dinsdag 6 januari 2009

Nog even terug...

naar Nederland! Want inmiddels zijn de foto's, mijn Ipod en alle oplaad attributen via de post ook aangekomen. Ze hebben er even over gedaan, maar het was des te leuker om alle foto's weer terug te zien. Om te bginnen de Sinterklaas foto's!
Want ik heb natuurlijk wel Sint gezien he? Hij was op 5 december bij de school van Dylan. Ik weet ook gelijk weer dat die Sint een vroege vogel is, want hij was daar al om 8 uur. En dat is vroeg als je nog maar net 1 dag op Nederlandse tijd mee draait. Maar we hebben hem gezien ;-)



En ook nog een filmpje van Sinterklaasjesdag. Omdat Dylan van al het sinter gebeuren helemaal hypertjes was, had Karin gezegd dat hij die zaterdag erna niet ging voetballen. Om even een daagje rust in te bouwen zeg maar. Dylan zelf was het daar niet mee eens en trok op het schoolplein een Piet mee naar zijn moeder. Om te vragen of hij toch niet mocht voetballen de dag erna. Echt, probeer dan je gezicht maar in de plooi te houden ;-)



De dag erna ben ik met Yvon bij de Oosterhof gaan shoppen. En het was er druk, errug druk zelfs. Gek hoe je vergeet dat het op zaterdag altijd zo druk is in het winkel centrum. Hier heb je dat echt stukken minder. Maar hier is dan ook elke zondag, koopzondag.

Photobucket
Bram Ladages drukte op zaterdag middag, hoe kun je het ooit vergeten, hi hi hi.
Wij hadden deze keer overgeslagen, want we zouden bij de Japanner op de Oosterhof gaan eten. Ik had zelf nog nooit Japans gegeten, maar vond het erg leuk en vooral ook erg lekker. De kok maakt er echt een showtje van.

Photobucket

En....., heel handig iedereen krijgt een slabbetje om. Erg slim voor als je met stokjes moet eten.

Photobucket

De dag erna had ik met de Smooth Talkers afgesproken. Ada en Henny zijn de fokkers van Stace en Connor. En Anja en Theo en Audrey en Jaap zouden er ook zijn. Helemaal gezellig! Anja had nog een erg toepasselijke surprise voor me geknutseld, waar ik al eerder over geschreven had. En na een broodje en bakkie soep zijn we naar Soesterberg gegaan om daar met de hondjes te gaan wandelen. Na afloop van die wandeling zijn we met zijn allen lekker gaan eten in De Bilt.



De dag erna ben ik met Erna naar Zierikzee geweest. Inmiddels is het duidelijk dat mijn medicijnen in NL stukken goedkoper zijn dan in Amerika. Dus naar de oude huisarts geweest en op recept voor een jaar medicijnen bij de apotheek gehaald. Kostte in NL 23 Euro voor een heel jaar en in Amerika $ 38.95 per maand. Een ritje naar Zierikzee wel waard dacht ik zo? Het was bovendien wel weer grappig om ons oude huis weer te zien. En daarna zijn we een "bakkie" wezen doen bij Mariet en Henk en Trudy was daar ook. Helaas daar geen foto's gemaakt, dat krijg je als je teveel bept met elkaar ;-) 's Avonds zijn we lekker wezen eten bij Bennie Beer. Er zijn inmiddels heel wat "beren" restaurants er bij gekomen. Maar deze is vrij nieuw en is tegen over het Feyenoord stadion en is dus vernoemd naar oud-Feijenoord speler, Bennie Wijnstekers.



Op dinsdag stond het shopreisje naar Dusseldorf met Yvonne, Marieke en Erna op het programma. Dus alweer vroeg uit de veren want om tien voor zeven kwam de bus al op Capelse brug aan.

Photobucket

Heel grappig was dat bij de opstapplaats van Zuidplein er een vrouw met haar vriendin in stapte en mij aansprak. Het was duidelijk dat ze mij kon, echter ik had echt geen flauw idee wie zij was. Ze wist zelfs van mijn hondjes en zo, maar toch kon ik me haar niet herinneren. Wat bleek, Truus, want inmiddels ken ik haar ietsjes beter, leest altijd mijn blog. En heel stom toevallig zaten we in dezelfde bus naar Dusseldorf. Echt zo grappig! Heb aan Truus ook beloofd dat ik een foto van haar en haar vriendin op het blog zou zetten, dus hier komt tie Truus!

Photobucket

Dusseldorf was erg leuk en we hebben met zijn vieren flink kunnen shoppen. Aan het eind van de middag begon het wat te sneeuwen. Wel sfeervol, maar we werden er voornamelijk nat van. De bustocht was overigens wel ideaal om weer met zijn viertjes even gezellig en vooral veel bij te beppen.



