zaterdag 17 januari 2009

Captain Sully

Amerika heeft er een nieuwe held bij, namelijk Captain Sully van de US airways vlucht die een noodlanding moest maken. De beste man heeft het vliegtuig veilig in de Hudson rivier weten te landen. Hulde aan hem en terecht! Het is ongelooflijk dat iedereen er, op een nat pak na, ongedeerd heeft uit weten te komen.


Filmpje waarop te zien is hoe het vliegtuig landde en de minuten erna.

Grappig is dat Ron en ik ook een keer hebben mee gevlogen met Capt. Sully. Het was op een vlucht naar Florida. Weet nog dat we net ingestapt waren en de stewardess omriep dat de vlucht vandaag verzorgd werd door Capt. Sully. En ik dacht nog wat is dat nou voor een naam voor een piloot? Sullie? Fijn hebben wij weer, een sukkeltje achter het stuur van ons vliegtuig. En moest ook gelijk aan CSI denken. Ja ik weet het ik heb een levendige fantasie, maar zo net voor het opstijgen van een vliegtuig, ben ik echt wel op mijn scherpst, hi hi hi. Ben echt helemaal niet bang om te vliegen, maar ben wel altijd alert ;-) En zo weet ik ook nog dat de stewardess bij het landen weer zei dat "Captain Sully" en zijn crew heten uw welkom op Miami airport. Toen zei ik nog tegen Ron, zou die man nou echt zo heten? Vond het zo sukkelig klinken.

Afijn inmiddels is het duidelijk dat hij verre van een sullie was. En eigenlijk uitermate slim. En dat zijn naam niet Capt. Sully in het echte leven is, maar Sullenberger. Wat het tikkie beter doet in mijn inschattings vermogen voor een piloot. Feit is wel dat de Capt. Sully naam was blijven hangen bij me. (Ja, ja ik weet, nutteloze info op mijn harde schijf, maar dat is het aard van het beestje) Al met al denk ik dat de 150 mensen aan boord die naam ook niet snel zullen vergeten. Want het zal je toch gebeuren dat je vlucht naar Charlotte, NC eindigt in de Hudson rivier....

Wat is er verder nog gebeurd van de week? Koffie was van de week bij mij en ik ben met de hondje wezen wandelen bij Bass Lake, waar het erg modderig was. Waarschijnlijk is dat nu niet meer, want het is op het moment erg koud in deze contrijen. Zoiets als vorige week in NL. Het vriest zelfs nog overdag en dus zal ook de blubber bevroren zijn nu. Wat nog meer? Gisteravond ben ik met de Nederlandse dames in Raleigh uit geweest. De Blue Martini was de plek waar we afgesproken hadden. Moet zeggen dat ik echt in geen jaren naar een bar ben geweest. Ja klinkt heel burgelijk en dat ben ik waarschijnlijk ook gewoon. Ben het type van een filmpje, etentje, maar echt naar een bar, dat is toch wel een poosje terug. Bovendien drink ik geen alcohol. Niet echt een soort van achterliggende reden ervoor, behalve dat ik het niet lust. Wel een belangrijke reden, hi hi hi. Ik vindt het gewoon niet zo lekker en wordt er ontzettend slaperig van. Niet echt een handig iets, als je aan het stappen bent.

En omdat ik dan toch niet drink, had ik Helga en Jackie opgehaald en waren we met 1 auto naar Raleigh gereden. Er speelde een bandje en we zijn met zijn allen ook nog op de foto gezet door Zspotlight. Daarvan kunnen we dus de foto's binnen kort op de site verwachten. Afijn het was hartstikke gezellig en we hebben lekker bijgebept over van aller hande dingetjes.

Verder heb ik inmiddels weer regelmatige afspraakjes met Evy, mijn hardloop maatje. En zit ik nu op 1 x 2 en 3 x 3 minuten. Heb al eerder de lessen met haar op mijn Ipod gedaan en al weer sta ik er van te kijken dat dit echt werkt. Bij elkaar loop ik dan toch alweer 11 minuten hard. De ene les gaat wel lekkerder dan de andere les, maar er zit duidelijk schot in. Nu weer vol proberen te houden, want het werkt wel erg positief voor het grafiekje van de verloren kilo's ;-)

Groetjes en een fijn weekend,

Petra

10 opmerkingen:

Miranda zei

ongeloofelijk niet, die captain Sully. Ben overgens ook blij dat wij er niet inzaten....en dat nij de koude temperaturen hier. En je ben weer goed bezig met joggen. Goed voornemen toevallig....

