dinsdag 18 oktober 2011

www.ik-baal.nl

Of zou het www.ik-baal.com moeten zijn? Gezien het balen hoofdzakelijk in het Amerikaanse geschiedt?
Waar ik van baal? Gaat u even zitten!
Douchen met een zak om je arm, aankleden 's ochtends met 1 hand. Met als toppunt bh aan trekken en haar fohnen. Enorme grrrrr momenten kunnen we wel stellen. Hondjes die normaal 1 o f 2 keer per wandeling "moeten", maar dat nu tot een record poging van drie keer brengen, waarbij ik de productie in een zakje moet zien te krijgen met 1 hand. En dus met 6 zakjes en twee aangelijnde honden in 1 hand verder tracht te lopen.Geen eigen bammetjes kunnen smeren. Geen ritsen kunnen sluiten. Niet kunnen autorijden. Gestuntel tijdens het koken. Voedsel verpakkingen die te dicht zijn en met geen mogelijk open gaan. Typen volgens mijn recent opgestartte 5,5 vinger systeem. Veelste traag.Maar het meest baal ik er van dat ik geen foto's kan maken nu. Balen met een hoofdletter B, zeg maar. En uitroepteken er achter voor degene die het nog niet door had. Balen!, zo dus.

Zeker omdat het nu op dit moment juist zoooo mooi is buiten. Prachtige herfst kleuren en super lekker weertje.Perfecte omstandigheden dus. Maar......, ik heb het gisteren geprobeerd. Het niet foto's kunnen maken zeg maar. Het had lang genoeg geduurd, foto-maak-loos door het leven gaan. Tijd voor actie, tegen www.ik-baal.nl!!! En zo zat ik aan de tuintafel met een vers gevonden herfst blaadje als lijdend voorwerp. Eerst met statief, maar daar kreeg ik de clipjes van de pootjes niet van los. Dus zonder statief en het blaadje op een leeg flesje met tegen licht. En wat blijkt? Zittend aan de tuintafel kan ik mijn camera perfect op mijn gips te balanceren. Zo goed dat ik met mijn linker hand op het opname knopje kan drukken. Ik weet het, het is erg, en vertel het niet aan mijn Dr. Sam chirurg (Ja die van Private Practice, is hier mijn chirurg. Of althans zijn broer dan zeker) maar het lukte!!!



Het resultaat. Gemaakt met herboren respect voor gehandicapten. Want voor mij is het www.ik-baal.nl tijdelijk. Maar voor zo veel anderen niet. Ben het me zeer zeker bewust.

Terwijl ik dan zo aan de tuintafel aan het oetelen was kwam Ron thuis. Hij aanschouwde mijn gestuntel en stelde voor om van de week een paar daagjes naar de bergen te gaan. De lieverd! Even www.er-op-uit-met-1-hand.nl. En zo hebben we gisteravond twee hoteletjes geboekt. Hartstikke in de bergen waar de kleuren bijna pieken nu. En.... 1 ervan ook vlakbij het balonnenfeest en de andere bij de BMW auto fabriek, zodat we daar de factory toer kunnen doen. Ja, ja, ik had het ook door, die Ron pakt het slim aan ;-)

Groetjes,
Petra

18 opmerkingen:

Marchiena zei

Leuke verrassing van Ron om er een paar dagen met je tussenuit te gaan;-D

Pas als je wat aan je handen mankeert heb je in de gaten hoeveel je eigenlijk automatisch doet
Heel veel vakantiepret!

Kristel Holsbeek zei

Het is je nog goed gelukt ook!!! super toch...op den duur probeer je toch dingen al vloekend uit hé!!
Jaja die Ron, hij heeft groot gelijk!! Have fun!

Elke zei

Wat lief van Ron!

En ik kan me je frustratie inbeelden, heb zelf ooit ook met mijn linkerpols in de plaaster gezeten. (ben linkshandig) Ventje moest mijn ondergoed helpen aandoen, mijn vlees en groentjes snijden, mijn haar wassen,... (gelukkig hebben we een ventje, en zijn we geen vrijgezellen!)

Marjolijne zei

Oh meid wat kan ik me goed voorstellen dat je vreselijk baalt. Zeker met fotograferen. Nu mag Ron dat zeker doen tijdens jullie daagjes op stap. Haha, heerlijk dat ie zo slim is. Ik vind je verhalen altijd ontzettend leuk, je schrijft heel beeldend en ik amuseer me kostelijk. Sterkte met je hand en veel plezier op jullie reis.

