zondag 23 oktober 2011

Ballonnetjes

En toen gingen we zaterdag vroeg naar de ballonnetjes! Had er erg naar uitgekeken. Op de weg er naar toe passeerden een heel stel auto's van ballonvaarders. Ook raar dachten we nog. Maar niet verder bij stil gestaan. Tot we geparkeerd hadden en het veld op liepen. Geen ballon te ontdekken. Zo jammer! Wij baalden er best van, want het bleek 's morgens een fly in te zijn. Dus de balonnen zouden naar het veld toevliegen als een soort van wedstrijd. Wist niet goed wat ik me daar van voor moest stellen. Totdat de eerste ballonnen binnen kwamen.





Photobucket

Hoe werkt het? Er zijn vakken op het veld en daar moest de groene zandzak in gegooid worden. En er was een paal waar roze zandzakken bij moesten worden gegooid. En er was een bonus om een ring over de paal te krijgen en degene die dat lukte kreeg $3000.-. Dus ze wilden maar al te graag bij die paal komen!

Photobucket Photobucket

Photobucket

En dat ging niet altijd zonder botsen! Ze kwamen allemaal tegelijk naar die paal. En er zit geen stuur op zo'n ballon...

Photobucket

Photobucket

Zo bijzonder om te zien! Gelukkig liep het goed af. Waarschijnlijk kunnen ze wel tegen een stootje. Weet ook niet of er speciale ballonvaarders verkeersregels zijn. Stuurboord heeft voorrang? Of laag gaat voor hoog? Noem maar een dwarsstraat, maar het zal vast wel.

Photobucket

Afijn, ik had het hartstikke naar mijn zin. Dacht ik eerst dat het tegen zou vallen, nu vond ik de fly-in eigenlijk zefs leuker en spannender om te zien!

Photobucket

Een slide show van de foto's...


En.... bewegend materiaal!



Daarna zijn we naar huis gereden. Het waren heerlijke dagen geweest, had zo genoten. De bergen zo mooi en alles had meegezeten. Eenmaal thuis keken we de post na en er zat een rekening van het ziekenhuis bij..... $12.876,-!!! Jemig!! Ik kreeg er haast een appel beroerte van. Mijn hemel wat een bedrag. Snel inloggen op de website van onze ziektekosten verzekering. Natuurlijk lukte het inloggen niet op dat moment. Er kwam steeds een melding dat mijn polisnummer niet bekend was. Ook lekker rustgevend, NOT!

Afijn ineens kregen we de ingeving om Ron's nummer te proberen en dat lukte. Waarschijnlijk omdat hij de hoofdverzekerde was. Nou en toen werd het nog een tandje erger, want hier stond een bedrag van meer dan $18.000,- aan ziekenhuis rekeningen op mijn nummer geboekt....

Allemachies!!! Mijn mond was open gevallen en die ging echt niet meer dicht de eerste paar minuten. Afijn na tig keer verder klikken op de website bleek dat de eerste hulp rekening van $2400,- al betaald was. Dat scheelde weer. Nu de andere $16.000,- nog. Er stonden wel bedragen achter van wat wij moesten betalen, maar echt duidelijk was het niet en zag echt niet hoe ze aan die bedragen kwamen. Volgens de polis, die onlangs alweer veranderd was moesten we nu hooguit $3000,- uit eigen zak betalen. Maar hoe en wat en of dat in de praktijk ook zo werkt? Laten we hopen van wel. Het staat er ook een beetje krom omschreven.

Maandag dus maar een belletje plegen. Welkom thuis!!! pffff....

