maandag 7 februari 2011

Eigen

huis en tuin! Vroeger in NL keken we daar eigenlijk altijd naar. Op zaterdag avond om 6 uur en als we het gemist hadden kwam er op zondag ochtend een herhaling. Gewoon op de bank kijken hoe Rob en Nico er altijd weer iets leuks (of vreselijks) van maakten. Het was echt voor ons sinds tijden dat we dat programma gezien hadden.

Ron heeft voor de iPad een snoertje gekocht en nu kunnen we via de iPad zo op de grote tv Eigen, huis in puin kijken. Met de app van RTL! Rob en Nico zijn inmiddels vervangen door twee jongere versies, maar het was nog steeds hetzelfde programma. Heerlijk om naar te kijken. Dit keer waren ze op Vlieland. En maakten ze fotolijstjes van aangespoeld hout. Of wat er voor door kon gaan. Lekker simpel. Of nouja zo doen ze het altijd voorkomen.

Ron en ik moesten er wel een beetje om lachen nu. Even vleugel moertje hier en vlakboortje daar en huppatee hier is uw tuintafel ;-) Het viel me nu nog meer op. Maar het was echt ouderwets zaterdag avond. Het programma erna was wel even schokkend. Benidorm Bastards.....

Wat is dat nou in hemelsnaam voor programma? Soort van Banana split met senioren. Raar verhaal, vond ik het maar. Daarna nog Camping life (altijd leuk) gekeken. Dit keer was er behalve het bekijken van caravans, ook een mevrouw op een waterski. En echt, die werd zowat gelanceerd, hahaha. Prachtig gezicht. Ik weet het erg, maar zoooo grappig om te zien.

Nou toen was het Nederlandse TV avondje wel weer voorbij. Zondag verder niet zoveel gedaan. 's Avonds was er de superbowl hier op tv. De wedstrijd waar voor de meeste Amerikanen thuis blijven. Ik heb eerlijk gezegd helemaal niks met American Football. Dus veel doet het me niet en maar goed ook. Want een kwartier voor de wedstrijd hadden we ineens geen ontvangst meer.

Eerst was er hakkelig beeld en toen was ie weg. En het kastje wat we van de kabelboer hadden, ging steeds zich opnieuw instellen. En dat duurt per keer zo'n 5 minuten. En zo misten we het zingen van het volkslied aan het begin van de wedstrijd. Toen ben ik maar gaan bellen naar Time Warner cable en die hebben het vanaf hun computer op nieuw geinstalleerd. Het zelfde wat het ding elke keer al uit zich zelf deed, maar nu dus vanuit hun kantje. Raar verhaal, maar het werkte. Daarna hadden we weer beeld....

En konden we de wedstrijd zien, waar de Green Bay Packer al snel de voorsprong namen. Dat was wel mooi om te zien. Maar persoonlijk vind ik American football erg langdradig en vind ik eigenlijk alleen de reclames tussendoor leuk om te zien. Die zijn vaak speciaal gemaakt voor de Superbowl en grappig bedoeld. En... in de pauze was er een concert van de Black Eyed Peas!!!



Op zich was het geluid nietech goed, maar wat een show!!! Echt super! Het leukste van heel die wedstrijd ;-)

Vandaag ben ik met de hondjes bij Bass lake wezen wandelen. Het was lekker weer, bewolkt, maar lekker temperatuurtje.



Ik had mijn camera mee en er was een Blue Bird die speciaal voor mij bleef zitten. Zelfs met twee dreutelende Beardietjes om me heen. Een stoere Blue Bird dus. Daarna kwamen we ook nog een stel kardinalen tegen, maar die waren wat voorzichtiger.



Daarna ben ik het cd-tje met de foto's die ik van de week gemaakt had tijdens de fotosessie wezen wegbrengen in Cary.



Wat een mooie meisje niet? Zo lief gezichtje. Het was heel leuk om deze foto's te maken. De familie kwam van alle kanten van de wereld en heel bijzonder om daar foto's van te mogen maken. Nadat ik het CD-tje had weggebracht zijn Ron en ik naar de film geweest. Kings Speech hebben we gezien. Ik vind Colin Firth altijd erg goed spelen. Heerlijk Engels. En ook in deze film speelde hij heel goed. Mooie film, met ook wat grappige stukjes er in toch. Al werden die niet allemaal opgepakt door de Amerikaanse medefilm bezoekers had ik het idee. Maar ik vind de Engelse humor altijd wel leuk. Lekker droog.

Ervoor waren we ook nog even de Target in gelopen voor een paar boodschapjes en daar waren ze net de bloemen aan het bijvullen.



Bloemen uit Holland! Grappig om te zien. Het deed me alleen wel weer denken aan aankomende week. Want van de week ga ik weer aan de arbeid bij de bloemenschuur voor Valentijnsdag. Hopelijk hoef ik dit jaar niet weer de kerstversiering uit de winkel op ruimen! We gaan het weer zien.....

Groetjes Petra

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat zijn mijn programma's waar ik op zondagmorgen de strijk mee doe;)
Mooi optreden ja! Dat jurkje van die dame is ontworpen door een Nederlandse...
Ik kijk al weer uit naar de verhalen van de bloemenschuur haha!
Groetjes, BiancaF

Tine zei

We hebben de superbowl hier in Belgie ook gekeken. Helaas zagen wij de reclamespotjes niet maar die ben ik ondertussen al gaan opzoeken op YouTube :) Black eyed peas brachten een vet concert al vond ik hun zingen niet zo goed bij momenten.

Heel fotogeniek kindje, prachtige foto!

Car zei

Weer iets van je geleerd. Ik wist nl niet dat je een Ipad aan de tv kon koppelen.
Wij hebben alleen voor de NL vast een kleine computer aan de tv gekoppeld maar het valt ons op dat we bepaalde programma's niet mogen zien omdat we in de VS zitten.
Op mijn Ipod touch kan ik echter via de NOS journaal applicatie wel live schaatsen kijken en via de computer niet.
Wat ik me nu afvraag is of als jij deze app op de Ipad hebt staan je wel naar het schaatsen kan kijken.
Ook kan ik geen app vinden voor de touch voor RTL gemist, deze is er voor de Ipad dus wel ?
Ik ben toch al aan het wachten tot de nieuwe Ipad uitkomt maar als dit ook zou werken is het nog meer rede om er een aan te schaffen en word ik nog ongeduldiger.

Petra zei

@ Car
Nee wij kunnen (nou ja konden) niet alle programma's kijken. Zo doen sommige afleveringen het niet op de iPad. Wie is de mol bijvoorbeeld. Maar weer wel op mijn laptop.
De RTL was hier in Amerika ook niet te downloaden. Maar toen Ron in NL was heeft hij hem er op gezet en nu kunnen we wel alles zien.
Raar verhaal he?

Het is wel super scherp beeld hoor via de iPad, wil je niet al te veel verleiden, maarre.... hahahah.