dinsdag 11 oktober 2011

Gevalletje vinger schade

Nou weer even een updateje. Zondag was een harstikke leuke dag. We zijn weer naar een open huis geweest. Een hele luxe zelfs van bijna 2,5 miljoen dollar! Huis was compleet met balletzaal! Echt!! Mooi ingericht en natuurlijk met zwembad ;-) Daarna hebben we in het zonnetje in de tuin gezeten en Gooische vrouwen gekeken. Heel erg leuk weer om te zien!!!

Na de film dacht ik de tafel even te dekken en toen gebeurde het. Een glazen vaas gleedt weg en ik probeerde hem te stoppen. Maar het ding brak en greep er dus in. Niet zo slim! En ik zag al snel dat mijn rechter wijsvinger een diepe snee had. Na het bekeken te hebben viel het eigenlijk best nog wel mee alleen ik kon mijn vinger niet meer buigen.....

Ja wat doe je dan? Ga je wel of niet naar een eerste hulp. Uiteindelijk toch maar wel.En omdat het zondag avond was naar de emergency room van een ziekenhuis hier, omdat urgent care al dicht is..... En daar was het druk....Bij somige van hen had ik echt het idee wat doe je hier. Zoals het jongentje die een halve fles cola naar binnen werkte en een zak met chips, maar toch wel zooooo pijn in zijn buik had?? Nou daar was ik snel klaar mee geweest, maarja ik ben geen dokter natuurlijk. Misschien maar goed ook! Al snel bleek dat ik wel gehecht moest worden maar toen begon het wachten....

We kwamen binnen rond zeven uur en om half 11 ging ik naar een behandel kamer. Weet jr dat je daar gewoon tv op de kamer hebt! Echt! Daar stond ik wel van te kijken hoor.


Kreeg daar fijn een tetanus prik en de dokter kwam daarna kijken, Het bleek dat mijn pees was doorgesneden en dat moest door een orthopedisch chirurg weer aan elkaar gezet worden. En dat moest op afspraak. Maar kreeg wel vier hechtingen en ik een spalkje om mijn vinger. En een afspraak voor dinsdag morgen bij de chirurg. En om half 1 's nachts gingen we weer naar huis. Pfffffff....

Op zich had ik helemaak geen last van het spalkje of pijn of zo. Het voelt allemaal wat verdoofd. Dus Erna en ik zijn maandag nog wel wezen shoppen in Smithfield. Goed geslaagd ook nog. Wagen lag behoorlijk vol ;-) En dat gewoon met 1 hand ;-)



's Avonds Nog even bij een buufje hier verderop naar de paarden wezen kijken. Onlangs had ik foto's gemaakt voor haar. Was wel leuk om te zien.



Vandaag dan dus naar de chirurg. Hij zag al snel wat er gaande is en hij vertelde dat het allemaal niet zo makkelijk is als ik hoopte. Er waren drie opties.Eerste was je vinger vast laten zetten, het topje dan, wat ik niet ka bewegen. Of een operatie waarbij je nog wel kan buigen maar niet meer strekken. Of proberen het geheel te maken, maar dat werd een ingewikkelde operatie en een lang herstel. En ik heb toch maar voor het laatste gekozen. Eerst was de operatie voor as. vrijdag gepland, maar de verpleegkundige kwam vragen of ik nog gegeten en gedronken had. Wat dus niet meer het geval was na half zeven of zo. en toen kon ik vanmiddag om kwart over vier! .

Werd wel al gelijk in het gips gezet 's ochtends. Beetje overdreven vond ik, daar ik al twee dagen met het spalkje liep. Maarja,... strakjes dus naar het ziekenhuis en we gaan het meemaken..... hierna namelijk ook twee weken gips. Is wat he? Voor zo'n rot snee!

Groetjes Petra

24 opmerkingen:

Anoniem zei

nou zeg....... Sterkte ermee.
Marjon
(Nog bedankt voor je antwoord van een paar blogjes geleden)

Anoniem zei

jee petra sterkte ermee je kan nog wel een blogje maken gelukkig nou succes en groetjes aan Erna tochnog veel plezier!!

