woensdag 12 oktober 2011

in 't nieuwe gips

Nou kort berichtje maar de operatie is geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik het best tegen vond vallen. Het was wat heftiger dan ik van te voren ingeschat had. Jaren terug heb ik wel eens wat met een teen gehad, maar dat werd onder plaatselijke verdoving gedaan en was ik zo de deur weer uit. Nu ging het onder complete narcose, en zoals je in films ziet in zo'n charmant jurkje en de hele reutemeteut. Ik ging onder zeil op de operatie kamer en werd er al rollend door de gangen wakker. Wat een raar gevoel was dat zeg! Echt niet prettig. In de uitslaapkamer kwam al snel Ron er bij gelukkig. Wat fijn om hem weer te zien. Het was inmiddels 2,5 uur verder zag ik op de klok en ik zag dat mijn hand nu helemaal in het gips zat.

Ron had met de dokter gepraat en die vertelde dat er twee pezen door gesneden waren. Eentje had hij weten te maken, maar de andere niet. Dus kan ik strakjes waarschijnlijk wel mijn vinger buigen maar geen kracht er mee zetten. Wel waren er geen zenuwen beschadigd gelukkig, dus ik moet er wel gevoel in krijgen.

Nadat ik naar de wc was gegaan, mocht mijn infuus eruit en konden we om 10 uur naar huis. En werd ik in een rolstoel naar de parkeer garage gebracht. Inmiddels zijn we nu dus een daagje verder en het gaat best goed. Heb niet echt pijn maar dat komt vast ook door de pijnstillers die ik van ze kreeg. De wereld ziet er met deze een stuk vrolijker uit :-)

Vandaag ook de autoverzekering gebeld en Erna mag in onze auto's rijden en dus hebben we vandaag onze voeten laten verwennen. Toch rustigjes aan maar ook wel leuk voor Erna. Want ook voor haar is het allemaal balen natuurlijk dat dit net in haar bezoek aan ons gebeurd.


's Middags toen Ron thuis kwam zijn we naar de nieuwe film van George Clooney geweest. Niet echt een super film vond ik. Net toen het spannend werd was ie afgelopen... Beetje raar. Ook nog lekker gegeten bij Long Horn. En morgen zien we wel weer wat er gebeurd. Moet eerlijk gezegd niet denken aan wat dit allemaal weer aan verzekerings toestanden gaat opleveren. Kijk daar dus echt niet naar uit.... Ben bang dat het weer veel centjes gaat kosten helaas. We moeten het maar weer afwachten... Maar eerst weer even lekker slapen. Daar knapt mankepootje vast van op!

Groetjes Petra

20 opmerkingen:

Petra zei

Wat een enorme pech, Petra! Heel veel beterschap en ik hoop, dat de rest van Erna's bezoek toch nog voor de nodige afleiding en gezelligheid zorgt.

Kristel Holsbeek zei

Ai dat is idd heel wat minder dan je verwacht had, maar kop op...je hebt fantastisch gezelschap bij je en hopelijk kunnen jullie er samen nog een hele leuke tijd van maken!!

Marion zei

Ach wat sneu toch!! Heel erg veel beterschap, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Anoniem zei

Echt een pech. Wat balen dat het tegen viel. Maar nu nog lekker genieten van je bezoek en kan Erna jullie lekker overal naar toe rijden.

Ennuh Long Horn MMMMMM

Groetjes Nancy

Jasmino zei

Het is ook enorm balen, voor Erna maar zeker ook voor jou! Wel vervelend dat je straks geen kracht meer kan zetten met die vinger, maar wie weet, valt het allemaal mee. Veel sterkte en een goed herstel gewenst!

Long horn is erg lekker trouwens, mjammie!

Annemiek zei

Wat zo'n vaas niet kan doen! Speedy recovery!

Anoniem zei

Een ongeluk zit dus echt in een klein hoekje... vet balen en veel sterkt en snel herstel toegewenst....Het typen zal nu dan ook wel een stuk trager zijn of type je niet blind met 10 vingers?
Groetjes, Evelyn

duijsensfamily zei

Jeetje, klinkt wel heel heftig zeg!
Heel veel beterschap en denkbeeldig zet ik een dikke krabbel op je gips! Met een plakplaatje ernaast!
Groetjes,
Claudia

Ineke zei

Gelukkig dat je de operatie achter de rug hebt en wat vervelend dat het zo tegenviel.
Sterkte!

Elke zei

Ik ben er zeker van dat Erna het niet erg vindt om nu een beetje mee te zorgen voor jou. (al zal ze het natuurlijk wel erg vinden voor jou)
Het klinkt best wel verstrekkend, je wijsvinger wel kunnen plooien maar geen kracht meer zetten. Want dan kan je ook niet meer schrijven met een balpen? Of de aardappeltjes schillen en zo? :-(

Anja zei

Dat is allemaal wat minder, ik wens je dan ook veel sterkte en beterschap! Vervelend voor Erna maar nog vervelender voor jou!

Petra zei

Oh wat naar, hoop voor je dat het allemaal snel geneest.
En dat jullie ondanks deze tegenvaller toch flink veel pret kunnen maken.

Sandra zei

Wat ellendig, maar gelukkig is het achter de rug. Hoop dat jullie nog lekker gaan genieten van rest van de vakantie!

Anna zei

Je wat een pech voor je gelukkig is Erna er nog en kunnen jullie toch nog wat samen onder nemen.
Sterkte.

Karin (dh) zei

He, wat een pechvogel ben je nou weer, lees ik net. Van harte beterschap ermee, ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt, en dat de schade in alle opzichten een beetje meevalt.
Ik duim voor je!

Anoniem zei

jeetje zeg jij maakt ook nogalwatmee. sterkte ermee. Petra ik heb een verzoekje aan je. Wij zijn ook net terug uit het noordoosten van de VS. In Vermont kwamen wij ook over R.100 naar het zuiden en moesten toen omdraaien omdat de weg was afgesloten (daar waar jullie verder mochten durfden wij dat niet aan). Helaas hebben wij geen goede foto's kunnen maken van de ellende van kapotte bruggen en wegen omdat er verkeer achter ons zat en wij niet konden/durfden te stoppen. Zou ik een paar van jouw foto's mogen gebruiken in mijn fotoalbum? ik vind het zelf nogal brutaal maar niet geschoten is altijd mis en jouw foto's beelden zo uit hoe het was dat ik de stoute schoenen maar aangetrokken heb. Groetjes Marjolijne.

Petra zei

Hoi Marjolijne
Ja hoor pluk er maar af hoor. Geen probeem! En sls je grotere wilt laat maar horen.

Marjolijne zei

he geweldig dank je wel. als ik vanavond thuis ben ga ik proberen te plukken. Zit jij trouwens ook nog ergens op FB? je ziet, ik heb verstand van computers he.
groetjes en nogmaals dank. Wat is het trouwens leuk he aan de kust van Maine etc.

Petra zei

ja ik zit op facebook Marjolijne.
Te vinden onder Petra Glorie ;-)

Bibi zei

jeetje,ja, helemaal in operatie kostuum, rollen door de gang. Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop dat me dat bespaard blijft.