woensdag 16 februari 2011

Van blommen naar Holland

Heb het weer overleefd, valentijnsdag bij de bloemenschuur. Zoals inmiddels te verwachten was het stress alom. De cooler was nog steeds stuk en dus stonden er overal in de winkel bloemetjes die nog naar de nieuwe eigenaren gebracht moesten worden.

Photobucket

Photobucket

Mooi zijn ze he? hi hi hi. Heb nog zo'n mooie voor jullie op de foto gezet.

Photobucket

Echt zo erg..... De kleuren alleen al. En dan de lelie die er bovenuit piekt. Deze heb ik niet gemaakt hoor. Inmiddels heb ik wel geleerd mijn mond over enige creatie te houden. Het wordt natuurlijk heel vervelend als ik steeds moet zeggen, het is niet echt mijn smaak ;-) Dat kan je 1 keer zeggen, maar niet bij elk blommetje wat de deur uitgaat.

Photobucket

Het stukje van hierboven heb ik wel gemaakt. Nouja gemaakt dan. Nagemaakt van een plaatje uit een boek. Veel van de creaties zijn dus al bedacht en moeten nagemaakt worden. Ze worden ook van dat plaatje af besteld, vaak online, dus wordt er verwacht van de klant dat het er op moet lijken. Kan het ook niet helpen dat de klanten sommige stukjes echt mooi vinden niet? Dus doen we dan maar ons best en zijn we toch lekker met blommetjes bezig. Ik zie het dan ook maar als uitdaging.

Maar.....als er een bestelling is voor een "designers choice" dan probeer ik die toch wel te maken. Want dan mag je je eigen fantasie te werk laten gaan. Nouja ik nog niet helemaal eigenlijk. Mijn fantasie en "designer choice" over wat ik een mooi bloemetje vind, is duidelijk anders dan de ideeen die Amerikanen hebben over mooie bloemen. Dus heb mijn fantasie weer heel wat moeten bijstellen helaas.

Al heb ik mijn grenzen natuurlijk! Zo krijgen mijn "creaties" echt niet zo'n vreselijke pofstrik als het er niet op staat dat dat gewenst is. Verder helaas wel varenblad als groen. In Nederland zie je dat dus echt niet meer. Maar hier heeft gewoon elk stukje zowat varenblad. Sterker nog ik heb deze keer helemaal geen ander groen gezien. Bossen varenblad gingen er doorheen met de dozijnen rozen.

Photobucket

Zoals hierboven. Dit zijn 2 dozijn rozen in een vaas opgemaakt. Een van de eerste die ik maakte van de week. En ik schrok me toch weer half wezeloos van de prijs. Namelijk $129,00..... Toch niet te geloven hey....

Maandag dus weer het laatste daagje. De cooler die stuk was (en waarschijnlijk nu echt overleden was) en de nog behoorlijke stapel orders die nog gemaakt moesten worden zorgde bij de bazin voor de nodige stress. Maar zo halverwege de ochtend kwam dan toch haar man helpen. Het zou de stress wat moeten verminderen want hij zou dan de telefoontjes kunnen doen. Maar zoals voorgaande jaren was het nu ook weer niet het geval.

Baas neemt namelijk gewoon alle binnenkomende orders aan en bazin wil dat niet. Baas hangt de nieuwe orders dan ook stiekum op, als bazin druk bezig is als of er een klant is of ook even aan de telefoon. Waarna twee tellen later de sirene af gaat. "Anthoniiiiiiiieeeeee", klinkt er dan door de schuur. Zo heet baas dus.

Waarna er een flinke woordenwisseling volgt tussen de twee. Over waarom er wel of niet orders aangenomen moeten worden. Geweldig al die bijeffecten op de werkvloer ;-)
Soms steven ze naar buiten en gaan daar nog even door en komen dan muisstil weer binnen. Waarna een half uurtje later de sirene weer afgaat, hahaha.

Zo had baas een order aangenomen voor een boeket in een koffiekop. Maar het was een valentijns bestelling en er was alleen nog maar een grijs/bruine mok voorradig. Niks, roze rood of enig kleurigs. Nou echt.... het scheelde niet veel of hij had die mok naar zijn hoofd gehad. Zo gezellig, zo'n valentijnsdaagje in de bloemenschuur. Je maakt nog eens wat mee niet? Maarja het feit was dat we nog steeds minder orders hadden dan vorig jaar dus baas bleef orders aannemen de rest van de dag. Totdat hij in de gaten kreeg dat de bezorgers de 89 bloemstukken niet allemaal meer konden bezorgen die dag en hij zelf aan de slag moest. En toen was het ineens genoeg.... Zo mooi...

Maarja toen was het inmiddels tegen drie uur en waren er al heel wat Anthonies de zaal in geworpen zeg maar. Dus zoals ik al zei, we hebben het weer overleefd!

Toen ik thuis kwam hebben we Connor zijn verjaardags toetje gegeven. Cake met slagroom. Voor slagroom doet hij zo ongeveer een moord en voor cake idem dito.

Photobucket

Voorheen had ik een keertje een echte hondentaart voor hem gekocht en die vond hij helemaal niet lekker. Echt! Die liet hij gewoon staan. Stace heeft hem toen als een speer opgegeten. Maar bij de cake met slagroom kreeg hij er de kans niet voor.

Photobucket

Stace kreeg ook wel een stukje hoor en nu ook was Stacey's stuk cake ook eerder verdwenen dan bij Connor, maar dat duurde niet lang.

Photobucket

Photobucket

Zo dat zit er in!

