel plezier met de Valentijnsboeketten!

Rita Meyer zei

Gefeliciteerd met je salarisverhoging én je iPhone. Je zult zien dat je al snel niet meer snapt hoe je ooit zonder dat ding hebt kunnen leven ;-).

Anja zei

Wauw, wat een geweldige salarisverhogong. En dan ook nog een I Phone, jouw dag kon vast niet meer stuk.

Anoniem zei

Over de schok(ken) heen?

Gaaf hoor al die leuke veranderingen en sterkte met de verwerking.
En werkse nog de komende week. Wel extra je best doen hoor na zo'n salarisverhoging. Denk dat ik mijn baas even je blog laat lezen. hahaha

Groetjes, Nellie

Kristel Holsbeek zei

haha leuke schokken toch wel hé;-)
Geniet er maar van;-)

Anoniem zei

schrik schrik peet maar nu weer opletten als je straks ff in NL bent hihi anders wordt je abb echt een maand heel duur

groetjes S'berg

Karin (dh) zei

Haha...mooi verhaal weer van die bloemenschuur, gefeliciteerd met je nieuwe 'topsalaris'! Meid, nu kun je er wel een Iphone tegenaan gooien toch?
Zodra je er een beetje thuis op bent kun je gelijk de AH app erop zetten, die is echt leuk hoor ;-), tenminste...als ie een beetje lijkt op de Android variant die ik heb.

Hilde zei

Dat heb je goed aangepakt : een loonsverhoging van 35% krijgt niet iedereen in zijn schoot geworpen ;-)

Veel succes nog met je boeketten!

Groetjes,

Ineke zei

Gefeliciteerd met die geweldige salarisverhoging (en met je iPhone natuurlijk).
Veel succes met de blommen de komende week.

Mariet zei

Poehee! Da`s veel te verwerken op een zo`n dag, hahahahahha

super hoor ;-)

Grtjs Mariet

Annemiek zei

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan in de bloemenschuur!

Car zei

Zo dat heb je mooi geregeld zonder er voor te moeten strijden.
Gaaf die Iphone, en nog je belminuten mee ook. Vertel even dat het een twee jaar abbo is dan weet ik weer dat ik het niet moet doen :)

Marchiena zei

Gefeliciteerd met je opslag en je nieuwe gadget.