zaterdag 8 oktober 2011

Friday night

Vanmorgen zijn we eerst even met de hondjes bij Crowder District gaan wandelen. Het was een heerlijk weertje met een mooie strak blauwe lucht. Hondjes vonden het weer lekker om het rondje te lopen. Daarna zijn Erna en ik richting Apex gereden. Van het weekend is ook de Parade of Homes gaande. Elk jaar wordt er in oktober door de bouwers in onze county een soort van open huis gehouden bij al hun nieuwbouw. En zo zag ik online een huis in de wijk Abbington. De vraag prijs $750,000.-. Nogal wat niet?

Daar krijg je wel 5 kamers voor en 4 badkamers en drie garages. Leuke is dus dat je geheel op eigen houtje in de huizen kunt rond snuffelen. En zo deden we dat dus vanmorgen. En het was wel een heel fraai huis. Met een badkamer waar je zowaar in kon verdwalen. Een porch buiten met een mooie open haard. Niet verkeerd!!

Daarna zijn we bij de Beaver creek shopping mall gaan shoppen. Wat aan ons altijd wel goed besteed is. Van Old Navy tot Home Goods en de Target. En daar tussen door nog veel meer. ;-)

's Avonds zijn we naar een wedstrijd geweest van het team van de highschool hier in het dorp. Het bleek Homecoming night te zijn en dan worden er van allerlei extra dingen gedaan tijdens de wedstrijd. Zo wordt er ook de homecoming King en Queen bekend gemaakt. Alle genomineerden komen dan met hun vader of moeder of soms broer en zus het veld oplopen en daarna wordt dan de winner bekend gemaakt. Onder begeleiding van de muziek van de band. Een hele happening nog. En dat alles in de pauze van de wedstrijd.

Photobucket

Die wedstrijd die ging overigens lekker want ze stonden mega voor toen wij het voor gezien hielden.

Photobucket

Photobucket Photobucket

Daar gaat het dus allemaal om de bal aan de andere kant van het veld te krijgen. Net zoals bij het voetbal. Daar houdt ook wel gelijk de vergelijking op, want eerlijk gezegd snap ik na de 6 jaar dat wij nu hier wonen de regeltjes nog steeds niet. Moet ook wel zeggen dat ik er ook niet heel erg mijn best voor gedaan heb om het te gaan begrijpen. Ik vind het maar een warrig geheel dit spel. Ieder zijn ding natuurlijk. Het is maar net waar je mee opgegroeid bent.

Photobucket

Photobucket

Mocht je denken dat high school niveau niet zo heel erg gefocused zou zijn..., nou dan heb je het mis. Wat een gedrevenheid op de gezichten. Vooral op die van de coaches. Fanatiek kunnen we eigenlijk wel zeggen.

Photobucket

Er staan een aantal spelers in het veld en de rest staat aan de kant. En er wordt constant gewisseld. Aanvallers, verdedigers elke keer moest er weer wat anders in het veld.

Photobucket

Maar bij een score, wat wil zeggen dat de bal aan de andere kant van het veld is beland, juichen ze allemaal ;-)

Photobucket

Tussen al die spelers lopen er ook meerdere scheidsrechters die de boel in de gaten houden. En die staan er vaak met hun neus boven op. In de gevaren linie kunnen we wel stellen.

Photobucket

We ware er op tijd en dat is maar goed ook want het was druk vanavond. Toen we goed en wel net zaten, kwam er een buurvrouw uit de straat naar me toe. En die vroeg me of ik foto's wilde maken van haar dochters. Die zitten in het cheerleader team en zo stond ik ineens met de camera op het veld. Wel grappig!

In de pauze speelde de band en daarna hebben we het voor gezien gehouden. Voor Erna is het ook nog even aanpassen aan het tijdsverschil ook. Het is normaliter natuurlijk wel 6 uur later in Nederland. Dus rond negen uur waren we weer thuis. En namen we een bakkie thee om wat op te warmen. Als het zonnetje onder is wordt het toch zo'n 15 graden (weet het ben verwend ;-) )

Groetjes Petra





5 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Leuke fotos!!
Have fun !!

Mary-Ann zei

Gezellig hè visite ? Het is leuk en mooi om anderen een beetje mee te laten genieten van het leven in de VS. Is toch gewoon anders dan als je gewoon op vakantie gaat. Ik hoop mijn kinderen te kunnen stimuleren om op Footbal te gaan, kan ik ook de spelregels leren hahaha. Ik snap er echt helemaal niets van, maar ik vind het zo superstoer. En die cheerleaders, helemaal top. Dat vind ik wel de leuke dingen van het onderwijs daar. Can't wait haha. Thanks for the great update en veel plezier nog met Erna !

Annemiek zei

Leuk! Dat cheerleader team heeft opeens een profesionele foto ! :)

Anja zei

Leuk zo’n parade of Homes, ik kijk graag binnen in nieuwbouw huizen. Veel plezier samen met Erna!

Marchiena zei

Jullie zijn weer lekker aan het genieten en daar hoort huizen kijken natuurlijk ook bij;-)