's Woensdag ben ik met mijn moeder naar Anneke en Ronald in Soesterberg gegaan. Drama op de weg, want we gingen om half 10 weg van huis en om half 12 zo ongeveer waren we pas in Soesterberg. Normaal doe je er ongevuur een uurtje over misschien. Ondanks de lange rit was het erg leuk om elkaar weer te zien. En Anneke's honden Trijntje en Boyke hadden me gelijk gevonden en vonden mijn schoot erg lekker om op te liggen. Wat een lekkere knuffels waren dat! Grappig is dat Boyke een kruising terrier met een Dobermann is. Hoe verzin je die combi niet? En het is gewoon zo'm leuk hondje. Boyke is dus een klein hondje, maar met een enorm ego voor dat kleine lichaampje. Heerlijk gewoon!

Photobucket

Onder het genot van een Soesterbergs slagroom gebakje, hebben we even gezellig zitten kletsen en zijn we in de middag naar Intratuin gegaan.

Photobucket

Om vier uur zijn we weer uit Soesterberg vertrokken en net bij hun uit de wijk weer de snelweg op, om aan te sluiten in een twee uur lange file, richting Hellevoetsluis. Daar hebben we even in een flits bezoek, een bakkie gedaan bij Ruud en Annemarie en zijn we naar Ingrid, Richard, Romy en Jesse en Ron's moeder gegaan. Daar een heerlijke gevulde koek op ;-) En ook weer bijgekletst. Het was ook weer leuk om Jesse en Romy te zien. Vooral Jesse was heel erg veranderd vond ik. Op die leeftijd groeit het ineens zo snel. Stond er helemaal verbaasd van hoe hij gegroeid maar vooral veranderd was. Ik weet dat ik nu klink als zo'n tante die dat vroeger ook altijd tegen mij zei. Maar het is gewoon echt zo. Ineens was het een hele knul ipv van een jongetje. Tsja, zo gaat dat he? Ze groeien gewoon door als je er even niet bij bent ;-)

Photobucket

Donderdags ben ik met mijn moeder op pad geweest. Zij had een afspraak in het ziekenhuis en we zijn ook nog wat wezen winkelen. 's Avonds nog bij Aad & Astrid en Monique langs geweest. Monique had ik al eerder die week gezien. Want die was haar Uggs op wezen halen. Ook haar vond ik ineens veel veranderd. Veel wijzer en haar te horen praten over haar baantje was wel heel apart. Ook dat gaat door natuurlijk, als ze van school komen, krijgen neven en nichten gewoon een baantje. Als je ze in die tussen tijd niet ziet, dan vallen dat soort dingen ineens zo op. Van Monique kreeg ik trouwens de DVD van Echte Gooische meisjes. Inmiddels heb ik de DVD gezien en vond hem erg leuk. De uitspraken in die serie zijn erg lachwekkend, vond ik. Dus nogmaals bedankt Monique!

Vrijdags ben ik met mijn zus en moeder en Dylan naar Dordrecht geweest. Daar was er de jaarlijkse kerst markt. We hadden het slimme idee gevat om met de fast ferry vanaf Ridderkerk naar Dordrecht te gaan. Dit omdat er veel drukte verwacht werd en er moeilijk parkeren zou zijn in Dordrecht zelf. Gelukkig konden we bij de fast ferry zo parkeren, dus dat was alvast mee genomen. Na zo'n kwartier wachten kwam hij er dan aan!

Photobucket

Hij meerde aan en er werd door een steward geroepen, al voordat hij vast lag, dat er nog maar 13 mensen aan boord konden. Want de boot zat al helemaal vol. Nouwwww dit resulteerde dus in veel geduw en getrek en de mensen die het laatste aankwamen zaten dus op de boot. En wij dus niet! Hartstikke fijn, welkom terug in NL. Zo gaat dat hier, wie het eerst maalt, wie het eerst eet. En met dezelfde vaart vertrok de fast ferry ook weer. We besloten dan ook maar om de boot lekker te laten voor wat hij was, want de volgende zou ook vast vol zitten. En dan het idee van de taferelen 's avonds bij het terug gaan? Dus uiteindelijk toch nog met de auto naar Dordt. Hopende dat we die zelfde auto wel ergens konden gaan parkeren. Karin is gelukkig wat bekend in Dordrecht en die wist een goede parkeergarage die gelukkig niet vol was. Dus we hadden parkeerplek en konden dan toch naar de kerstmarkt van Dordrecht. Waar het overigens reuze mee viel met de drukte. We konden op ons gemak alle kraampjes bekijken. En dat waren er heel veel in ieder geval. Op de terug weg zijn we bij de nieuwe Van Der Valk in Barendrecht wezen "High tea-en". Echt hartstikke leuk. En heel netjes verzorgd, vond ik. Daarna nog naar een tuincentrum, "hier of daar" geweest. Dus een wel besteed daagje kunnen we wel stellen!