Dinsdag moest ik nog wel even bijkomen van het hele bloemen gebeuren. Ben met de hondjes wezen wandelen en ik had in de morgen een afspraak met een mevrouw, die nu nog zwanger is, maar over een maandje foto's wil hebben van haar dan geboren baby. En terwijl ik haar adres opzocht op Google maps, zag ik wel wat grappigs. De wegen naar haar huis, heette Holland Road, Holland crossing, Holland Downs en Holland Hills Die laatste is wel heel apart niet? Zoveel hills zijn er niet in Holland namelijk. De dijken niet meegerekend natuurlijk.

Dus ik besloot mijn camera maar mee te nemen. Wie weet kwam ik wat leuks en echt Hollands tegen. Op zich woonde de vrouw misschien 10 minuten bij ons vandaan, maar in dit gedeelte was ik eigenlijk nog nooit geweest. Totdat ik ineens een groente en fruit stal zag. Ooit zijn we hier wel eens langs gereden. En weet nog dat ik toen dacht, Oh wat leuk er staat Holland farms op die schuur. Maar we waren toen volgens mij op de motor en wist eigenlijk geen eens waar we op dat moment reden. We waren eigenlijk zomaar in het wilde weg aan het rijden. En nu kwam ik er ineens weer langs.

Inmiddels was ook duidelijk geworden dat de mevrouw haar andere dochter ziek was en dat ze plotseling naar de dokter moest, dus uiteindelijk heb ik haar niet gesproken. Dus ben ik terug gereden naar het stalletje.

Photobucket

Het zag er zo leuk uit!

Photobucket



Op de hoek van Holland rd. dus! En dat zo dicht bij waar we wonen. We wonen eigenlijk om de hoek bij het plaatsje Holland, want zo staat het op Google maps ;-)

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

www.vandijkjes.punt.nl zei

$129 voor een boeket rozen. En er zijn mensen die dat kopen..? jeetje inderdaad ongelooflijk.
Het lijkt wel een soapy daar in die bloemen schuur.

Gr petra

Anja zei

Nou voor $ 129 koop ik liever iets anders dan zo'n Amerikaanse bos rozen. Tja, voor een mooi boeket bloemen moet je niet in Amerika zijn. Leuk zo'n stukje Holland dicht bij huis!

Car zei

Zoals je bij ons heb kunnen lezen houden wij ons "bloemenbudget" ook lekker in onze zak. Mochten ze nog iemand nodig hebben bij die bloemenschuur, ik geloof dat ik dit ook wel kan :) Nederlands en bloemen die combi klinkt direct goed.
Op Engelse les vertelde ze me dat de prijs van de bloemen dit jaar in Florida zo hoog zou liggen ivm de koude winter.
Ik betwijfel het en zal het zien later dit jaar.....

Anoniem zei

Jeetje wat een prijzen, daar kan je toch vele andere dingen voor doen. Jammer dat je je eigen creatie's niet kon maken, die zien er stukken beter uit!! Anthonie is klinkt heel anders dan Emil!! (moest ik nl gelijk aan denken toen ik je verhaal las hahaha) Je hebt het allemaal weer overleeft, is moederdag het volgende waar je voor wordt gevraagd??

Groetjes, Kaar

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd met je hondje!
Wat eeen prijzen,niet normaal zeg!
Wat een mooie schuur, speciaal stukje Holland.
gr BiancaF

Anoniem zei

Graag gedaan hoor Petra, tzt hoor ik het wel dan (spiekerman@spykercars.com).
Enne no offense: maar wat een afzichtelijke bloemstukken, zou dan maar liever een Buddha to Buddha ring krijgen hahaha.
Gr, Evelyn

Mariet zei

Wat leuk die foto`s van Holland road en dat gebouwtje, super!

Heerlijk gezicht, Connor die z`n lippen aflikt ;-)

Elke zei

Denk niet dat ik ooit aan die zeer bijzondere boeketsamenstellingen kan wennen. Hoop dan ook dat niemand ooit zo'n kapitaal gaat besteden aan zo'n boeket om me blij te maken.
Misschien zou de schuur nog meer verkopen indien ze specifiek voor boeketjes 'European touch' reclame zouden maken? Moet je maar eens voorstellen, en dan kan jij foto's nemen van een aantal van je creaties die ze dan op de website plaatsen. En dan is jouw werk de volgende keer heel leuk, want dan kan je het doen zoals jij dat wilt. :-)
Nog een dikke knuffel voor de jarige woef!

Annemiek zei

Bloemen zijn hier gewoon te duur. Het wordt van ver aangevoerd. Och, en over smaak valt niet te twisten.

Joyce zei

Ik heb een hele goed NLse vriend die bloemist was, en de meeste mensen willen precies wat hier op de foto's staat, dus dat maak je dan. Gelukkig zijn er ook, meestal kleinere, bloemisten die mooie dingen maken, maar voor een veel kleinere markt.

Wat ik ook altijd vreemd vond is dat mensen bloemen kopen die al helemaal open zijn, en dan klagen ze dat ze na een paar dagen op zijn. Ik heb elke week bloemen in huis, nu tulpen, en die hou ik soms wel 2 weken goed. Tulpen niet zo lang, maar wel een week.

Ineke zei

Wow, wat een schitterend bloemstukjes en bossen!
Leuk die eetfoto's van de hondjes.

Marchiena zei

Jeetje bijna 95 euro voor 24 rozen, dat is een hoop geld voor een bosje bloemen.
Net als voorgaande keren verbaas ik me over de smaak van de Amerikanen.
Ik moet iedere keer als jij over de bloemenschuur schrijft aan Fawlty Towers denken.

Zo te zien vonden de jongens de cake voor herhaling vatbaar.

Wat leuk een stukje Holland om de hoek.

Bibi zei

poeh!! 129! Nou daar zou ik niet blij van worden als manlief dat uit zou geven aan een blos bloemen. Grappig dat Hollandse buurtje.