Anoniem zei

Ongelofelijk he, die capt Sully! Petje af hoor..

Ik heb Evy ook al maanden op m`n mp3 staan en die heb ik op als ik onder de zonnebank lig, dus bij mij heeft Evy niet zoveel effect als bij jou, zeg maar ;-)
Maar als ik jou stukje weer lees dan ga ik het toch maar weer eens proberen!Dan wel met lopen en niet onder de zonnnebank, hahahaha

groetjes Mariet

Guus zei

Ja, zo cool he die Sully, super joh, ongelofelijk! Als een echte huisvader checken of iedereen eruit was!

Lijkt me een bijzonder idee om te weten ook een keer met hem te hebben gevlogen, hij verdiend een lintje! ;-)

Petra zei

Wat een toeval, dat capt. Sully ook jullie piloot was een keer! Ik loop nu met de Wii Fit, wel op de plaats, maar het is een fikse "workout".

Anoniem zei

Hoi Petra,

Ik wou nog ff reageren op een bericht van een aantal dagen geleden. Over de foto's van de oosterhof enzo,, vond wel grappig, ik woon daar vlakbij hahaha
Ik was in die tijd in Amerika,
Me zwager (me vriendin haar broer) woont ook in North Carolina, in Statesville , een uurtje rijden van Charlotte,
Zijn daar met kerst en oud en nieuw geweest.
Waar woont u precies in NC..?
Ben opgestapt op het vliegveld van Raleigh/Durnham, is denk ik wel een redelijk nieuw vliegveld,, was heel modern en nieuw.
Dat wou ik ff kwijt,, Vond het wel grappig.
Tevens lees ik u blog al twee jaar zonder ooit echt een berichtje achter te laten..:$

Groetjes Mike
Uit Rotterdam

Annemiek zei

Je was op die vlucht met captain Sully wel in goede handen, grappig dat je hem ook 'kent'.

Petra zei

@ Mariet
Hahahaha, jij bent helemaal mooi, luisteren naar Evy onder de zonnebank! hi hi hi, die had ik zelfs niet kunnen verzinnen.
Maarre Erna is ook al aan het rennen met Evy. Doe gewoon lekker met ons mee en dan moedigen we elkaar aan ;-)

@ Mike
Wat leuk dat je ook in NC bent geweest. Het Raleigh/Durham vliegveld, heeft onlangs een hele nieuwe terminal er bij gekregen. Dat ziet er inderdaad heel mooi uit he? De andere terminals ietsjes minder, maar toen ik naar NL ging, vertrok ik ook vanaf de nieuwe terminal. Wij wonen ten zuiden van Raleigh. Enne... voortaan gewoon berichtjes achterlaten hoor. Ik vind de reacties altijd erg leuk om te lezen ;-)

Groetjes Petra

Ineke zei

Wat ontzettend goed van mr. Sully dat hij ook nog eens ging controleren of iedereen wel uit dat vliegtuig was.

Wat een toeval dat jullie bij hem in het vliegtuig zaten.

gr, Ineke

Bianca zei

Wat bijzonder dat Capt. Sully ook weleens jullie piloot is geweest!

Doordat jij schreef dat je weer bent begonnen met het lopen mbv Evy, bedacht ik me ineens dat ik die podcast ook nog ergens opgeslagen had op mijn pc. Inmiddels heb ik het gevonden en ik heb me voorgenomen dat ik morgen ook met Evy op de loopband ga. Een gezonde inspirator ben jij! ;)

Petra zei

@ Bianca
Zet hem op hoor! Weet zeker dat het je ook lukt. Dat zijn er dan al vier die weer met Evy aan de gang zijn. Jij, Mariet, Erna en ikke ;-)

"We zijn goed bezig", om het in "Evy-termen" te zeggen!