Zaterdag had ik afgesproken met een heeeeel stel beardies en hun baasjes in Noordwijkerhout. Het was behoorlijk frisjes die dag, maar gelukkig wel droog. En het was zo leuk om al de beardies en baasjes weer een keer te zien en met zijn allen aan de wandel te gaan. Dat is toch echt 1 van de dingen die ik hier enorm mis. Dus daarom super dat er zoveel baasjes zijn gekomen. Ik heb er echt zo van genoten. Na afloop zijn we met zijn allen wezen eten bij Langs Berg en Dal. En stiekumpjes had ik me al verheugd op de "schaapje, heb je witte wol" pannekoek. Al hun pannekoeken zijn vernaamd naar sprookjes en schaapje heb je witte wol, is de shoarma pannekoek! Helemaal lekker! 's Avonds ben ik bij Erna en Ron blijven slapen en zijn we nog even een bakkie wezen doen bij Jan en Renee, die in Noordwijk wonen. Hun twee Beardies, Jamy en Dana zijn zusjes van Connor. En vooral Jamy lijkt als twee druppels op Connor. Zo leuk om hun en de hondjes ook weer even gezien te hebben.



En nog wat bewegende beelden van de wandeling...



De foto's van zondag op de kerstmarkt in Haarlem en bij Ron's familie stonden inmiddels al op het blog. Dus dit was het dan, alle foto's uit NL. Heel wat als je ze zo bij elkaar zet niet waar? Het was dan ook een heel leuk bezoek aan Nederland en vond het fijn en erg leuk om iedereen (en de vele hondjes) weer gezien te hebben. Om maar te zwijgen van al het leuks en lekkers, wat Ron en ik hebben gehad van iedereen. Echt hartstikke bedankt allemaal! Het was echt passen en meten om het allemaal in de koffer mee terug te krijgen.

Om het af te leren nog een slide show van al het lekkers uit NL, hi hi hi. Altijd goed als je na zo'n tripje weer op water en brood moet ;-)



Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Ineke zei

Leuk om al die foto's te zien en wat een drukte in de Oosterhof. Grappig, vorige week las ik een stuk over die Ladages familie in de krant, wist niet dat ze ook in de Oosterhof zaten, Zal ik toch binnenkort eens naar toe gaan.

gr, Ineke

Anja zei

Een gezellig verslag met leuke foto's!
Wat een drukte bij de Oosterhof, hier is het inderdaad veel rustiger op een zondag.

Anoniem zei

Hallo Petra, met plezier je foto's bekeken.Leuk dat je de foto van mij en m'n zus (ook vriendin sinds we ouder zijn) hebt geplaats. Lees nu toch anders je blog sinds ik je gezien hebt.
Lieve groetjes van Truus
p.s. wij hebben 2 Bordeaux Dogs en 2 poezen.

Petra zei

@ Truus
Nouja zeg, dat ik dat door de war heb gegooid zus en vriendin!
Je vertelde van je Bordeaux dogs, dat is toch zo'n zelfde hond als in de film Turner & Hooch? Geweldige koppies hebben ze! Nouja, koppies, kop eigenlijk wel he?

Miranda zei

Jammie jammie, give me summy.....
Ja heb gelijk, ziet er heerlijk uit, want zeg nou zelf....wat ook wij missen onze typisch Dutch food-line. Maar met de shoarma kruiden komen we al aardig in de richting. Knoflooksaus maken we er zelf wel bij! Maar het was weer genieten daar. Je kunt er weer leuk op terug kijken niet? Groetjes en knuffels voor de dogs.

Anoniem zei

Gelukkig is alles goed ontvangen. Je hebt even moeten wachten, maar dan is het des te leuker om alle foto's terug te zien en je verhaal er bij te vertellen. We hebben genoten van je reisverslag en al je foto's.
Groetjes, Kaar

ps: ik heb toevallig vandaag een aantal foto's naar je toegestuurd (voor de aanvulling hihihi)

Anoniem zei

herkende de kraampjes,bratwurst,gluhwein, harten en de koningsallee, leuk daar he? als je alles zo leest heb je het enorm druk gehad... maar ook genoten. ook bijzonder dat je een blog lezer in de bus naar dusseldorf tegen komt....
wat een gedoe trouwens met die sollicitaties, ongelooflijk, maar leuk om te lezen.

groetjes Trudy

Anoniem zei

Hé, hé, eindelijk dan de foto's!!! Leuk om te zien waar je allemaal geweest bent! We hebben erg genoten van de tijd dat je hier was! Heel gezellig! Dusseldorf was heel geslaagd. Bedankt voor de gezelligheid!! En voor herhaling vatbaar hoor!!

Annemiek zei

Leuke dingetjes allemaal! Over een week of 5 'mag' ik weer :)

Hilde zei

Leuk al die foto's! Ondertussen wat bijgelezen.

Vanuit Zwitserland wensen we jullie een spetterend 2009 toe!

Groetjes,

www.hilde.verenigdestaten.info