Maar om het positief af te sluiten, nog maar twee dagen en dan mag het gips er af!!! Jippie!!
(En volgt er vast weer zo'n fijne rekening.....;-) )

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

petra timmer zei

Got allemachtig...Dat zijn geen pretje die rekeningen.... Maar ik denk dat het allemaal een beetje vaag omschreven staat. Ik heb vorig jaar een week in het zziekenhuis gelegen en ik toen ik 2 dagen thuis was kwam een rekning van het ziekenhuis. What zeg ik 4. totale optel som ook bij 20.000. geloof mij ze konden mij bijna terug brengen naar het ziekenhuis voor een hart verzakking.. Uiteindelijk heb ik 1800 moeten zelf betalen. Ik kwam er ook achter dat de zieknhuis administratie hier niet erg up tp date is en ik kreeg ook al brieven dat de verzekering rekningen geweigerd had. Bij navraag bij de verzekering bleek dat helemaal niet zo te zijn. Claims waren daar nog niet eens binnen....

En altijd leuk dat zulke dingen in het weekend krijgt en je niet alla minuut in de phone kan klimmen...

veel succes met je gips.. hoop dta het er inderdaad af mag.. Scheelt weer wat balen

gr petra

Kristel Holsbeek zei

Prachtige fotos maar dat wist je al;-)
Heel fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!! En zo super dat je gips er al bijna weer vanaf mag!!! Geweldig toch!!
Wow gelukkig zat ik neer als ik je blog las, mijn god wat een bedrag!! Laat ons echt maar hopen dat het idd maar 3000$ zal zijn...pfff kan ik geloven dat je mond daar even van open blijft staan...

Jasmino zei

Oh jemig, ik kan me zo voorstellen dat je bij het ontdekken van die ziekenhuisrekeningen iets minder graag in Amerika woont. :-(( Wat een bedragen zeg... En als moet je dan "maar" $3000 zelf betalen, dat is toch nog een bedrag waar menig Nederlander nog steeds een hartverzakking van zou krijgen.

Maar, je foto's zijn wel prachtig zeg! Ik heb weer genoten. Zo kleurrijk, geweldig! En aftellen natuurlijk, nog maar 2 dagen tot het gips eraf mag. Jippie!

Fijn ook dat jullie een leuke trip hebben gehad, dat was je gegund!

duijsensfamily zei

Die ballonnen zijn gaaf en nog mooier is om eens mee te varen.
Wij hebben het jaaaaaaaaaaaren geleden eens gedaan. Net verhuisd naar Friesland en ik verraste Erik met zo'n vlucht. Ondanks dat ik enorme hoogtevrees heb, heb ik genoten, want het is een top ervaring!

Wat een "welkom thuis" zeg!! Kun jij je hondjes niet trainen dat die zulke post gelijk verscheuren???
Brrrrrrr
Geniet van je laatste dagen gips, daarna breekt weer een nieuwe tijd van revalideren aan!
Beterschap!
Claudia

Marjolijne zei

wat een bedragen zeg. niet normaal meer joh. kan me voorstellen dat je je klem schrok. Wij klagen al over de eigen bijdrage etc. In totaal nog geen € 200 per jaar. Gelukkig was jullie trip leuk en wat heb je weer een gave foto's gemaakt. zeker die ballonwedstrijd. Succes met het verwijderen van het gips en de revalidatie.

Edwin zei

Prachtige foto's en film. Top. Had ze ook in de mail maar kon ze helaas niet openen. Dus even op de Blog dan maar haha.
En dan die ziekenhuisrekening, WOW niet normaal. Maar goed, geen nood. Verkoop je toch gewoon de Beemer hehehehe

Anoniem zei

Nee hoor niet de Beemer in de verkoop.

Prachtige foto's weer.
Hopelijk heb je al duidelijkheid van de verzekering.
En vandaag het gips eraf nou ben benieuwd.

Erna

Ineke zei

En... is het gips er al af? Petje af dat je mét gips nog van die prachtige foto's hebt kunnen maken. Geen wonder dat je je een hoedje schrok toen je thuis kwam, wat een bedragen zeg.

Anja zei

Dat is minder leuk thuis komen met zo’n rekening bij de post. Krijg je geen korting van het een of ander? Wij kregen altijd Militaire korting, zo raar.

Wow wat een mooie, kleurrijke foto’s!