Annemiek zei

Ik vond het al knap, dat aantal blogs dat je nog typt met 1 hand. Fijn dat je erop uitgaat! Ben benieuwd naar de foto's!

Anoniem zei

Veel sterkte Petra, you can do it!!! Ik ben jaren geleden geopereerd aan een RSI en mocht 6 weken(!!) de complete arm niet gebruiken, BH aantrekken was inderdaad erg lastig net als typen, eten maken, ik mocht ook niet autorijden en niets tillen etc. Woonde destijds alleen (op 2 hoog) en had 2 Jack Russells die er toch min 4x per dag uitmoesten..... maar ik heb het gered dus dan kan jij het ook!

Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Veel plezier tijdens jullie uitstapje. Ik kan me goed voorstellen dat het balen is met je hand. Ik richt dan nu ook op www.ikleefmetjemee.nl;)

Groetjes!
BiancaF

duijsensfamily zei

Om toch een beetje crea bezig te blijven is een kleine point en shoot de uitkomst (heb er net eentje gekocht) Maar verder "it sucks". Ik weet er alles van, heb met een gebroken elleboog rondgelopen, alles heel herkenbaar.
Opmaken lukte alleen als (meestal) Mees mijn ooglid strak trok en ik er een lijntje op kon brengen. Het werkte. Verder is het gewoon pokke!
Maar ga er lekker op uit, trakteer jezelf op een simpel maar goed cameraatje (is altijd handig) en je zult zien, het voelt al gelijk een stukje beter!
Hou vol!

Jasmino zei

Aaaaagh, ik voel met je mee! Zo begrijpelijk. En wat voelt het dan lekker om het een van je af te schrijven, toch? Dikke knuffel van hier in elk geval.

Wat is Ron een lieverd, heerlijk een paar daagjes eropuit. Geniet ervan! Ik hoop dat je toch een paar mooie foto's kan maken dan, misschien met behulp van Ron-de-statieven-opzet-man? En ik geef hem groot gelijk dat hij er ook een leuk uitstapje voor hemzelf aan vastknoopt, het is gewoon goed combineren van noodzaken :-D

Ik moest wel grinniken om je verbale uitbeelding van de honden en de zakjes en het gedoe daarom heen, het werd voor mij nogal visueel ;-)

Dikke knuf, veel beterschap, en de eerste week zit er alweer bijna op. Geniet lekker met Ron!

Natasja Valentijn zei

Tja, het is allemaal behelpen met 1 hand... Maar je bent een topfotografe hoor.... Prachtige foto!

Mary-Ann zei

So you are pissed ?frustrated and annoyed ? IK denk dat we dat allemaal zouden zijn als we in jouw positie waren !

Veel plezier Petra ! Wat heb je toch een leuke, lieve man met goede ideeën. En je mag best balen, ik kan het me helemaal voorstellen !

Nogmaals veel plezier en take care <3

Liefs Mary-Ann

elmarstel zei

dat is een mooi vooruitzicht dan en ik snap je balen wel hoor, GEEN FOTO'S KUNNEN MAKEN!!!!, dat is echt erg, haha.
beterschap hoor.

Lisette en larissa zei

oo wat voel ik met je mee!! had ook zo iets meegemaakt ben ooit door hond aangevallen in mijn beide handen! moest 7 dagen met nat verband om mijn handen zitten kon helemaal niks meer anderen moesten zelfs mijn tanden poetsen, naar de wc helpen en nog meer van die leuke dingen!!
Maar dat is voorbij jij zit er nog mee heel veel sterkte en geniet van die paar dagen er tussen uit!!
Groetjes Lisette en Larissa

Ineke zei

Geen wonder dat je verschrikkelijk baalt, het is zoooo verschrikkelijk onhandig om wat aan je rechter hand/arm te hebben (haha naar de wc gaan bijv LOL).
Fijn om er even tussen uit te gaan en lekker verzorgd te worden. Sterkte!

Yvonne zei

Wat een lieverd die Ron! Veel sterkte met die ene hand en veel plezier in de bergen!

Anna zei

Wat een lieve slimme man heb jij.
Toch rot zo, nu kan je pas onder vinden hoeveel je met je handen doet.
Nog veel sterkte Gerard en Toos

Anja zei

Ohh meid wat vervelend, ik voel met je mee!
Gelukkig heb je een hele lieve man......geniet van jullie uitstapje!!

Bibi zei

Ik kon al niet terugvinden welke hand het was, maar shit hee, je rechterhand! Maar, het is toch een schitterende foto geworden!