Anoniem zei

oh dat berichtje was van lisette en larissa (handig he?)

Kristel Holsbeek zei

Veel sterkte en toch nog hopelijk veel 'leute' met Erna...

Anoniem zei

Tjeetje Petra,wat een pech!
Sterkte ermee en hoop op een spoedig herstel voor je.Gr Margret

Jasmino zei

Tjonge tjonge tjonge zeg, daar ben je mooi klaar mee.....Hopelijk lukt de operatie netjes en kun je na het gips gewoon weer alles met die vinger. Stel je voor zeg. Ik duim voor je, en wens je heel veel succes!

Ineke zei

Bah, wat vervelend Petra. Wel fijn dat je vandaag toch nog geopereerd kan worden. Heel veel sterkte en beterschap/

Yvonne zei

Echt balen zeg Peet.... Nogmaals sterkte en beterschap!
Dikke knuffels van Ton, Yvon en de meiden

Annemiek zei

Nou dan lig je nu zo ongeveer onder het mes. Ik hoop dat je een voorspoedig herstel hebt! Wel balen, zo'n ongelukje is snel gebeurd!

Petra zei

Wat een letterlijk ongelukje in een klein hoekje! Veel beterschap!

tineke zei

pechvogel. heel veel sterkte en verlies de goede moed niet. een hand lijkt me niet zo leuk.
tineke

duijsensfamily zei

Jeetje! Dat is effe een flinke snee en geen sneetje meer in je vinger!
Leuk die paarden!!! Probeer het ras te raden, maar lukt met niet zo!

petra timmer zei

Jeetje zeg. Even een glas opvangen...Je bent er mooi klaar mee.

Veel sterkte ermee de komende weken. Kan nooit erg handig zijn.

gr petra

Annemiek zei

Oh dat is ook pech zeg. Hopelijk ging alles goed en geneest het goed!

Car zei

Gelukkig is het al achter de rug. Sterkte en op naar een volledig herstel.

Pascale zei

Dat is inderdaad wel een pech, zeg. Hopelijk is alles goed gegaan met de operatie. Een snel herstel toegewenst!

Anoniem zei

oei...dat is pech hebben. Heel veel sterkte en beterschap.

Groetjes Nancy

Marion zei

Jeetje, wat vervelend. Nou gelukkig heb je inmiddels de operatie achter de rug, kan je wel typen met je handicap(vroeg zij bezorgd)?

Veel succes de komende dagen, het zal vast even lastig zijn. Stel je voor dat je nu net in die bloemenschuur aan het werk zou zijn, de eigenaresse zou er ongetwijfeld een nervous break-down van hebben gekregen, haha.

Anoniem zei

Heel veel beterschap! Dat verwacht je natuurlijk niet wanneer je je snijdt.....
Gr BiancaF

Anja zei

Jeetje wat een pech, daar ben je mooi klaar mee. Sterkte en hopelijk kun je de vinger weer gewoon gebruiken in de toekomst.

John, Annette, Lotte en Karlijn zei

Tjonge, da's niet niks. Ken dat zo'n snee in je vinger. Heel veel succes en sterkte gewenst.

Nellie zei

Dat is balen. Maar ik wens je veel beterschap en spoedig herstel op. en vele zullen hopen dat je ons nog op de hoogte kan houden met 1 hand typen denk ik zo. (Ze hebben vast wel een aparaatje dat jij praat en de pc typt. ook makkelijk voor de toekomst. hahaha)
STERKTE de komende tijd

Marchiena zei

Jeetje Petra sterkte en een voorspoedig herstel.
Hopelijk kunnen jullie toch nog veel van de dingen doen die jullie gepland hebben tijdens het bezoek van Erna.

Bibi zei

Ik vind het toch wel wat, dat je voor een operatie aan je vinger, uit de kleren moet.